Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Die van mij schommelt stationair.
Komende week 4 nieuwe bougies er in en injectie synchroon stellen
Plus 2 nieuwe bandjes


Exact wat mijne ook doet.
Geeft amper problemen bij gewoon rijden...

... tot je op een keer beslist een cursusje rijvaardigheid te doen, en de motor bokt bij de 8'en en de slalom.

zo op het eerste gevoel valt hij een 100 'tal toeren, en corrigeert zichzelf dan weer, om weer dezelfde val te maken..

Vacuumslangen en steppenmotor? of moet ik het ergens anders zoeken?
 
Volgende punten kunnen invloed hebben:
- Steppermotor
- Sync van de throttlebodies
- Vacuumslangen
- Verkeerde IFT instelling (nieuwe uitlaten er op gezet?)
- TPS reset uitvoeren
 
Hoi Caponisten

De laatste tijd komen er steeds meer all road helmen op de markt zoals de Caberg Tourmax, Shark Explore R Shubert evo.
Allemaal helmen met een eventuele afneembare zonneklep.
Nu werd ik gewaarschuwd dat ik zo iets niet moest kopen omdat zo'n klep veel wind zou pakken.
Nu heeft zo'n helm wel de looks op de Caponord RR, meer dan een race helm.

Vraag wat is jullie ervaring, rij jij met klep of ben je er juist van af omdat het niks was??

Gr Joost DesertCapo
 
Ik rij met een Nexx XD1 en daarvoor twee Rocc helmen gehad. Allen windgevoeliger dan 'kale' intergraal helmen, maar de Rocc hadden dat erger dan de Nexx vanwege een veel langere neus. De Nexx is ook een stuk duurder en een erg prettige helm, zou deze zo weer aanschaffen. Met deze helm doe ik tussen de 500 en 1000 km per week dus er is prima mee te rijden ;) De zonnewering van de klep is overigens een grote plus!

Over de Rocc's: De betaalbare enduro helmen van Rocc. De Rocc 770 & 790

Owh en de oudere enduro helmen zijn overigens windgevoeliger dan de nieuwe zeker als je kijkt naar de oude en nieuwe Arai X4 en Shoei Hornets.
 
Hoi,

ik heb zojuist de rally raid (replica) sump guard geinstalleerd. Dat ging prima, behalve dat het rempedaaltje echt super onhandig terug te plaatsen is vanwege de veer erachter..

Nu heb ik ook de crash bars, maar vraag me af of bij de achterste bout de crash bar en de bracket op het in elkaar moeten schuiven of niet. Ik heb net al een schroef afgebroken op dat punt, dus ik denk dat het antwoord 'nee' is... :(

--
Joost
 
Hoi,

ik heb zojuist de rally raid (replica) sump guard geinstalleerd. Dat ging prima, behalve dat het rempedaaltje echt super onhandig terug te plaatsen is vanwege de veer erachter..

Nu heb ik ook de crash bars, maar vraag me af of bij de achterste bout de crash bar en de bracket op het in elkaar moeten schuiven of niet. Ik heb net al een schroef afgebroken op dat punt, dus ik denk dat het antwoord 'nee' is... :(

--
Joost

Waar heb jij de sump guard gekocht? Ik zoek er ook eentje maar ik kan ze nergens te koop vinden.
Welke crash bar heb je, ik heb die van Hepco & Becker er onder gezet. Tekening vond ik niet echt duidelijk maar met logisch denken en proefpassen kwam ik eruit.

Mvg,

Igor
 
Afgelopen zaterdag bij Kadir langs geweest omdat mijn motor in de ochtend ( onder de 10 graden ) zwaar beroerd liep en vrijdagochtend niet eens meer stationair draaide. Hij heeft de TPS een reset gegeven en het probleem is nu weg. *D
 
Waar heb jij de sump guard gekocht? Ik zoek er ook eentje maar ik kan ze nergens te koop vinden.
Welke crash bar heb je, ik heb die van Hepco & Becker er onder gezet. Tekening vond ik niet echt duidelijk maar met logisch denken en proefpassen kwam ik eruit.

Mvg,

Igor

Ik heb de oem crash bars. Morgen met daglicht nog eens even kijken.

De sump guard heb ik van Wilk. Echt een stukje vakwerk. Meer op Sump Guard - www.wilkuj.cba.pl

Joost
 
http://lonelec.co.uk/inde...h=57_25&product_id=50

Is idd een probleemloze.
Heb deze ook gekocht vorig jaar naar aanleiding van tips op het forum.
Als je leest op het amerikaanse forum hoeveel problemen je kan hebben indien je zelf iets gaat samenstellen ben ik blij met deze. Iets duurder maar echt plug en play!

@Oussie: Heb jij de Lonelec drivers gebruikt of die van Tuneecu site? Ik lees op de Tuneecu site namelijk: Download the FTDI driver only of the Tuneecu site. Bij de kabels krijg ik echter het advies die van Lonelec te nemen.

Evert
 
wie o wie kan ik blij maken of zijn vriend/vriendin/kennis etc... :9
met een door mij geprepareerde 2005 model (geen ABS) zilveren Caponord met maar 9500 km's !!
dus alle kinderziektes opgelost :} en eventueel een service beurt uitgevoerd door mij.

info:
stanleybobly@hotmail.com
 
Bedankt Arjan, dit gaat helemaal goedkomen!

Ik kreeg ook nog reactie van Lonelec. Super firma, binnen een week de kabels in huis!

Hi Evert,

You can use the drivers as we provide. They will be fine. You can use them from the TuneECU site too. Really up to you.

The best option is be connected to the internet and allow Windows to install the drivers for you automatically as you plug into your PC.

Kind Regards

Martin
 
Laatst bewerkt:
@Kadir:
wie o wie kan ik blij maken of zijn vriend/vriendin/kennis etc... :9
met een door mij geprepareerde 2005 model (geen ABS) zilveren Caponord met maar 9500 km's !!
dus alle kinderziektes opgelost :} en eventueel een service beurt uitgevoerd door mij.

info:
stanleybobly@hotmail.com

Mij natuurlijk! Maar je wil er vast geld voor hebben ;):)

Ik zal eens rondvragen of ik iemand blij kan maken met dit aanbod.
 
Vandaag ff lekkere rit gemaakt met mn zoon via Gendringen.
Voor de freewind een leovince x3 laten monteren bij Mile.

Top geluid, en uiteraard weer vakkundigde montage!

Heerlijk (fris) dagje

Gr
Arjan
 
@10 April... 10:00 Sandelingen Oost, bij Dordrecht,

Marathon in Rotterdam dan,(Druk),planning, route, langs de Waterweg,Stormvloedkeering,Westland, kust streek, Vissie eten id buurt van Schevenigen...
Via "Het Groene Hart",terug naar de bewoonde Wereld...

Is dat wat, (ondervoorbehoud), tijd en het Weer...
Groet, AJ
 
Vandaag de zandcursus van Endurofun gedaan. Je leert daar hoe je door mul zand heen komt met een allroad. Hartstikke leuk om te doen. De capo deed het ook prima, maar is toch niet echt gemaakt voor heel mul zand.

Jammer was dat ik op de terugweg mezelf onderuitremde met 30km/h bij het stoplicht en mn steppie nu opgefrommeld is. Dus als iemand toevallig nog de bevestigingsplaat voor het rechter steppie heeft, daar ben ik naar op zoek ;)

9sJLBlT.jpg
 
Vandaag de zandcursus van Endurofun gedaan. Je leert daar hoe je door mul zand heen komt met een allroad. Hartstikke leuk om te doen. De capo deed het ook prima, maar is toch niet echt gemaakt voor heel mul zand.

Jammer was dat ik op de terugweg mezelf onderuitremde met 30km/h bij het stoplicht en mn steppie nu opgefrommeld is. Dus als iemand toevallig nog de bevestigingsplaat voor het rechter steppie heeft, daar ben ik naar op zoek ;)

[afbeelding]

Hoi Joost, jij bent serieus bezig in die zandbakken !Mocht je ook op de Capo meeting aanwezig zijn dan denk ik dat het Scheveningse strand als een magneet aan je Capostuur trekt om je het Redbull gevoel te geven ;)
 
Mensen,

Vandaag na revisie Vd hydraulische koppeling, vervangen Vd motorolie, ketting en tandwielen, zou ik gaan rijden en.... Komt de motor niet vooruit.. Schakelt prima, maar koppeling komt niet los o.i.d.
Alles zit exact zoals het zat, maar het lijkt wel alsof de koppeling niet los komt...
Zijn het de veren?? Hoe moet ik deze vervangen??
Ik ben er wel klaar mee... Heb er al veel aan gedaan.. Iedere keer wel wat..😩😩😡

@ Kadir Doe je ook aan inruil???
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het eerst zoeken in je koppeling als je daar aan hebt gewerkt. Kan hendel en de pin die de zuiger indrukt wel geheel terugkomen? Heb zelf een keer gehad dat deze aanliep en dus niet geheel kon ontkoppelen. Er kan ook te veel vloeistof in zitten waardoor die niet kan ontkoppelen.
 
Tip..
Ontluchten niet op zijstandaard.
Dan blijft er lucht in clutch slave zitten.
Liefst op bok of in ieder geval recht staand.

Een ervaringsdeskundige
Groet,
Capozuid 02
 
Ontlucht op de bok, mogelijk dat er te veel olie in zit, koppelingshendel gaat ook zwaar...

Zal er morgen iets uit halen, hopelijk helpt dat.
Weet iemand ook hoe je de veren het gemakkelijkst vervangt?? Dat kan het ook nog zijn?
 
Oliepijl gechecked, deze is goed.. Hoor de koppeling tegen deksel tikken wanneer ik de koppeling indruk... Maar wanneer ik in de versnelling klik en de hendel laat komen gebeurd er niks..
Heb je een kleine vrije slag wanneer je de hendel in knijpt? Of komt komt de zuiger niet helemaal terug?
 
Terug
Bovenaan Onderaan