Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik heb altijd SKF en nooit echt een probleem. Kost ook nog eens niks.

10 April is leuk! ik heb alleen al andere plannen. Als het idd in Rotterdam is kan ik mischien nog wel even kort langsrijden.
--
Joost
 
@MEETING....!

10 April....

Afspreken in de buurt van Dordrecht, of onder de Brienenoordbrug,,,,uur of 10:00

Rijden we rondje Havens, Hoek van Holland, beetje Zuid Holland,langs de kust iets omhoog, dan via het groene hart weer richting Dord....?

Vlans Ik of Kaar wel wat inelkaar...

Groet, AJ en Karin

Hoe korter bij Dordt hoe r........................euhhh mooier het nu wordt.
Probeer erbij te zijn ! :W
 
Ik moet mijn voorspatbord en mijn topkuip nog spuiten. Iemand nog tips? Omdat het kunststof is misschien het beste eerst een kunststof primer erop en daarna een mat zwart/anthraciet denk ik.
 
Zo, even een update...

TPS reset, maakt echt een verschil. Hij loopt anders stationair en pakt iets anders op vanaf stationair. Maar goed, dat was gisterenavond bij een graadje of 10. Nu nog wachten tot het weer een keer koud is.

Ik zag wel toen ik bezig was een hoop vonken tussen de twee achterste bobines. Ondanks het rubber.... DAMN!! Duidelijk het rubber ook ingesleten van het vonken. Heb er een dik stuk rubber bij tussen gestoken als extra isolatie en klaar was het. Iemand eerder meegemaakt? Wat is er dan gaande? Misschien moet ik dit voor ook maar eens goed checken, al kon ik vanaf onder zo snel niks geks zien.


Dokter, Lagers vervangen?? Ik zou het zeker compleet doen. Keerringen kosten peanuts en waarschijnlijk beschadigen ze als je ze los probeert te halen. Wiellagers in het voorwiel kunnen wel lastig los te krijgen zijn.
Voor wat betreft merk, ik denk dat het weinig uitmaakt. Wiellagers zijn niet bijzonder zwaar belast. Geen hoog toerental en geen groot gewicht. Geen rare schokken en krachten. Als je gaat rekenen zijn ze erg veilig gedimensioneerd. NRS is overigens geen slecht merk.
 
Hi Guys,

Ik gooi hem nog maar een keer op!
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor onder de 3°C niet stationair wil lopen?

Daarboven is er niets aan de hand, en ook met continue een beetje gas geven loopt het prima.

Kan het een positie sensor zijn die verkeerd afgesteld is? Ofzo iets?

Ik heb het zelfde probleem. Omdat mijn auto kapot is rij ik zins 2 weken met mijn motor naar mijn werk. In de ochtend onder de 10 graden loopt hij zwaar beroerd en erg laag in toeren en valt soms uit. Vandaag wilde hij niet eens meer stationair lopen '( 7 April weekend met de ANWB naar de Eifel dus dan moet hij wel goed lopen. Morgen gaat Kadir een reset doen. Zal fijn zijn als hij weer normaal loopt gezien het geen rijden was vanochtend.
 
Laatst bewerkt:
Leuk.... 10 April.... Shell pomp Sandelingen Oost 10:00 is gepland...
Ga route maken...
Mits een beetje aardig Weer...?
Groet, AJ en Kaar
 
Zo, even een update...

TPS reset, maakt echt een verschil. Hij loopt anders stationair en pakt iets anders op vanaf stationair. Maar goed, dat was gisterenavond bij een graadje of 10. Nu nog wachten tot het weer een keer koud is.

Ik zag wel toen ik bezig was een hoop vonken tussen de twee achterste bobines. Ondanks het rubber.... DAMN!! Duidelijk het rubber ook ingesleten van het vonken. Heb er een dik stuk rubber bij tussen gestoken als extra isolatie en klaar was het. Iemand eerder meegemaakt? Wat is er dan gaande? Misschien moet ik dit voor ook maar eens goed checken, al kon ik vanaf onder zo snel niks geks zien.


Dokter, Lagers vervangen?? Ik zou het zeker compleet doen. Keerringen kosten peanuts en waarschijnlijk beschadigen ze als je ze los probeert te halen. Wiellagers in het voorwiel kunnen wel lastig los te krijgen zijn.
Voor wat betreft merk, ik denk dat het weinig uitmaakt. Wiellagers zijn niet bijzonder zwaar belast. Geen hoog toerental en geen groot gewicht. Geen rare schokken en krachten. Als je gaat rekenen zijn ze erg veilig gedimensioneerd. NRS is overigens geen slecht merk.

Wie kan mij vertellen waar ik zo'n kabel kan kopen voor uitlezen van d'r caponord?
 
beste mensen,

Ik heb gezocht op het forum, maar kan nergens vinden hoeveel olie er nu in de Capo moet.
Heb nu 4L 15w50 half sytheet besteld (Putoline) met een nieuw filter.. is dit genoeg?
Er kwam in ieder geval zwarte drab uit, en lang geen 4 liter.

Daarbij heb ik een revisieset besteld voor de hydraulische koppeling (zuiger) ivm het wegvallen van de koppeling druk na zijn winterslaap.
Echter zit er nu weinig beweging in de koppelingspen welke die zuiger in moet drukken.
Als ik die pen indruk met motor uit, en zet m in zn 1, en houdt de pen ingedrukt kan ik het achterwiel niet draaien... moet deze dan niet in z'n vrij zijn? of moet de motor daarvoor draaien?

Voor de demontage van de koppeling had ik de hydroliek weer op druk, en ik zet de capo in zn 1 met koppeling in had ik nog steeds veel weerstand en werd het wiel niet vrijgegeven.
Dit alles wel met de motor uit.. maakt dit iets uit?

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken..

alvast bedankt!

groet,

simon
 
beste mensen,

Ik heb gezocht op het forum, maar kan nergens vinden hoeveel olie er nu in de Capo moet.
Heb nu 4L 15w50 half sytheet besteld (Putoline) met een nieuw filter.. is dit genoeg?
Er kwam in ieder geval zwarte drab uit, en lang geen 4 liter.

Daarbij heb ik een revisieset besteld voor de hydraulische koppeling (zuiger) ivm het wegvallen van de koppeling druk na zijn winterslaap.
Echter zit er nu weinig beweging in de koppelingspen welke die zuiger in moet drukken.
Als ik die pen indruk met motor uit, en zet m in zn 1, en houdt de pen ingedrukt kan ik het achterwiel niet draaien... moet deze dan niet in z'n vrij zijn? of moet de motor daarvoor draaien?

Voor de demontage van de koppeling had ik de hydroliek weer op druk, en ik zet de capo in zn 1 met koppeling in had ik nog steeds veel weerstand en werd het wiel niet vrijgegeven.
Dit alles wel met de motor uit.. maakt dit iets uit?

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken..

alvast bedankt!

groet,

simon


Hoi Simon,

volgens mij is het 4 liter zonder filter en 4.5 met filter.
Sowieso je peil in de gaten houden maar je hebt wel redelijk wat speling hoor.

Het kan zijn dat je niet voldoende slag hebt. In z'n 1 met koppeling in kan ik mijn achterwiel ook niet draaien met de hand, omdat ik er dan gewoon niet bij kan. -O- Wel of geen draaiende motor geeft alleen het verschil dat heel je versnellingsbak mee moet draaien. Maar dat is niet onoverkomelijk. Misschien zit je rem vast? Of toch echt te weinig slag. Als de koppeling (net) gemaakt blijft, kun je het schudden, want in z'n 1 krijg jij hem niet door zijn compressie heen. Dat is iets wat ik zeker weet!! :+
 
Bedankt voor je reactie, maar als ik de motor op de middenbok heb, en deze in de 1e versnelling zet met de motor aan; begint logischerwijs het wiel te draaien..
wanneer ik de koppeling dan inknijp blijft het wiel aangedreven worden.

Nu heb ik de koppeling er af, ik zie nu de kopplingpen (?) hier zit ook weinig beweging in.. klopt dat? de zuiger moet deze pen indrukken toch?
kan een koppeling vast zitten na een tijd stilstaan?
 
@Estranged: na oliewissel waarbij je het filter vervangt doe ik er altijd preecies 4 liter in. Hij staat dan iets boven 'min'. (ik heb een week geleden gewisseld met Castrol Power 1 15w50)


Volgens mij is het wiel (voor de meeste mensen) niet rond te draaien als je in zn 1 staat en de koppeling inknijpt. Ik heb het nog niet geprobeerd ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar weken terug mijn zadel opgestuurd naar (forumlid) HawkGT. Ik kreeg na een uur zadelpijn en ik vind de zit van de capo laag. Een Airhawk luchtkussentje lost wel wat op, maar blijft wel gedoe.

HawkGT heeft het zadel ca 5cm hoger gemaakt, en belangrijker: een stuk harder. Nieuwee overtrek erop van zwart nepleer en rode stiksels.

De eerste indruk is veel beter. Je hebt een betere zit en zakt niet weg in het zadel. Na 150km nog steeds comfortabel.

Ik was voor alleen het rijdersgedeelte 9 tientjes kwijt. Dat is een goede prijs voor een goede kwaliteit aanpassing. Foto's hieronder

Volgende klus: de sump guard en crashbar puzzel oplossen, die laten zich niet zo 1-2-3 installeren lijkt het... ;)

05Ex769.jpg

8KC1Dbo.jpg
 
kijk weer nuttige info. Kun je ook in kleur stiksel en overtrek materiaal kiezen? Klinkt goed.
 
Weekendje in Luxemburg de Capo uitgelaten. Net op de terugweg 1 op 22,3 gereden! Daarmee heb je gewoon een bereik van 530+ km op een volle tank. :]

Hadden een deel wind mee en reden 100/110 vanwege de vele regen. Er hingen geen zijkoffers aan de motor, alleen een topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar als ik de motor op de middenbok heb, en deze in de 1e versnelling zet met de motor aan; begint logischerwijs het wiel te draaien..
wanneer ik de koppeling dan inknijp blijft het wiel aangedreven worden.

Nu heb ik de koppeling er af, ik zie nu de kopplingpen (?) hier zit ook weinig beweging in.. klopt dat? de zuiger moet deze pen indrukken toch?
kan een koppeling vast zitten na een tijd stilstaan?


De Capo staat er wel om bekend dat de koppeling redelijk zwaar is. Volgens mij krijg je de pen zo in ieder geval niet ingedrukt. Je moet dan de koppelingsveren indrukken. Ik kan het niet, dat weet ik zeker. :$
 
kijk weer nuttige info. Kun je ook in kleur stiksel en overtrek materiaal kiezen? Klinkt goed.

Ja, echt een aanrader ;). Qua bekleding had hij alleen zwart, maar dat wilde ik toch al. Stiksel kon ik kiezen. Maar ik gok zo maar dat als je iets speciaals wilt hij dat wel kan regelen hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan