alpen passen vogezen-Zwitserland-italie-Frankrijk

Xender3

MF'er
21 feb 2014
68
0
Hi

trip 11 dagen - 4500 km - Africa Twin

Ik ben in september sporadisch vertrokken met mijn Africa Twin.
Autostrade genomen tot in Luxemburg, dan via binnenbanen naar het begin van Route Des Cretes.

Qua slapen, 1 dag op een camping dan ff wildcamperen en dan terug op een camping.

First day wildcamping ;)


Dan via Basel Zwitserland binnengereden naar Luzern.
Dan begonnen aan de echte alpenpassen
Brunigpas - Grimselpas - Furkapas -

San gotthard pas


- San bernadino - Splugenpas - Malojapas - Julierpas .. Dan mijn weg ergens verloren ..

Dan uiteindelijk via een hoofdweg op de stelvio terechtgekomen.






Stelvio - Genova - Menton - Nice -
Gorges du verdon

Richting Gorges dus verdon


Gorges du verdon




Dan van gorges du verdon terug naar het zuiden Menton.
En dan begonnen aan Les route des grand alpes.
Ik moet wel zeggen dat de bergwegen er beduidelijk slechter bijlagen dan in zwitserland, dus het was meer uitkijken in de bochten..

Col du Galibier

Col de l'Iseran


Meer van Geneve



Uiteindelijk dan terechtgekomen in Thonon-les-bains (het meer van geneve)
En toen wist ik niet meer wat gedaan.
Op het gemak rond het meer van geneve gereden tot in Lausanne.
En dan heb ik besloten om naar huis te gaan, dan maar in 1 trip naar huis gereden..
23h op de moto en 1100 km :]


Hier een kort gopro filmpje


mvg
Jurgen
 
Laatst bewerkt:
Bewonderingswaardig om zo een trip geheel alleen te doen :}
 
Laatst bewerkt:
Alleen reizen geeft je de ultieme vrijheid. Ik vind alleen reizen de meest intense manier van reizen. Ik kan het een ieder aanraden.
 
Leuke plaatjes en mooie route gereden. Rij zelf ook regelmatig alleen (heerlijk overigens) maar plan wel iets meer zodat ik ook echt de weggetjes kan rijden die ik gereden wil hebben en niet hoef te zoeken. Ook een leuke terugweg hoort er bij mij bij. Daarnaast dat wildcamperen? Avontuurlijk ja, maar ik heb toch echt graag een fatsoenlijke warme douche met wc, en als ik echt geen camping kan vinden (wat praktisch onmogelijk is) dan maar een herberg of hotel.
 
Bedankt iedereen, ik heb 32gig aan foto's en filmpjes.
Ik heb er maar een paar uitgehaald.
Ik heb ook geluk gehad met het weer, 1,5 dag regen..

Nu ja, dat wildkamperen. Als ik overdag niet in de regen had gezeten of het echt koud had. Dan kan ik wel een dagje zonder een douche.

En 1 maal op het strand gekomen in Menton, gewoon even in de zee gesprongen en mij gedoucht op het strand ;)

Ik had wel een gps mee en 2 routes er in gestoken, wel maken dat je nooit een punt mist anders zend die domme tomtom je constant terug naar het punt waar je bent gemist... waardoor je de volgende punten niet meer kan volgen ... dus dan is het bordjes zoeken en volgen.


Dingen die ik heb geleerd:
- S'nachts kan het heel koud zijn in de alpen... zeker als je op hoogte zit ..
- Mijzelf s"nachts afvragen of er beren leven in de alpen ..
- s'nachts wakker worden door de koude..
- s'nachts wakker worden door een koe met een bel rond zijn nek..
- Motorolie meenemen in een fles die niet open kan ..
- Nog meer muziek downloaden..
- Kussen zeker niet vergeten
- Je moto nooit op zijn pekkel zetten in het gras ...
..
 
Laatst bewerkt:
2 routes, toe maar ;)Mijn Garmin 350 heeft netjes de optie "punt overslaan" als je ergens net langs bent gereden of dat het waypoint aan de verkeerde weghelft ligt (wat kan gebeuren als je de route niet helemaal perfect naloopt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan