Op vrijdag 3 april had ik een dag vrij genomen om te gaan rijden. Motor had toen ongeveer 1 maand stil gestaan. Bij mijn motor (dragstar 1100 classic) aangekomen blijkt de accu zo leeg als maar kan, alarm reageert niet, bij omdraaien contactsleutel laat hij zelfs de km-stand niet zien in digitale display, kortom accu helemaal leeg.
Ik heb de accu gedemonteerd en ben met de auto naar de Honda dealer hier in Delft gereden, deze had geen volle accu voor een dragstar staan, maar wilde mijn accu wel aan de lader gooien om te kijken of de accu dood was of alleen maar leeg.
Daarna doorgereden naar de Suzuki dealer, deze had een accu staan die iets groter was dan mijn dragstar-accu, maar hij paste en ik heb hem gekocht (er vanuit gaande dat mijn oude accu dood zou zijn). De accu was spiksplinternieuw, ik moest zelf het accuzuur nog in het gelpack gieten. Na 20 mintuen kon ik de accu inbouwen, gevolg starten=lopen.
Ik heb de hele dag lekker gereden en de motor aan het eind van de dag weer in de garage gezet. Nog even de Honda dealer gebeld om te vragen hoe het met mijn oude accu was afgelopen, maar volgens hem was die helemaal dood. Goede gok dus om die nieuwe accu bij de Suzuki dealer te kopen.
Sinds 3 april niet meer naar mijn motor omgekeken. Afgelopen zondag (26 april) wilde ik met een rit meerijden, maar toen ik bij de motor kwam was de (nieuwe) accu weer helemaal leeg. Weer totaal geen reactie (geen alarm, geen km-display, niets).
Vandaag een Optimate 4 gekocht om mijn nieuwe accu weer op te laden, echter de optimate weigert dienst omdat de spanning in mijn nieuwe accu slechts 0.9 Volt is !! De optimate 4 weigert te werken bij spanningen lager dan 2 Volt.
Kan iemand mij helpen bij antwoorden op de volgende vragen:
1) Hoe krijg ik mijn nieuwe accu weer opgeladen nu mijn nieuwe optimate 4 weigert te starten bij een spanning van 0.9 V
2) Kun je een accu vernielen door hem zoveel te ontladen dat de spanning onder de 2 Volt uitkomt ? Zo ja, zou mijn spiksplinternieuwe accu dan nu kapot kunnen zijn ?
3) Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die telkens leeglopende accu. Mijn nieuwe accu
(3 april gekocht) was afgelopen zondag (26 april) compleet ontladen
4) Zou het te maken kunnen hebben met mijn nieuwe Rumble Road Speakers ? Die dingen hebben inten een 55 Watt versterker en die versterker zit rechtstreeks op mijn accu. Ik ging er vanuit dat die versterker geen stroom trekt zolang er geen audio is aangesloten, maar wellicht loopt er toch een lekstroom. Ik vraag me af of dat lekstroompje genoeg is om mijn accu leeg te trekken in zo'n 3 weken stil staan.
Ik heb de accu gedemonteerd en ben met de auto naar de Honda dealer hier in Delft gereden, deze had geen volle accu voor een dragstar staan, maar wilde mijn accu wel aan de lader gooien om te kijken of de accu dood was of alleen maar leeg.
Daarna doorgereden naar de Suzuki dealer, deze had een accu staan die iets groter was dan mijn dragstar-accu, maar hij paste en ik heb hem gekocht (er vanuit gaande dat mijn oude accu dood zou zijn). De accu was spiksplinternieuw, ik moest zelf het accuzuur nog in het gelpack gieten. Na 20 mintuen kon ik de accu inbouwen, gevolg starten=lopen.
Ik heb de hele dag lekker gereden en de motor aan het eind van de dag weer in de garage gezet. Nog even de Honda dealer gebeld om te vragen hoe het met mijn oude accu was afgelopen, maar volgens hem was die helemaal dood. Goede gok dus om die nieuwe accu bij de Suzuki dealer te kopen.
Sinds 3 april niet meer naar mijn motor omgekeken. Afgelopen zondag (26 april) wilde ik met een rit meerijden, maar toen ik bij de motor kwam was de (nieuwe) accu weer helemaal leeg. Weer totaal geen reactie (geen alarm, geen km-display, niets).
Vandaag een Optimate 4 gekocht om mijn nieuwe accu weer op te laden, echter de optimate weigert dienst omdat de spanning in mijn nieuwe accu slechts 0.9 Volt is !! De optimate 4 weigert te werken bij spanningen lager dan 2 Volt.
Kan iemand mij helpen bij antwoorden op de volgende vragen:
1) Hoe krijg ik mijn nieuwe accu weer opgeladen nu mijn nieuwe optimate 4 weigert te starten bij een spanning van 0.9 V
2) Kun je een accu vernielen door hem zoveel te ontladen dat de spanning onder de 2 Volt uitkomt ? Zo ja, zou mijn spiksplinternieuwe accu dan nu kapot kunnen zijn ?
3) Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die telkens leeglopende accu. Mijn nieuwe accu
(3 april gekocht) was afgelopen zondag (26 april) compleet ontladen
4) Zou het te maken kunnen hebben met mijn nieuwe Rumble Road Speakers ? Die dingen hebben inten een 55 Watt versterker en die versterker zit rechtstreeks op mijn accu. Ik ging er vanuit dat die versterker geen stroom trekt zolang er geen audio is aangesloten, maar wellicht loopt er toch een lekstroom. Ik vraag me af of dat lekstroompje genoeg is om mijn accu leeg te trekken in zo'n 3 weken stil staan.