Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Mede RSVers, is er iemand die nog een rechter spiegel heeft voor mijn Mille van 1999? Liefst in de goede kleur, zwart heb ik al. Of weet iemand welke kleurblauw het is?

Groet, René
full
 
In de 5 jaar dat ik rsv rij, heb ik nog nooit een haga te koop zien staan. Heb je misschien wat meer foto's? Is het jouw motor op de foto die erbij staat?

Het is dat ik net een originele edwards heb gekocht anders had ik deze gekocht :P

Welk nummer is de Haga?

Je moet er wel net een liefhebber voor vinden die de motor op waarde weet te schatten.. Voor een leek is het eenzelfde rsv R als de andere. Wat het in principe ook is, enkel de kroonplaat en stickers en uitlaatsysteem natuurlijk.

Ik zou zeggen tussen de 3 en4 ?

Als je meer geld wil, dan op ebay zetten. In engeland is er een grote fanbase voor de rsv's.

Grt
 
Laatst bewerkt:
En de paperclip methode ooit eens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Omdat de mods hier het niet zo leuk vonden ivm met dieven. Als je weet welke 4 draden de motor onderbreken kan je ze doorverbinden met de paperclips.
 
De foto's moet ik nog maken, de motor staat onder een doek in de garage.

Het betreft nr 236

Zal me eens oriënteren op Ebay, wellicht dat wat Engelsen zin hebben in een Haga ;)
 
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn Ohlins poten laat servicen of dat ik het zelf doe. Wie heeft deze zelf een keer gedaan en welke materialen zijn er gebruikt? Ofwel, moet er perse Ohlinsolie in? Ik las ook dat de keerringen van een Suzuki K4 beter zijn.
 
Jouw poten zijn recent nog gedaan door j&j suspension, hoeven komende 10.000km nog niet tenzij ze lekken.
Zitten orginele ohlins in btw.
 
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn Ohlins poten laat servicen of dat ik het zelf doe. Wie heeft deze zelf een keer gedaan en welke materialen zijn er gebruikt? Ofwel, moet er perse Ohlinsolie in? Ik las ook dat de keerringen van een Suzuki K4 beter zijn.
Ik heb het nog nooit gedaan, ga ik ook niet aan beginnen.

Volgens mij maakt het niet uit welk merk olie je gebruikt, olie is olie.

Aangezien de keerringen van de Öhlins om de haverklap lekken, lijken me de originele keerringen niet het beste alternatief. Ik heb inderdaad ooit wat over gsxr keerringen gehoord en dat die goed werken.
 
Ik heb het nog nooit gedaan, ga ik ook niet aan beginnen.

Volgens mij maakt het niet uit welk merk olie je gebruikt, olie is olie.

Aangezien de keerringen van de Öhlins om de haverklap lekken, lijken me de originele keerringen niet het beste alternatief. Ik heb inderdaad ooit wat over gsxr keerringen gehoord en dat die goed werken.

Als je de poten niet polijst, dan is de kans dat ze gaan lekken zeer groot. Maakt dan niet uit welke keerringen je gebruikt.
Ook zit er een aardig verschil tussen de verschillende types olie. Een leek zal hier niet veel van merken, maar een goede vering specialist merkt het wel en kan je de verschillen ook goed uitleggen.
 
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn Ohlins poten laat servicen of dat ik het zelf doe. Wie heeft deze zelf een keer gedaan en welke materialen zijn er gebruikt? Ofwel, moet er perse Ohlinsolie in? Ik las ook dat de keerringen van een Suzuki K4 beter zijn.

Poten loshalen en wegbrengen, kost het je €100 euro ofzo. Zou ik zelf niet voor gaan pielen.
 
Laatst bewerkt:
Ohlins koopt zijn olie ook ergens, toch?
Het is makkelijker om ze op te sturen lees ik al. Niet dat ik bang ben dat dit mij niet lukt. Maar meer dat ik dan zeker weet dat zij dan 100% zijn. Aan de andere kant heb ik drie maanden de tijd.
 
Laatst bewerkt:
Als je de poten niet polijst, dan is de kans dat ze gaan lekken zeer groot. Maakt dan niet uit welke keerringen je gebruikt.
Ook zit er een aardig verschil tussen de verschillende types olie. Een leek zal hier niet veel van merken, maar een goede vering specialist merkt het wel en kan je de verschillen ook goed uitleggen.
De viscositeit is idd wel belangrijk, maar het merk lijkt me er verder niet te veel toe doen.
 
Terug naar j&j

Ik heb zelf ook zoiets gehad na een servicebeurt door JJ Suspension en dit hebben ze heel schappelijk opgelost. Dus gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn. Overigens heb je trouwens ook een bepaalde tijd gewoon garantie. Heb je de bon nog?
 
Daar zit geen garantie meer op hoor. ;) Ik heb de motor een paar maanden geleden van Falcuono overgenomen. Sindsdien heb ik er ruim 4000km mee gereden.
 
Ik heb het nog nooit gedaan, ga ik ook niet aan beginnen.

Volgens mij maakt het niet uit welk merk olie je gebruikt, olie is olie.

Aangezien de keerringen van de Öhlins om de haverklap lekken, lijken me de originele keerringen niet het beste alternatief. Ik heb inderdaad ooit wat over gsxr keerringen gehoord en dat die goed werken.

Ik zou 20w50 erin gooien
 
Terug
Bovenaan Onderaan