Ander motorblok voor racer, now what?

EddoGP

MF veteraan
6 aug 2008
4.084
59
Hoofddorp
Heren en Dames! :W

Ik heb wat goede adviezen nodig! :)

Ik ga zoals sommigen van jullie al weten een ander motorblok voor mijn Suzuki GSX-R600 K6 aanschaffen omdat mijn huidige blok helaas kapot is..
Nou heb ik een standaard blokje op het oog met heel weinig straat kilometers, ik ga vrijdag kijken en waarschijnlijk wordt dit hem.

Alleen nu komt de welbekende vraag: Tunen of niet?!
Ik wil wat ieder andere racer ook wilt, het liefst zo veel mogelijk vermogen maar toch ook een goede levensduur, en het mag vooral niet teveel kosten! :9

Zal ik wat aan het blok laten doen om er wat meer vermogen uit te halen en zo ja, wat dan?
Of gewoon monteren, afstellen en rijden! :]

Ik vind het een moeilijke keuze vooral omdat ik niet precies weet wat je allemaal met een blok kan laten doen om er meer power uit te krijgen, en wat nou precies het verschil maakt.
Ik kan wel alvast zeggen dat blue printen ver boven mijn budget ligt, ik ben dus eerder opzoek naar andere oplossingen als gasflowen, compressie verhogen, enz. enz...

Ik hoor graag jullie advies, bij voorbaat dank! *O*
 
Laatst bewerkt:
Als blueprinten boven je budget zit dan zit er niks anders op dan standaard rijden denk ik?
Een plattere koppakking zou eventueel nog kunnen maar dan houd het denk ik ook wel op.
 
Laatst bewerkt:
Als je wereldkampioen wilt worden, dan moet je tunen, maar dan ook alles tunen, niet alleen de motor.

Rij je voor de hobby, dan moet je je afvragen hoeveel geld je wilt besteden en voor dat budget zoveel mogelijk plezier maken.
 
Rij al jaren met een standaardblok, origineel 107 achterwiel pk's. Zit nu op 1:48 en kan vast nog wel sneller...

Maka het jezelf eenvoudig. Standaardblok+goede vering is beste.
 
Laatst bewerkt:
Als je het blok nou gewoon standaard houdt Eddo, dan heb je in ieder geval een goed excuus waarom je achter me eindigt O-) :P

Maar zonder gekheid: zou je niet gewoon eerst je blok even lekker standaard houden. Seizoen is nog maar 2 wedstrijdjes te gaan en je hebt al genoeg ellende gehad. Zo te horen rijden er meer met een standaard blok, dus zorg ervoor dat je de laatste races lol hebt en in ieder geval uit kan rijden. Na die 2 races heb je ook een idee waar je staat met je vermogen en kan je van de winter altijd kijken of je geld en zin hebt voor een volgend seizoen en eventueel tunen.

Zou mooi zijn als je er weer bij bent volgende wedstrijd :} :]
 
Voor de pk's moet je een blok van een 750 kopen.
Maar als je zorgt dat het 600 blok en de vering zo goed mogelijk staan afgesteld ligt het meestal niet aan de motor als iemand anders sneller is.
 
Blokje standaard houden, fuel en eventueel ontstekingsmapping op orde krijgen en focussen op het rijwielgedeelte want daarin is de meeste winst per euro te halen.
Dan vooral jezelf verder ontwikkelen met een betrouwbaar blokje onder je kont :]
 
Heren en Dames! :W

Ik heb wat goede adviezen nodig! :)

Ik ga zoals sommigen van jullie al weten een ander motorblok voor mijn Suzuki GSX-R600 K6 aanschaffen omdat mijn huidige blok helaas kapot is..
Nou heb ik een standaard blokje op het oog met heel weinig straat kilometers, ik ga vrijdag kijken en waarschijnlijk wordt dit hem.

Alleen nu komt de welbekende vraag: Tunen of niet?!
Ik wil wat ieder andere racer ook wilt, het liefst zo veel mogelijk vermogen maar toch ook een goede levensduur, en het mag vooral niet teveel kosten! :9

Zal ik wat aan het blok laten doen om er wat meer vermogen uit te halen en zo ja, wat dan?
Of gewoon monteren, afstellen en rijden! :]

Ik vind het een moeilijke keuze vooral omdat ik niet precies weet wat je allemaal met een blok kan laten doen om er meer power uit te krijgen, en wat nou precies het verschil maakt.
Ik kan wel alvast zeggen dat blue printen ver boven mijn budget ligt, ik ben dus eerder opzoek naar andere oplossingen als gasflowen, compressie verhogen, enz. enz...

Ik hoor graag jullie advies, bij voorbaat dank! *O*

Standaard houden, eventueel de dunnere koppakking. 1 tandje kleiner voor, misschien 1 groter achter. Power Commander er op, goede vering en lekker racen. Gr. Roel.

NB: wel balen natuurlijk, daar gaat bijna een seizoen inschrijvingen qua geld..
 
Alleen nu komt de welbekende vraag: Tunen of niet?!
Ik wil wat ieder andere racer ook wilt, het liefst zo veel mogelijk vermogen maar toch ook een goede levensduur, en het mag vooral niet teveel kosten! :9

Zal ik wat aan het blok laten doen om er wat meer vermogen uit te halen en zo ja, wat dan?
Of gewoon monteren, afstellen en rijden! :]

Monteren, afstellen en rijden.

Of een blok kopen met standaard meer vermogen.
 
En als je een standaard 600 niet genoeg power vind kun je altijd overstappen op een standaard 750 ;). Denk niet dat 750 blokken zo over gelepeld kunnen worden???
(misschien wel qua ophanging van het blok, maar moet je zo'n project wel willen?)

Als je meer power wilt is de beste optie een andere motorfiets met een standaard blok welke standaard meer vermogen heeft :)
 
Laatst bewerkt:
gewoon alles doen wat er maar mogelijk is om het ding sneller te krijgen en dan er achter komen dat het niks helpt omdat de meeste gewone stervelingen onder ons toch niet over wk supersport kwaliteiten beschikken om alles er uit te halen! het enige wat er sneller door gaat is het rollen van het geld uit je portemonnee
 
Het is natuurlijk wel zo dat als je motor iets sneller is dan de rest,dat je daar andere tekortkomingen mee kan compenseren.
Bijvoorbeeld als degene voor je sneller door de gt gaat en dus harder het rechte stuk op,kan je dat met een snellere motor weer goedmaken.
Net als dat je bij de ZAC een 1000 in kan halen in het bochtige gedeelte,en dat ze op het recht eind weer vrolijk voorbij komen snorren!
 
Lekker ervaring opdoen, en afblijven van het blok, geld gebruiken om meer plezier te maken!!!
Ask chrisje Mol, de ken er inmiddels over meepraten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan