advies verkoop overschrijven

BramC

MF veteraan
25 sep 2008
1.933
98
Udenhout
Beste MF leden,

Het gaat in dit geval dan wel niet om een motor maar om een brommer, dus ik weet niet of het topic goed staat, maar ik heb wel de volgende vraag:

Ik heb mijn scheurijzer een brommer te koop staan.

Er is een een mogelijke koper uit den Haag die morgenvroeg in de buurt van Den Bosch is en wil kijken (en maybe kopen).
Morgen overschrijven gaat niet. Maar hij zegt dat ik de papieren best mee kan geven.. Ik krijg op mijn verzoek als ik wil een kopie van zijn legitimatie.
Hij betaalt wel meteen.

Wat denken jullie? Doen, of laten gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk zou ik het laten gaan ;)
Jammer genoeg wordt er genoeg misbruik gemaakt van het vertrouwen van mensen en beter voorkomen dan genezen, enz.
 
Kopie legitimatie.. Ik nam alleen genoegen met zijn paspoort origineel.
En als hij hem niet overschrijft en de bekeuringen stromen binnen? Dan heb jij lekker een kopie van zijn paspoort.
 
Laatst bewerkt:
Lastige, heb het zelf wel twee gedaan, maar kreeg op initiatief van verkoper papieren mee na betalen. brommer bleef staan. Overschrijven, brommert ophalen na afgifte vrijwaring bewijs.

Andere keer heb ik betaald motor met papieren mee genomen en vrijwaring aangetekend terug gestuurd.

In dit geval op voorbaat al zo beginnen.. Dat vertrouw ik niet helemaal
 
is er in den bosch nergens een overschrijvingspunt waar je op zondag kan overschrijven? (supermarkt oid)

of kan er op zondag überhaupt niet overgeschreven worden omdat dan de computer van rdw niet aan staat?
 
En als hij hem niet overschrijft en de bekeuringen stromen binnen? Dan heb jij lekker een kopie van zijn paspoort.
Watvoor bekeuringen zouden dan binnen stromen?

Volgens mij wordt m.b.t. brommers 99% van de bekeuringen via een staande houding uitgeschreven en is de bestuurder dan gewoon de klos.

(niet dat ik het verstandig vind om de brommer zonder zomaar mee te geven, daar niet van)
 
Laatst bewerkt:
Beste MF leden,

Het gaat in dit geval dan wel niet om een motor maar om een brommer, dus ik weet niet of het topic goed staat, maar ik heb wel de volgende vraag:

Ik heb mijn scheurijzer een brommer te koop staan.

Er is een een mogelijke koper uit den Haag die morgenvroeg in de buurt van Den Bosch is en wil kijken (en maybe kopen).
Morgen overschrijven gaat niet. Maar hij zegt dat ik de papieren best mee kan geven.. Ik krijg op mijn verzoek als ik wil een kopie van zijn legitimatie.
Hij betaalt wel meteen.

Wat denken jullie? Doen, of laten gaan?

Morgen gaat overschrijven wel.
 
Inderdaad, ik ken in de regio den Bosch geen enkele plek waar we hem morgen over kunnen schrijven. Vooralsnog ben ik het dus met de eerste reacties eens om het niet te doen. Maar als iemand een plek weet?
 
Ja... die gast wil om 10 uur komen... zal vragen of hij later kan en anders laat ik het mooi schieten.
 
Emté Tilburg Noord, Wagnerplein.

Er zijn wel meer supermarkten met zo'n 'service'bali, die gewoon op zondag open zijn.
 
Watvoor bekeuringen zouden dan binnen stromen?
Vragen alleen trollen naar de bekende weg?
captain_obvious_strikes_again__by_keyblade0-d5fgrzn.png
 
Ik heb ook gewoon mijn motor overgeschreven op zondag.
Wel opletten dat de winkel kentekens kan/mag overschrijven, niet elk PostNL-punt kan/mag dat.
Kan je er geen vinden die open is om 10u dan zou ik het inderdaad verzetten of laten lopen. Is namelijk niet heel veilig als je zomaar je motor weggeeft zonder dat deze op zijn/haar naam staat.
 
Watvoor bekeuringen zouden dan binnen stromen?

Volgens mij wordt m.b.t. brommers 99% van de bekeuringen via een staande houding uitgeschreven en is de bestuurder dan gewoon de klos.

(niet dat ik het verstandig vind om de brommer zonder zomaar mee te geven, daar niet van)


Sinds die dingen een kenteken hebben kunnen ze ook gewoon geflitst worden. Dus als je in de bebouwde kom met 80 langs een flitspaal scheurt ben je mooi de sigaar. Advies is dus ook : niet meegeven, eerst overschrijven.
 
Er kunnen ook andere criminele activiteiten gebeuren op jou naam/kenteken. Ik kom me niet graag voor de rechter verantwoorden ga niet graag zitten voor iemand anders zn activiteiten
 
Nope, heb het laten gaan. Hij kon niet later. Heeft ook nog wel wat gegevens door gestuurd maar leek me ook niet zo betrouwbaar. Het was me allemaal dus wat te vaag.
 
Nope, heb het laten gaan. Hij kon niet later. Heeft ook nog wel wat gegevens door gestuurd maar leek me ook niet zo betrouwbaar. Het was me allemaal dus wat te vaag.


Verstandig, als iemand als koper serieus is maakt ie wel tijd om een fatsoenlijke afspraak te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan