Advies bij boete

foexie

Die hard MF'er
22 jun 2014
344
151
Regio Tilburg
Collega motorrijders,

Ik ben op zoek naar een advies over een boete die wij enkele weken geleden met 2 motoren hebben gekregen.
We zijn gelaserd toen we met 2 motoren achter elkaar reden.
Er is dus maar 1 motor gelaserd en er zijn 2 dezelfde bekeuringen uitgeschreven.

We reden 31 te hard in een 60km/h zone. Dus het boetebedrag loopt via de officier van justitie.

Kan dit en mag dit? En nog belangrijker als het niet mag. Hoe gaan we hier op de juiste wijze tegen in bezwaar.

M.v.g. Foexie
 
Betalen!

mqdefault.jpg
 
Altijd in bezwaar gaan die agent zal een apart een proces verbaal moeten maken dat de afstand tussen jullie motoren gelijk bleef. Tevens mag er in een 30 zone niet zomaar gelazerd worden tenzij klachten van bewoners etc.


 
Bij dit soort zaken trek je voor 99% van de gevallen aan het kortste eind.
Maar proberen kun je het altijd.
 
Collega motorrijders,

Ik ben op zoek naar een advies over een boete die wij enkele weken geleden met 2 motoren hebben gekregen.
We zijn gelaserd toen we met 2 motoren achter elkaar reden.
Er is dus maar 1 motor gelaserd en er zijn 2 dezelfde bekeuringen uitgeschreven.

We reden 31 te hard in een 60km/h zone. Dus het boetebedrag loopt via de officier van justitie.

Kan dit en mag dit? En nog belangrijker als het niet mag. Hoe gaan we hier op de juiste wijze tegen in bezwaar.

M.v.g. Foexie
Hoe weet je zo zeker dat er maar 1 motor gelaserd is? Ben je aan de kant gezet?
 
Beroep aantekenen en je dossier opvragen, kijken of en hoe de verbalisant het heeft uitgelegd in het proces verbaal en vanuit daar verder handelen
 
Ze laseren dan vaak de achterste, waardoor de voorste minimaal die snelheid ook heeft gereden. Kan wel hoor. En verder, gewoon betalen...91 gecorrigeerd is op de teller rond de 100 en waarschijnlijk net iets erboven.
 
Er staat nergens dat we niet een boete accepteren. Maar als er ten onrechte 2 zijn geschreven kan er toch op z'n minste een weg!

Nie flauw doen he...
Als jullie samen reden.. reden jullie beide te snel...

Of er nu één apart of twee samen gelaserd zijn... slikken, betalen en weer doorgaan. Simple as that.


Damn... altijd die achterpoortjes..
 
Nie flauw doen he...
Als jullie samen reden.. reden jullie beide te snel...

Of er nu één apart of twee samen gelaserd zijn... slikken, betalen en weer doorgaan. Simple as that.


Damn... altijd die achterpoortjes..
Dat mag jij doen als jij een boete krijgt!
Feit is dat ik niet zo eens moeite heb met de boete maar meer met het feit dat hij jaren geregistreerd blijft. Dus lijkt mij reden genoeg voor te kijken of je er onderuit kunt komen.
 
60 km/u zone was 80 km/u :')

gewoon keihard genaaid dus. Sterkte!
 
Dat mag jij doen als jij een boete krijgt!
Feit is dat ik niet zo eens moeite heb met de boete maar meer met het feit dat hij jaren geregistreerd blijft. Dus lijkt mij reden genoeg voor te kijken of je er onderuit kunt komen.
Tsja, dat had je je dan eerder moeten bedenken.....
Weet je..., je weet dat het niet mag.... maar ja de kick he?, dus toch doen..... én gaat vaak goed, nu niet.. jammer...

Niet zeuren, betalen en doorrrrr
 
Terug
Bovenaan Onderaan