Aliexpres carburator membraan E10 bestendig

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Beste MFers, Voor een Honda NTV650 uit 1991 wilde ik carburator membramen voor de gasschuiven bestellen bij Alie.
De originele zijn niet meer te krijgen en zouden zo'n 200 euro per stuk kosten.
Kan ze wel hier (los membraam) bestellen voor 40 euro per stuk, maar Alieexpres kost maar 8 euro.
Maar vraag me af of ze hetzelfde zijn en of ze E10 bestendig zijn.
Wat is verstandig?
 
Aangezien E10 in China zelf nog nauwelijks verkrijgbaar is en gebruikt wordt, mag je er rustig vanuit gaan dat deze rubbers dat goedje niet verdragen kunnen.

Los van dat; het is hoe dan ook onverstandig om met carburateur fietsen E10 te tanken, maar die wijsheid mag je zelf bepalen...
 
Volgens een lijst van Honda zou deze motor geschikt zijn voor E10
De motor is niet van mijzelf, maar van een vriend die vanaf oktober vorig jaar E10 tankte.
Nu is van 1 carburator het membraan gescheurd, maar wil die allebei vervangen.
 
Beste MFers, Voor een Honda NTV650 uit 1991 wilde ik carburator membramen voor de gasschuiven bestellen bij Alie.
De originele zijn niet meer te krijgen en zouden zo'n 200 euro per stuk kosten.
Kan ze wel hier (los membraam) bestellen voor 40 euro per stuk, maar Alieexpres kost maar 8 euro.
Maar vraag me af of ze hetzelfde zijn en of ze E10 bestendig zijn.
Wat is verstandig?
 
Ik denk dat die nvt géén e10 mag hebben , m'n vfr ( zelfde bouwjaar ) mag het ook niet hebben van Honda San.

Honda San is al járen geleden overleden, nog voor er plannen waren voor E10.
Hopelijk heeft hij nog nèt mijn VFR een goedkeurend klopje op de tank kunnen geven voordat hij ingekrat werd.
Maar het klopt; mijn '91-er Vif mag ook geen E10-rommel..
Ik tank eigenlijk altijd Vpower, Ultimate of duutse Super E5..

Ik ga niet beweren dat het membraan door E10-gebruik gescheurd is, maar je hoort teveel horrorverhalen...
 
Dat weet ik héél zeker...
Kun je dan ook aangeven in welke tijdspanne ik moet denken voordat daar mogelijke malheur aan komt?
Hoelang is dat spul (e10 benzine) hier verkrijgbaar in NL.? Ik weet dat onze oosterburen hier al jaren mee bezig zijn en zelfs de prijs verlaagd hebben om de zooi te slijten, rubberdelen die er direct in aanraking komen met zeg ik oké , maar ga je dan ook maar preventief je inlaatrubbers vervangen en bv de rubber van je tankopslag en je kraanrubbers?
 
Dat noem ik slechte afwerking ja
Het productieproces gebeurt d.m.v spuitgieten. Die matrijzen gaan een x aantal mee en dan word het steeds moeilijker om een strak product te krijgen.
Daarnaast kan het liggen aan de sluitdruk, koeling, inspuitsnelheid enz enz enz. Het ligt dus niet aan de afwerking maar aan het proces. Afwerking gebeurt nooit bij dit soort massaproductie, dat zou erg kostbaar zijn.
Vermoedelijk heeft dit geen effect op het functioneren van het membraam.
 
Het productieproces gebeurt d.m.v spuitgieten. Die matrijzen gaan een x aantal mee en dan word het steeds moeilijker om een strak product te krijgen.
Daarnaast kan het liggen aan de sluitdruk, koeling, inspuitsnelheid enz enz enz. Het ligt dus niet aan de afwerking maar aan het proces. Afwerking gebeurt nooit bij dit soort massaproductie, dat zou erg kostbaar zijn.
Vermoedelijk heeft dit geen effect op het functioneren van het membraam.

Ik snap hoe dit ontstaat, maar het hoort niet. Dat hoort gewoon in 1 keer netjes uit de productie te komen. Nu moet je zelf het membraan gaan nabehandelen..

Maar ik vind het grootste punt dat als de fabrikant de rand al niet goed voor elkaar heeft, hoe zit het met de kwaliteit van de rest van het membraan?
 
Ik snap hoe dit ontstaat, maar het hoort niet. Dat hoort gewoon in 1 keer netjes uit de productie te komen. Nu moet je zelf het membraan gaan nabehandelen..

Maar ik vind het grootste punt dat als de fabrikant de rand al niet goed voor elkaar heeft, hoe zit het met de kwaliteit van de rest van het membraan?
Hebben die randjes invloed op e10 bestendigheid :?
 
Hebben die randjes invloed op e10 bestendigheid :?
Het zou kunnen dat die vliezen ontstaan door een vorm van oververhitting door een the hoge druk en te korte inspuittijd. Het materiaal kan daardoor een deel van zijn eigenschappen verliezen en hem kwetsbaarder maken voor chemische invloeden. Dan is er ook nog zuurstofgehalte. Wellicht als je het onderdompelt in de e10 er veel meer tijd nodig is om het materiaal aan te tasten maar als er alleen maar dampen zijn en veel lucht dan gaat die omzetting sneller. Net als met roest.
Het materiaal is mogelijk tijdens productie aan zijn bovengrens gekomen, te heet geweest maar dat zie je niet, helemaal niet als je niet weet welk polymeer er gebruikt is. Bij abs kun je het zien aan de glans, is er zo uit de machine een glans te zien en ruikt het weeïg zoet dan heb je kans dat daar het materiaal niet meer 100% de eigenschappen heeft van wat het moet hebben.

maar goed, kan ook gewoon een slechte en versleten matrijs zijn.
 
Kun je dan ook aangeven in welke tijdspanne ik moet denken voordat daar mogelijke malheur aan komt?

Dat kan niemand, maar E10 is vroeg of laat vragen om corrosieve problematiek..

Hoelang is dat spul (e10 benzine) hier verkrijgbaar in NL.? Ik weet dat onze oosterburen hier al jaren mee bezig zijn en zelfs de prijs verlaagd hebben om de zooi te slijten.

En waarom denk je dat dit is...?
Onze oosterburen kunnen al langer 'profiteren' van het goedje, en hebben al langer de consequenties..

rubberdelen die er direct in aanraking komen met zeg ik oké , maar ga je dan ook maar preventief je inlaatrubbers vervangen en bv de rubber van je tankopslag en je kraanrubbers?

Preventief vervangen heeft weinig zin; je tankt óf het juiste bocht óf vervangt bij problemen.
De huidige benzines zijn ook schraler dan dat ze een paar decennia terug waren.
Alles heeft daaronder te lijden..
 
Indien nog mogelijk huidige tijdelijk lijmen, op ali 4 bestellen en aankijken.
Misschien valt het mee, misschien valt het tegen.

Voor 16 euro heb je of een leuke besparing of je hebt het weg gegooid.
Je kan altijd de verkoper een bericht sturen natuurlijk.

En e5 tanken idd.
 
Een tijd geleden werkte ik bij een stansfabriek voor pakkingen, de toeleverancier Semperit uit Wenen - Oostenrijk had toen al geen rubber geheel bestand tegen de benzine indertijd, laat staan op lange termijn. In de loop van 2003 was dat beschikbaar. Dus iedere curieuze fabrikant van O-ringen sets voor benzinekranen of andere rubbers die in contact komen met benzine is op zijn minst verdacht. ;)

Ali setje lijkt mij wel aantrekkelijk om te proberen.
En verder inderdaad geen E10 tanken. Gek. :P ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan