Amsterdam - Geef mij maar MFA 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch niet het grote circuitrace-boek van the race academy he :+
Geen idee of zij het gebruiken maar dit is van de oprichter (en tevens meervoudig AMA kampioen) van de California Superbikeschool. Indrukwekkende lijst van grote namen die daarheen zijn geweest om hun rijtechniek te verbeteren. :Y

Edit: linkje Champions Trained | California SuperBike School

Ik heb juist problemen met tip 2 omdat ik tip 5 niet zo goed aandurf, is een viziueze cirkel zeg maar -O- , maar weer oefenen dus :$
Misschien handig dit boek te lezen? Staat precies in uitgelegd waarom de motor op een bepaalde manier reageert en waarom 'survival reactions' het omgekeerde effect hebben en het dus mis gaat.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze eindelijk!!!
full
 
...Misschien handig dit boek te lezen? Staat precies in uitgelegd waarom de motor op een bepaalde manier reageert en waarom 'survival reactions' het omgekeerde effect hebben en het dus mis gaat.
Heb je hem in PDF :9~ , nee seriues als ik hem een keertje mag lenen graag. Kan er altijd wat van opsteken.
 
Heb je hem in PDF :9~ , nee seriues als ik hem een keertje mag lenen graag. Kan er altijd wat van opsteken.
Horney en anders Andy heeft hem dacht ik PDF, ik heb hem voor 20,- incl. verzenden via bol.com gekocht omdat ik dit lekkerder vind lezen en hem toch als 'naslagwerk' wil hebben.
 
Horney en anders Andy heeft hem dacht ik PDF, ik heb hem voor 20,- incl. verzenden via bol.com gekocht omdat ik dit lekkerder vind lezen en hem toch als 'naslagwerk' wil hebben.

Het gaat dus om "A Twist of the Wrist" en ik neem aan vol2. Ik ga er wel effe achteraan. Ga binnen kort toch naar de states, met die goedkope dollar....
 
haha ok op zo een bedrag boek je je winst natuurlijk :P

Volume 2 is hetzelfde als 1 alleen dan na 15 jaar ervaringen verbeterd en met extra commentaar :)
 
Laatst bewerkt:
Ja weet het schrijf foutje, maar iemand plannen voor morgen om te rijden??
Ik denk jij hebt wat moois in gedachte :P
Ik wilde wat voor mij bekends pakken omdat ik toch wat meer wil wennen aan deze motor omdat ik er naar mijn mening nog niet ontspannen genoeg op zit dus ik dacht de dijk bij Marken o.i.d. eventueel een paar keer op en neer te pakken of langs de Amstel.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk jij hebt wat moois in gedachte :P
Ik wilde wat voor mij bekends pakken omdat ik toch wat meer wil wennen aan deze motor omdat ik er naar mijn mening nog niet ontspannen genoeg op zit dus ik dacht de dijk bij Marken o.i.d. eventueel een paar keer op en neer te pakken of langs de Amstel.
Ronde Hoep O-) *O* :]
 
Hey Jermo....

Wel nog geen eigen motor, maar wel een auto ;)

Kun je mij in de OP zetten? Ik zal spoedig een piccie maken met mn leen fiets, maar tot die tijd..... Met mn porno bak ;)


extreme aka x
full





ps, post niet veel.... but still in tha house O-)
 
Laatst bewerkt:
Halverwege het boek zijn de voornaamste tips:

- Alleen countersteering stuurt de motor.
- Stuur losjes vasthouden onder alle omstandigheden, juist als de motor instabiel lijkt te worden omdat de motor zichzelf corrigeert.
- Licht accelererend door de bocht (0,1-0,2G) zorgt voor ideale grip.
- Zo vroeg mogelijk op het gas en dan niet meer afkappen omdat je dan de voorkant eerder verliest.
- Bij glijden van voor- of achterkant gas erop houden i.v.m. bovenstaande tips.

Het hoe en waarom zal ik besparen maar ik weet dat ik met deze tips iig aan de slag ga wanneer ik weer :]

Heeft toch allemaal te maken met tractie? niet afkappen vh gas, constant gas geven bij glijden etc etc ... allemaal tractie.
Alles in de marge he, als je voor- of achterkant glijdt dan moet je niet een dot gas extra gaan geven :+

Kun je mij in de OP zetten? Ik zal spoedig een piccie maken met mn leen fiets, maar tot die tijd..... Met mn porno bak ;)
niks porno ... 't is een auto |(
 
Laatst bewerkt:
Halverwege het boek zijn de voornaamste tips:

- Alleen countersteering stuurt de motor.
- Stuur losjes vasthouden onder alle omstandigheden, juist als de motor instabiel lijkt te worden omdat de motor zichzelf corrigeert.
- Licht accelererend door de bocht (0,1-0,2G) zorgt voor ideale grip.
- Zo vroeg mogelijk op het gas en dan niet meer afkappen omdat je dan de voorkant eerder verliest.
- Bij glijden van voor- of achterkant gas erop houden i.v.m. bovenstaande tips.

Het hoe en waarom zal ik besparen maar ik weet dat ik met deze tips iig aan de slag ga wanneer ik weer :]


Nee man, ben je gek?!?!?

Word de motor instabiel - REMMEN
de bocht in - REMMEN
verliest de voorkant grip - REMMEN
glijd de voor of achterkant - REMMEN
als je remt - GAS GEVEN

dat snap je zelf toch ook wel!

:+
 
Nee man, ben je gek?!?!?

Word de motor instabiel - REMMEN
de bocht in - REMMEN
verliest de voorkant grip - REMMEN
glijd de voor of achterkant - REMMEN
als je remt - GAS GEVEN

dat snap je zelf toch ook wel!

:+
Verklaart een hoop in jouw geval :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan