Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Weet iemand van welk materiaal de onderkuip is gemaakt? Bij het demonteren is mijn kuip gebroken bij het dunste deel voor akrapovic uitpsaring :( Is dit redelijk te repareren?

9a8tuq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet, je zal ook je topkuip moeten verzagen om de nieuwe hogere stuuruitslag mogelijk te maken...

Mja, opzich is dat het probleem niet (heb 2 topkuipen) maar ik wil eigenlijk juist naar een naked.
 
Stel ik wil m'n rsv1000r om ombouwen naar een tuono, wat moet ik dan allemaal qua leidingen/kabels verlengen of vervangen? Of is een stuur met tuono kroonplaat voldoende?

Heb ik gedaan, en er is ergens een topic over te vinden hier.
In het kort
Langere remleiding
Kabelboom verplaatsen
Kroonplaat en stuur vervangen
En evt stukje van je kuip zagen als je de rsv kuip wil houden

edit: gevonden

Ombouw van Mille naar Tuono
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik had een vraagje mbt remschijven. Ik zoek nu nieuwe remschijven voor mijn mille uit 99, ik hoor net van de verkoper dat de schijven van nieuwere type tot 2009 ook passen. Deze zijn namelijk wel op voorraad. Is dit een verkoop praatje of klopt dit wel?
 
Hallo ik had een vraagje mbt remschijven. Ik zoek nu nieuwe remschijven voor mijn mille uit 99, ik hoor net van de verkoper dat de schijven van nieuwere type tot 2009 ook passen. Deze zijn namelijk wel op voorraad. Is dit een verkoop praatje of klopt dit wel?

volgens www.braking.nl klopt dit wel ja.
 
Ik overweeg sterk mijn RSV van de hand te doen. We gaan binnen nu en een half jaar verhuizen, kan het geld goed gebruiken. Wat zou je voor mijn Appie kunnen vragen? Specs: 2004, 17.500km. Geen Factory, wel veel (OEM) carbon, perfecte staat van onderhoud: olie, oliefilter (K&N), luchfilter (K&N), remvloeistof, remblokken allemaal vervangen afgelopen jaar. Nieuwe koppelingsplaten zowel metaal als gevoerd (!), Obring koppelingspomp, Hyperpro stuurdemper, Hyperpro achterveer + demper vorig jaar gereviseerd. Ketting/tandwielen nog geen jaar oud. Powercommander V, afgesteld bij Dynojet Rotterdam, Spyball alarm/startonderbreking, zwarte kuipruit, Healteach Gear Indicator en MIVV dempers (met e-keur en dB-killers). Alarm en uitlaatsysteem met certificaat. Twee sleutels + AB's. Nieuwe dynamo (onder garantie), nieuwe spanningsregelaar, accu van een jaar oud. Duo carbon remblokken.

Kortom een super complete RSV, op de Öhlins vork / remmen / vering na geen Factory, maar komt aardig in de buurt. CO en kleppen afgesteld en dynojet grafiek aanwezig. Banden 2CT zijn nog 40%. Zelf zit ik met een richtprijs van 3750 in gedachten. Is dat reeël?
 
Ik overweeg sterk mijn RSV van de hand te doen. We gaan binnen nu en een half jaar verhuizen, kan het geld goed gebruiken. Wat zou je voor mijn Appie kunnen vragen? Specs: 2004, 17.500km. Geen Factory, wel veel (OEM) carbon, perfecte staat van onderhoud: olie, oliefilter (K&N), luchfilter (K&N), remvloeistof, remblokken allemaal vervangen afgelopen jaar. Nieuwe koppelingsplaten zowel metaal als gevoerd (!), Obring koppelingspomp, Hyperpro stuurdemper, Hyperpro achterveer + demper vorig jaar gereviseerd. Ketting/tandwielen nog geen jaar oud. Powercommander V, afgesteld bij Dynojet Rotterdam, Spyball alarm/startonderbreking, zwarte kuipruit, Healteach Gear Indicator en MIVV dempers (met e-keur en dB-killers). Alarm en uitlaatsysteem met certificaat. Twee sleutels + AB's. Nieuwe dynamo (onder garantie), nieuwe spanningsregelaar, accu van een jaar oud. Duo carbon remblokken.

Kortom een super complete RSV, op de Öhlins vork / remmen / vering na geen Factory, maar komt aardig in de buurt. CO en kleppen afgesteld en dynojet grafiek aanwezig. Banden 2CT zijn nog 40%. Zelf zit ik met een richtprijs van 3750 in gedachten. Is dat reeël?

Ik denk dat dit wel reeël is.
Bij Roke vragen ze voor een vergelijkbare fiets hetzij met minder opties toch zo'n 1000 euro meer. Maar ja het is nu net wel een slechte tijd als je twee maandjes eerder was geweest dan had je hem waarschijnlijk binnen een week verkocht. Nu is het afwachten en geduld hebben als je 3750 euro wilt hebben. Persoonlijk zou ik iets hoger inzetten en als lokkertje toch een nieuwe set banden laten monteren. Zijn mensen toch wel gevoelig voor.
Succes met de verkoop :t
 
Ik overweeg sterk mijn RSV van de hand te doen. We gaan binnen nu en een half jaar verhuizen, kan het geld goed gebruiken. Wat zou je voor mijn Appie kunnen vragen? Specs: 2004, 17.500km. Geen Factory, wel veel (OEM) carbon, perfecte staat van onderhoud: olie, oliefilter (K&N), luchfilter (K&N), remvloeistof, remblokken allemaal vervangen afgelopen jaar. Nieuwe koppelingsplaten zowel metaal als gevoerd (!), Obring koppelingspomp, Hyperpro stuurdemper, Hyperpro achterveer + demper vorig jaar gereviseerd. Ketting/tandwielen nog geen jaar oud. Powercommander V, afgesteld bij Dynojet Rotterdam, Spyball alarm/startonderbreking, zwarte kuipruit, Healteach Gear Indicator en MIVV dempers (met e-keur en dB-killers). Alarm en uitlaatsysteem met certificaat. Twee sleutels + AB's. Nieuwe dynamo (onder garantie), nieuwe spanningsregelaar, accu van een jaar oud. Duo carbon remblokken.

Kortom een super complete RSV, op de Öhlins vork / remmen / vering na geen Factory, maar komt aardig in de buurt. CO en kleppen afgesteld en dynojet grafiek aanwezig. Banden 2CT zijn nog 40%. Zelf zit ik met een richtprijs van 3750 in gedachten. Is dat reeël?

Lijkt mij heel erg netjes!
heb mijn 2004 RSV zonder alle extra's met alleen wat carbon erop gekocht voor 3200.
 
Heeft iemand nog een setje rem en koppelingshendel liggen? Ik heb nu korte erop zitten, maar dat vindt ik niks.
Is voor een RSV-R van 2004.

Alvast bedankt.

Ik heb lange, orginele, eventueel sta ik open voor een ruil. Fotootje ofzo?
 
Ik denk dat dit wel reeël is.
Bij Roke vragen ze voor een vergelijkbare fiets hetzij met minder opties toch zo'n 1000 euro meer. Maar ja het is nu net wel een slechte tijd als je twee maandjes eerder was geweest dan had je hem waarschijnlijk binnen een week verkocht. Nu is het afwachten en geduld hebben als je 3750 euro wilt hebben. Persoonlijk zou ik iets hoger inzetten en als lokkertje toch een nieuwe set banden laten monteren. Zijn mensen toch wel gevoelig voor.
Succes met de verkoop :t

Oké. Goede tip.

Lijkt mij heel erg netjes!
heb mijn 2004 RSV zonder alle extra's met alleen wat carbon erop gekocht voor 3200.

Goed om te horen. Denk dat er een set nieuw rubber onder gaat, en dan de verkoop in. Het is niet de meest ideale tijd voor verkoop, maar hoef er ook niet (snel) vanaf. :)
 
Hallo allen, sinds een kleine 5 maand bezitter van een rsv uit 2003 en sinds kort wat problemen mee. Iemand ooit gehad dat als je hem net start dat die een paar keer niest/sputtert ? en heel soms onder het rijden ook. Voor de rest rijd die soepel en goed. Heb volgende vervangen nadat die ene keer niet wou starten : Fuelpump relais,starter relais, brandstofpomp , bougies, olie ,filter(van K&N naar orgineel) ook nog een nieuwe pijp gemonteerd hierna liep die gelukkig weer (zat een breuk in de kabel brandstofpomp) maar nu dus met het volgende probleem van het sputteren/stotteren lijkt eigenlijk wel op niezen. Iemand toevallig een idee wat het kan zijn of iemand die me verder kan helpen ?
full
 
Oké. Goede tip.Goed om te horen. Denk dat er een set nieuw rubber onder gaat, en dan de verkoop in. Het is niet de meest ideale tijd voor verkoop, maar hoef er ook niet (snel) vanaf. :)

Ik zou de banden gewoon lekker laten, is toch best persoonlijk wat de voorkeur van je aspirant koper is.
 
Hallo allen, sinds een kleine 5 maand bezitter van een rsv uit 2003 en sinds kort wat problemen mee. Iemand ooit gehad dat als je hem net start dat die een paar keer niest/sputtert ? en heel soms onder het rijden ook. Voor de rest rijd die soepel en goed. Heb volgende vervangen nadat die ene keer niet wou starten : Fuelpump relais,starter relais, brandstofpomp , bougies, olie ,filter(van K&N naar orgineel) ook nog een nieuwe pijp gemonteerd hierna liep die gelukkig weer (zat een breuk in de kabel brandstofpomp) maar nu dus met het volgende probleem van het sputteren/stotteren lijkt eigenlijk wel op niezen. Iemand toevallig een idee wat het kan zijn of iemand die me verder kan helpen ?[afbeelding]

Zijn je bougiekabels goed? verder beetje lastig zulke dingen te beoordelen vanaf een computer.

Wat voor demper is dat? ziet er cool uit. Zal wel een lekker geluid uitkomen zeker? })
 
Laatst bewerkt:
Dit dus. Ik had precies hetzelfde. Slecht starten en koud op 1 poot leek het wel. Dacht eerst nog wat anders maar beide cilinders hebben even veel compressie. Bij mijn voorste cilinder lag de bougiedop op de bougie. :X

Ik zal ze even checken. Had wel het idee dat ik bij 1 niet een plop hoorde als ik hem erop deed, bij de ander 3 wel namelijk. Heb hem proberen aan te drukken maar verder ging die niet. Zal het even allemaal loshalen en opnieuw erop drukken. Thanks De pijp is trouwens een Danmoto demper en ja hij is zeker goed te horen haha
full
 
Hoi, ik ga een RSV aan schaffen, en zou graag een aankoopkeuring laten doen in de omgeving van Haarlem.
Is hier iemand bekend met Postma motoren.

Verder heb ik nog geen proefritje kunnen maken i.v.m regen, aangezien ik al een tijdje niet meer gereden heb wacht even op droog weer.
Ik ben niet heel lang, maar zijn er hier mensen van ongeveer 190 die goed op de RSV kunnen zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan