Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@MEETING....!
10 April....
Afspreken in de buurt van Dordrecht, of onder de Brienenoordbrug,,,,uur of 10:00
Rijden we rondje Havens, Hoek van Holland, beetje Zuid Holland,langs de kust iets omhoog, dan via het groene hart weer richting Dord....?
Vlans Ik of Kaar wel wat inelkaar...
Groet, AJ en Karin
Hi Guys,
Ik gooi hem nog maar een keer op!
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor onder de 3°C niet stationair wil lopen?
Daarboven is er niets aan de hand, en ook met continue een beetje gas geven loopt het prima.
Kan het een positie sensor zijn die verkeerd afgesteld is? Ofzo iets?
Zo, even een update...
TPS reset, maakt echt een verschil. Hij loopt anders stationair en pakt iets anders op vanaf stationair. Maar goed, dat was gisterenavond bij een graadje of 10. Nu nog wachten tot het weer een keer koud is.
Ik zag wel toen ik bezig was een hoop vonken tussen de twee achterste bobines. Ondanks het rubber.... DAMN!! Duidelijk het rubber ook ingesleten van het vonken. Heb er een dik stuk rubber bij tussen gestoken als extra isolatie en klaar was het. Iemand eerder meegemaakt? Wat is er dan gaande? Misschien moet ik dit voor ook maar eens goed checken, al kon ik vanaf onder zo snel niks geks zien.
Dokter, Lagers vervangen?? Ik zou het zeker compleet doen. Keerringen kosten peanuts en waarschijnlijk beschadigen ze als je ze los probeert te halen. Wiellagers in het voorwiel kunnen wel lastig los te krijgen zijn.
Voor wat betreft merk, ik denk dat het weinig uitmaakt. Wiellagers zijn niet bijzonder zwaar belast. Geen hoog toerental en geen groot gewicht. Geen rare schokken en krachten. Als je gaat rekenen zijn ze erg veilig gedimensioneerd. NRS is overigens geen slecht merk.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met skf.
Die andere ken ik niet
Wie kan mij vertellen waar ik zo'n kabel kan kopen voor uitlezen van d'r caponord?
beste mensen,
Ik heb gezocht op het forum, maar kan nergens vinden hoeveel olie er nu in de Capo moet.
Heb nu 4L 15w50 half sytheet besteld (Putoline) met een nieuw filter.. is dit genoeg?
Er kwam in ieder geval zwarte drab uit, en lang geen 4 liter.
Daarbij heb ik een revisieset besteld voor de hydraulische koppeling (zuiger) ivm het wegvallen van de koppeling druk na zijn winterslaap.
Echter zit er nu weinig beweging in de koppelingspen welke die zuiger in moet drukken.
Als ik die pen indruk met motor uit, en zet m in zn 1, en houdt de pen ingedrukt kan ik het achterwiel niet draaien... moet deze dan niet in z'n vrij zijn? of moet de motor daarvoor draaien?
Voor de demontage van de koppeling had ik de hydroliek weer op druk, en ik zet de capo in zn 1 met koppeling in had ik nog steeds veel weerstand en werd het wiel niet vrijgegeven.
Dit alles wel met de motor uit.. maakt dit iets uit?
Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken..
alvast bedankt!
groet,
simon
Bedankt voor je reactie, maar als ik de motor op de middenbok heb, en deze in de 1e versnelling zet met de motor aan; begint logischerwijs het wiel te draaien..
wanneer ik de koppeling dan inknijp blijft het wiel aangedreven worden.
Nu heb ik de koppeling er af, ik zie nu de kopplingpen (?) hier zit ook weinig beweging in.. klopt dat? de zuiger moet deze pen indrukken toch?
kan een koppeling vast zitten na een tijd stilstaan?
kijk weer nuttige info. Kun je ook in kleur stiksel en overtrek materiaal kiezen? Klinkt goed.