viper45
MF'er
beste collega motorrijders,
ik rij woon werk verkeer 140km per dg.(Honda Deauville NT650V)
gemiddeld rij ik tussen de 100 en 120 kmpu.
Als ik vlotter rij, 120/140 gaat de motor na een 20 tot 30 min "bokken" als ik dan stop slaat hij af en start niet meer . Accu leeg :cf1 :cf1 :cf1
Dit effect is de afgelopen maanden verschillende malen voor gekomen. Na verschillende malen meten en zoeken sta ik met een vraagteken :vrb ik kan het niet verklaren wie heeft er nog ideeen??wat het zou kunnen zijn???
Bij stationair draaien netjes 14.5vdc. Echter bij 5000 toeren zakt deze weg naar 13.5vdc. Koplampen en mistlichten zijn in beide gevallen aan. (uit het zelfde effect)
Andere regulator zelfde effect.
Batterij 4mnden oud,
spoelen van de generator meten alle 3 0.4ohm
isolatie test spoelen, weerstand oneindig ten opzichte van het frame
spanning van de 3 fase spoelen ca 3*12.5vac ook deze zakt naar 8vac terug bij 5000 toeren.
bekabeling goed
connectoren schoon en droog
wie o wie heeft het antwoordt
mvg Johan Aarsen
ik rij woon werk verkeer 140km per dg.(Honda Deauville NT650V)
gemiddeld rij ik tussen de 100 en 120 kmpu.
Als ik vlotter rij, 120/140 gaat de motor na een 20 tot 30 min "bokken" als ik dan stop slaat hij af en start niet meer . Accu leeg :cf1 :cf1 :cf1
Dit effect is de afgelopen maanden verschillende malen voor gekomen. Na verschillende malen meten en zoeken sta ik met een vraagteken :vrb ik kan het niet verklaren wie heeft er nog ideeen??wat het zou kunnen zijn???
Bij stationair draaien netjes 14.5vdc. Echter bij 5000 toeren zakt deze weg naar 13.5vdc. Koplampen en mistlichten zijn in beide gevallen aan. (uit het zelfde effect)
Andere regulator zelfde effect.
Batterij 4mnden oud,
spoelen van de generator meten alle 3 0.4ohm
isolatie test spoelen, weerstand oneindig ten opzichte van het frame
spanning van de 3 fase spoelen ca 3*12.5vac ook deze zakt naar 8vac terug bij 5000 toeren.
bekabeling goed
connectoren schoon en droog
wie o wie heeft het antwoordt
mvg Johan Aarsen