advies remklauw en remzuiger reviseren

Pau1p

MF'er
31 mei 2011
40
0
Hallo allemaal. Zelf heb ik nog niet veel aan mijn motor geklust dus elk advies is welkom. Mijn voorrem is afgelopen week vastgelopen(ik heb een Honda CB 400 T '81). Dit kwam door vastzittende remzuigers. Ondertussen is het mij gelukt om deze er uit te krijgen, en nu wil ik het geheel reviseren. Ik heb het topic How-to: remmen reviseren incl foto's doorgenomen maar omdat ik er niks van weet vraag ik even om jullie advies.

Bijgaand zien jullie een paar foto's van de staat van de remklauw en zuigers. Nu de grote vraag: Wat moet ik hier mee? Zijn de remzuigers nog in een prima staat of is er te veel roest? Hoe kan ik dit het beste er af krijgen? Krabbertje, staalwol, of wat anders? En voor de remklauw: zijn de ringen te ver aangetast en moet ik hier nieuwe voor kopen of kan ik deze prima eruit halen en schoonmaken.

Kortom, wat kan ik schoonmaken en hoe, en wat kan ik het beste nieuw kopen?

Hartelijk dan voor de hulp.


En hier de foto's los:
ll0u.jpg

q5gn.jpg

8ach.jpg

mpin.jpg

7ify.jpg
 
Groeven zeer goed schoonmaken met een klein krabbertje.
Daarna wat remmenvet (dat is dus speciaal vet, zat waarschijnlijk bij het revisiesetje) rondom smeren en de zuigers erin duwen.
 
Jep, wat hier boven ook al gezegt word.
De groeven 100% zuiver maken, er zit vaak een laag oxidatie prut in.
Als de groeven niet zuiver zijn, kunnen de rubbers niet diep genoeg in de groeven vallen.
Dit resulteerd vaak in zwaar schuivende zuigers of zuigers die niet meer passen ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan ook en ben je net ff langer bezig maar werkt net zo goed
Oja en ik smeer de gleuven altyd eerst vol met ate remvet voordat ik de afdichtringen er weer in zet. Dan oxideren ze daarna niet zo snel meer.
 
Laatst bewerkt:
Waarom eigenlijk? Doe ik met m'n (balhoofd) lagers ook, werkt goed.
Waarom zou dit voor remzuigers niet kunnen werken?

Omdat een lager zich vast moet zetten (door het uitzetten) en het bij de zuigers de bedoeling is dat ze kunnen blijven bewegen. Ik denk niet dat de TS heel blij wordt als blijkt dat zijn remzuigers ineens muurvast in hun cilinders zitten.
 
Ik hoop dat je een sarcastisch grapje maakt?

Nee. Ik heb een halve dag zitten kloten met mijn zuigers in zo'n ouwe klauw totdat ik ergens las dat ik ze in de vriezer moest gooien. Rest van de dag die dingen in de vriezer gehad en net voor het slapen gaan schoof ik de zuigers zo in de remklauw.
Tot nu toe geen problemen met die remmen dus waarom zou ik het niet nog eens doen?

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan