Actie: Test de Kawasaki ZX-10R op het circuit van Zolder!

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Ben je benieuwd hoe het is om de nieuwe Kawasaki ZX-10R los te laten op het circuit en je niet druk te maken over het verkeer of oom agent? Motor-Forum verloot in samenwerking met Kawasaki en Motorsportschool Holland nu twee plaatsen op het circuit van Zolder op vrijdag 15 juli. Als je wint mag je gratis en voor niets 2 sessies je eigen grenzen en natuurlijk die van de Kawasaki ZX-10R verkennen op één van de bekendste circuits van België.

zx10-4.jpg


Benieuwd hoe het is om met 200 pk onder je kont de Sacramentsheuvel op te knallen? Meldt je dan nu aan!

Naar wie zijn we op zoek?

Twee sessies circuitrijden (2 x 20 minuten) op de Kawasaki ZX-10R zal voor velen een meer dan indrukwekkende ervaring zijn. Wij zijn erg benieuwd naar jouw ervaring die je met ons deelt via tekst, foto's en eventueel een leuk filmpje.

We zoeken dus 2 deelnemers voor deze leuke actie. Wil je de Kawasaki ZX-10R testen op circuit Zolder stuur dan uiterlijk dinsdag 12 juli een email naar actie@motor-forum.nl met als onderwerp Kawasaki ZX10R en in het bericht de volgende informatie:

  • Je naam, leeftijd en geslacht.
  • Je nickname op MF.
  • Korte omschrijving van je eventuele circuitervaring. (Geen circuitervaring? Geen probleem, we moeten kunnen inschatten in welke groep je ingedeeld kunt worden. Mensen zonder ervaring op het circuit maken evenveel kans.)
Uit alle inzenders kiezen wij samen met de organisator de twee gelukkige winnaars.

Voor meer informatie zie www.kawasaki.nl en www.motorsportschool.nl

(Belangrijk: Tijdens de twee sessies ben je verantwoordelijk voor de motorfiets, mocht je schade maken dan kost het jou een eigen risico oplopend tot 1815 euro. Voorafgaand aan de sessies teken je een afstand van verhaal en een verklaring dat je in het geval van schade binnen 10 dagen je eigen risico zult voldoen.)
 
De onderstaande informatie is afkomstig van Kawasaki Nederland

De nieuwe 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R: World SBK Performance voor iedereen.

Ongenaakbaar stuurde Jonathan Rea zijn Kawasaki Ninja ZX-10R naar de wereldtitel in het fel bevochten 2015 World Superbike kampioenschap. De enorme ervaring die daarbij is opgedaan is regelrecht terug te vinden in de 2016 Ninja ZX-10R. Nooit eerder was in een productiemotor dan ook zo veel hoogstaande World SBK technologie terug te vinden. De cijfers spreken voor zich; in Barcelona, thuisbasis van het Kawasaki Racing team, bleek de Ninja ZX-10R gemiddeld meer twee seconden sneller te zijn dan zijn concurrenten. De 2016 Ninja ZX-10R is dan ook nu al de onbetwiste nieuwe maatstaf in de zware supersport klasse.

zx10-20.jpg

Grensverleggend

Het is verbluffend hoeveel geavanceerde World SBK technologieën Kawasaki in de Ninja ZX-10R heeft toegepast. Kawasaki heeft daarbij alles uit de kast gehaald om dit compleet nieuwe model op eenzame hoogte brengen en de meest makkelijk te rijden supersport ooit te produceren. Zo zijn er nieuwe elektronisch geregelde gaskleppen en een volledig titanium uitlaatsysteem toegepast voor meer power in het middengebied en een (Euro 4) topvermogen van meer dan 200 pk. Maar wat de Ninja ZX-10R echt revolutionair maakt is de toepassing van de 6-voudige Bosch IMU. Deze Inertia Measurement Unit werkt samen met Kawasaki’s eigen ECU en gaat daarbij niet uit van vaste instellingen, maar ‘’voorspelt’’ aan de hand van dynamische feedback hoe de motor optimaal moet reageren. Een absolute doorbraak in het aansturen van de cruciale elektronische systemen. De Ninja ZX-10R rijder heeft dan ook de meest vooruitstrevende elektronica aan boord om de échte World SBK ervaring te kunnen proeven.

zx10-1.jpg

Ultra modern

Dat begint al met S-KTRC, geen gewone traction control, maar de sportversie die dankzij de dynamische feedback rijden tot op de laatste limiet mogelijk maakt. Met de KLCM Launch Control zijn bliksemstarts eenvoudig (en veilig) terwijl het intelligente KIBS ABS systeem voor een remvertraging op raceniveau zorgt. De lijst lijkt eindeloos, we noemen nog een paar exclusieve elektronisch geregelde Ninja ZX-10R functies: Cornering Management, KQS Quick Shifter, een slimme Öhlins stuurdemper en dan ook nog eens drie Power Modes voor het motorvermogen!

Revolutionair

Je zou bijna vergeten dat veel, maar niet alles om de elektronica draait. De ZX-10R biedt namelijk ook een wereldprimeur: het is de eerste productiemotor die voorzien is van Showa’s uiterst geavanceerde nieuwe generatie ‘’Balance Free’’ voorvork. Die werkt perfect samen met de horizontaal geplaatste ook al vernieuwende ‘’Showa BFRC lite’’ schokdemper achter. Om al dit geweld te beteugelen is de ZX-10R uitgerust met de superieure Brembo M50 radiale monobloc remklauwen en enorme 330 mm remschijven. Inderdaad, dezelfde monster remmen die ook op de H2R gebruikt worden en door Brembo op een aparte productielijn gemaakt worden.

zx10-3.jpg

Het beste van beide werelden

Nooit eerder lag een ‘’gewone’’ seriemotor zo dicht tegen een World SBK fabrieksracer aan. Maar de Ninja ZX-10R is niet alleen ontworpen om op het circuit maximaal te kunnen presteren, ook op straat zullen de ontelbare innovaties zorgen voor een fantastische, veilige en comfortabele ervaring.

De 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R: “Get closer”

zx10-2.jpg

Hieronder een kleine greep uit de nieuwe standaard features van de 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R:

NIEUW In het World SBK ontwikkelde 998 cm3 viertakt viercilinder in lijn motor
NIEUW Titanium uitlaatsysteem
NIEUW Elektronische geregelde gaskleppen
NIEUW Showa Balance Free-voorvork (voor het eerst op een productiemotor)
NIEUW Horizontale Back-link-achtervering met Showa BFRC lite achterschokdemper
NIEUW 330mm Brembo monobloc remsysteem (idem Ninja H2R)
NIEUW Aerodynamisch bodywork
NIEUW Aluminium twin-spar-frame
NIEUW 6-voudige Bosch IMU Inertia Measurement Unit (meest geavanceerde op de markt)
NIEUW S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control)
NIEUW KLCM (Kawasaki Launch Control Mode)
NIEUW KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
NIEUW Cornering Management-functie
NIEUW Kawasaki Engine Brake Control
NIEUW KQS (Kawasaki Quick Shifter)
NIEUW Elektronische Öhlins stuurdemper
NIEUW Power settings: Full, Middle en Low
Kijk voor meer informatie over de 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R op www.kawasaki.nl
 
Heel toffe actie dit! :Y

Het eigen risico weerhoudt mij, maar ik ben benieuwd naar andermans ervaringen!
 
Heel erg tof inderdaad! Zelf nog niet op circuit gereden en denk dat een 200pk ZX10r iets te hoog gegrepen is voor me :+

Hoop dat de gene die gaan, een filmpje maken! Die zijn altijd erg tof :Y
 
Heeft meer te maken met het risico wat je kunt en bereidt bent om te dragen. Het gaat niet alleen om jou, er zijn meer redenen waardoor je schade kunt rijden zoals andere mensen of narigheid op de baan zoals olie.
 
Leuk actie, maar beetje hoog eigen risico voor de lol en 2 sessies is ook wat weinig als je niet bij Zolder in de buurt woont.

Zal overigens vast wel genoeg volk zijn in wiens straatje het wel past!
 
sorry maar zowel ik als mn vriendin rijden op circuit, allebei op zx10r....
2 sessies zijn zo gedaan maar een eigen risico van 1850 is belachelijk!

leuke aktie MF maar lijkt mij nergens op slaan
 
Benieuwd hoe het is om met 200 pk onder je kont de Sacramentsheuvel op te knallen? Meldt je dan nu aan!

Dat wil ik wel eens zien }) ,vooral op dat stuk :P
 
Mensen met opmerkingen over het eigen risico: wat dachten jullie nou, dat Kawa wildvreemden op hun motoren laat rijden zonder eigen risico? Weet je hoe roekeloos mensen dan worden: "boeiend, kost me toch niks als ik hem sloop". Bij een proefrit via een dealer heb je meestal ook een eigen risico, mede om die losgeslagen wilden met een rijbewijs uit te sluiten.

Even goede vrienden en volledig je goed recht als je daarom niet meedoet! Het is deel van de voorwaarden en ik vind het volkomen terecht. Er komen nog genoeg andere acties aan zonder eigen risico ;)
 
Een vlamnieuwe panigale mag je bij trackdays4all opvouwen voor 1000 euro eigen risico. Een vlamnieuwe bmw s1000rr ook.

En ja, ze worden opgevouwen. Vorig jaar nog door een Belg. TL, 1000 euro afrekenen, keer zwaaien en door.

1815 is te veel en het risico dat je op je plaat gaat door een ander is groter op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Een vlamnieuwe panigale mag je bij trackdays4all opvouwen voor 1000 euro eigen risico. Een vlamnieuwe bmw s1000rr ook.

En ja, ze worden opgevouwen. Vorig jaar nog door een Belg. TL, 1000 euro afrekenen, keer zwaaien en door.

1815 is te veel en het risico dat je op je plaat gaat door een ander is groter op het circuit.

Dat is het risico dat Trackdays/importeur wil nemen. Kawasaki dus niet.
Dat is nu eenmaal een eis van Kawasaki om gratis te mogen rijden, klaar.

Dat terzijde vind ik het ook veel geld, maar dat vind ik van 1000 euro net zo goed. En als ik mijn eigen fiets opvouw ben ik nog heel wat meer kwijt dus het is maar net in welk perspectief je het bekijkt ;)



Edit:
Moet trouwens denken aan stukje van Fast Bikes, "Can I have another one?"
 
Laatst bewerkt:
Tja, tijdens een proefrit (met 1000 euro eigen risico) zoek ik de grens niet op van een motor. Dat doe je wel als je de motor eenmaal goed kent.

Ik zou me echt niet kunnen ontspannen op een circuit met een fiets die ik niet ken, je amper tijd hebt om hem te leren kennen (2 sessies), en dan met het idee dat je zoveel mag aftikken mocht het fout gaan, of het nou je eigen schuld is of niet.

Als mensen dit leuk vinden, dat kan, maar zo vreemd is het ook weer niet om het links te laten liggen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan