al die strepen op de weg @#%#!!

verf op de weg.. wat is je mening

  • nee , ik heb er geen last van, laat maar

    Stemmen: 16 28,1%
  • interesserd niet

    Stemmen: 8 14,0%
  • ja, ik heb er last van, maar vind het toch acceptable

    Stemmen: 8 14,0%
  • ja, ik heb er last van : weg ermee !

    Stemmen: 25 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    57

Francois01

Die hard MF'er
21 apr 2004
408
0
Terneuzen
ik weet niet of jullie hetzelfde ervaren maar ik zie door de bomen het bos niet meer B| . AL die strepen op de weg ... sommige zijn duidelijk, sommige niet.
Bv . soms er onderbroken lijn aan de zijkanten en daar mag 60 km/u, soms ook 80 ?? op kruizing zie ik hele vreemde raar teken met grote wit vlakten. Als je daar probeer te draaien als het regent,dan ga je onherroepelijk op je smoel. Zeker als het geregend heeft: dan zie je die witten vlakten niet meer... levens gevaarlijk...
Al met al vind ik daar de veiligheid absloluut niet op vooruit gegaan is , maar zeer sterk de andere kant op..
Jullie mening ??
 
Geen last van hoor, gewoon beetje voorzichtig doen op die witte delen, je gaat echt niet onherroepelijk op je smoel :N
Voor wat betreft de betekenissen voor de snelheid.. och, lekker belangrijk :W
 
Laatst bewerkt:
Geneuzel... Je rijdt op de openbare weg, niet op een circuit. Daar hoort modder, mede-weggebruikers, steentjes, grind, zand en wegmarkeringen bij, ook dar waar die niet voor "ons" nodig lijken...

Ik kan wel prima mee leven hoor :Y
 
:? Ik heb van die strepen geen last,klopt wel dat je ze met regen e.d. wat slechter ziet maar dat vind ik ook nog wel meevallen.
 
Al die nieuwe onduidelijke strepen op de weg moeten het toch juist duidelijker maken voor weggebruikers :? :X
 
Wij Nederland klagen altijd maar over de wegen, maar op het moment dat je de grens over komt weet je pas dat wij al heel erg verwend zijn. :)
 
Wij Nederland klagen altijd maar over de wegen, maar op het moment dat je de grens over komt weet je pas dat wij al heel erg verwend zijn. :)

onzin: je ziet nergens een wild groei zoals in NL.. je moet 's vragen aan onze zuiderburen wat ze van NL vinden met al die regeltjes die GEEN Europese basis hebben..
 
onzin: je ziet nergens een wild groei zoals in NL.. je moet 's vragen aan onze zuiderburen wat ze van NL vinden met al die regeltjes die GEEN Europese basis hebben..
Europese basis??? Nou en?? tien jaar geleden had geen enkele verkeersregel Europese basis en toen reden we ook. En of die streep nu europees is of niet, als ik ergens rijd is het enige dat relevant is het feit dàt die streep er is, en niet hoe íe er is gekomen.

ennehh... sinds wanneer laat jij door onze zuiderburen bepalen wat je van ònze wegen moet vinden??? Ik vind de B-wegen daar heel leuk en pitoresk en zo... maar het wegdek heeft weer andere specifieke nadelen :X

Motorrijden = accepteren dat niet alles optimaal is afgestemd op je eigen wensen en er gewoon maar het beste van maken. ;)
 
Volgens mij is de wegbeheerder nog steeds verplicht de max snelheden altijd met borden aan te geven. Dus zolang je op de snelheidsborden blijft letten (wat je als keurige weggebruiker natuurlijk altijd al deed O-) ), kun je die strepen laten voor wat ze zijn.

Voordat er iemand bijdehand gaat doen: matrix borden schaar ik ook onder de noemer borden. :P
 
Beetje ruime blik. Als ik maar 5 meter naar voren kijk, wordt ik ook gek van al die strepen.

Ja, wat zijn die wegen bij de Belgen slecht! Het enige wat wel grappig is dat er zo maar friettenten op de meest gekke plaatsen langs de weg staan. :9
 
Ik moet wel zeggen, dat ik soms ook even mis waarom er zoveel verschillende strepen en vormen zijn en wat de achterliggende regels zijn. Ik erger me daar niet aan, maar vind het soms wel wat verwarrend. Kwa rijgedrag: ach ik haal toch niet alles uit mijn motor als beginner, dus echt gevaarlijk vinnikutnie.
 
ik rij daar zowat iedere dag... en is inderdaad ook een zoeen zootje ,maa niet qua wegwijzering............
_O- _O- Die Belgen hebben de wegwijzers juist op vage plaatsen staan. Bij voorkeur moet je na een kruising achterom kijken en dan zie je de wegwijzer op een muurtje hangen ofzo :P En daarbij is het wegdek vaak slecht :X
 
...bees'ies vinden het ook niks..
road%20024.jpg



soms lijkt alles in het niets te verdwijnen...


sign-end_1.jpg




...en soms staat er iets geschreven op de weg, waarvan ik éhhhmmm.... :?


Shcool-oops_1.jpg
 
ik weet niet of jullie hetzelfde ervaren maar ik zie door de bomen het bos niet meer B| . AL die strepen op de weg ... sommige zijn duidelijk, sommige niet.
Bv . soms er onderbroken lijn aan de zijkanten en daar mag 60 km/u, soms ook 80 ??

Die betekenen dat je door de berm mag inhalen.
Wel handig als je een Off-Road hebt. :)

op kruizing zie ik hele vreemde raar teken met grote wit vlakten. Als je daar probeer te draaien als het regent,dan ga je onherroepelijk op je smoel. Zeker als het geregend heeft: dan zie je die witten vlakten niet meer... levens gevaarlijk...

De vlakken geven waarschijnlijk aan dat je daar juist niet mag rijden,
dus wat doe je daar?

Al met al vind ik daar de veiligheid absloluut niet op vooruit gegaan is , maar zeer sterk de andere kant op..
Jullie mening ??

Volgens mij ben je toe aan een goede lamp in je motor.
Dan zie je tenminste weer waar je rijdt.
En zie je de strepen ook beter.
 
[me="The Beerhunter"]heeft weinig problemen met de witte strepen/vlakken[/me]

De vlakken geven waarschijnlijk aan dat je daar juist niet mag rijden,
dus wat doe je daar?
true.... maar ik moet zeggen dat ze er af en toe wel érg kwistig mee strooien.

Een kruising hier in de buurt is er beslist niet prettiger op geworden met de motor in de nattigheid door een wel érg lomp groot wit vlak.
 
Laatst bewerkt:
Strepen vind ik nog niet zo erg. Dat weet je, en als het goed is zie je ze. Lasnaden, van die stukkies teer, waar ze bochtige dijkweggetjes mee gerepareerd hebben, die vind ik veel vervelender. Gooi dan zo'n weg een week dicht en leg er een nieuwe laag asfvalt op. Maar niet over een lengte van vele kilometers allemaal van die noodreparaties.

Maar goed het is sowieso wat beter uitkijken in deze tijd van het jaar. Daar moet je je wel op instellen als je doorrijdt.
 
Europese basis??? Nou en?? tien jaar geleden had geen enkele verkeersregel Europese basis en toen reden we ook. En of die streep nu europees is of niet, als ik ergens rijd is het enige dat relevant is het feit dàt die streep er is, en niet hoe íe er is gekomen.

ennehh... sinds wanneer laat jij door onze zuiderburen bepalen wat je van ònze wegen moet vinden??? Ik vind de B-wegen daar heel leuk en pitoresk en zo... maar het wegdek heeft weer andere specifieke nadelen :X

Motorrijden = accepteren dat niet alles optimaal is afgestemd op je eigen wensen en er gewoon maar het beste van maken. ;)

Gozer, wat zit jij wijs te doen :N ...ik ben wel degelijk weggegleden op die witte vlakken. Op zo'n moment schrik je je de t*fus. Daar hoef je niet gek voor te doen, als de boel goed nat is. Door spiegeling (s'avonds) is dat niet altijd duidelijk wat plas is en wat wit vlak.
Bovendien kan je op veel locaties kiezen: Neem ik de bocht over het putdeksel, het zebrapad, de witte pijl, tramrail of lasnaad...gelukkig zal je niet uit de bocht vliegen, de betonnen paaltjes houden je wel tegen.

Okay, je bent zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag, maar als je goed oplet, kom je genoeg situaties tegen die onnodig risico veroorzaken voor motorrijders.
Dan heb ik het nog niet eens over de vangrails die al menig motorrijder gedood hebben, nadat ze de initiele aanrijding/val overleefd hadden.
Er kan dus echt wel wat verbeterd worden voor de veiligheid van motorrijders op de openbare weg. Zo...ik heb gezegd. :Y
 
Al die strepen pijlen en vlakken zijn bovendien erg verwarrend als je met 250km p/h een kruising neemt. Ik heb dan echt geen tijd om de verkeerssituatie helder te krijgen :+
 
Laatst bewerkt:
Strepen? Waar dan? Al die verkeersaanwijzingen zijn toch alleen maar suggesties van wegbeheerders aan welke regels je je zou kunnen houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan