mark-k
MF veteraan
- 17 jul 2009
- 4.666
- 577
Aangezien ik een tijdje terug mijn motor gecrasht heb door een olievlek op een rotonde, zit ik nu met wat opknapwerk. Aangezie het waarborgfonds nog niet heeft uitbetaald en het ook nog niet zeker is of ze dit wel gaan doen (aangezien de politie niet wilde komen om een rapport op te maken) zit ik met niet veel geld om hem op te knappen.
Het gaat om mijn Aprilia SL1000 Falco. Vrij lastig onderdelen voor te vinden dus ik was eerst aan het denken om mijn kuip zelf helemaal te herstellen. Aangezien hier toch vrij veel tijd in gaat zitten en ik eigenlijk toch wel iets anders wil dacht ik eraan om zelf wat te gaan klooien.
Doordat het budget beperkt is wil ik hem nog redelijk origineel houden. De achterkant is nog redelijk netjes dus daar ga ik niks aan veranderen. De voorkant is wel volledig naar de haaien dus die kuip is eraf. Qua voorlichten wil ik er Xenon met angel eyes in gaan bouwen. Aangezien ik wel de originele teller wil houden (ook vanwege kosten want de teller is ook nog 100% meer) heb ik dus het originele subframepje voor de voorkuip nodig, aangezien de teller hier ook op vast zit. Om de bedrading weg te werken en voor regen te beschermen wilde ik met carbon fiber een klein kuipje maken waar ook de voorlichten in geplaatst zullen worden.
Helaas zaten de spiegels op de kuip dus die bevestigingspunten zitten ook op dat frame. Ik wil daar niet in gaan zagen dus ik moet die laten zitten (of een heel nieuw frame bouwen voor de teller enz maar daar heb ik nu nog niet echt zin in), iemand ideeën om dit wat netter weg te werken? Ik wilde eigenlijk spiegels op het stuur zetten, maar misschien is bovenop die bevestigingspunten toch een beter idee omdat ze er anders toch maar zitten.
Ook zitten er een soort tunnels voor de luchtaanzuiging die normaal door de kuip liepen. Aangezien die nu weggaat wilde ik die buizen ook weghalen want het lijkt nu een beetje een gewei. Nu zit ik eigenlijk met twee dingetjes. Ten eerste wordt de aanzuiging dan schuin op de rijrichting geplaatst ipv recht erop, kan dat kwaad? Ten tweede, er zit een een of andere sensor (debietmeting?) op een van de kanalen, het wordt vrij lastig om die te verplaatsen maar is dit uberhaupt mogelijk? hieronder een fotootje, links op de foto dat groene dingetje is die sensor.
En zo staat de motor er nu dus even bij.
Als iemand nog tips/tricks/opmerkingen heeft hoor ik het graag
Het gaat om mijn Aprilia SL1000 Falco. Vrij lastig onderdelen voor te vinden dus ik was eerst aan het denken om mijn kuip zelf helemaal te herstellen. Aangezien hier toch vrij veel tijd in gaat zitten en ik eigenlijk toch wel iets anders wil dacht ik eraan om zelf wat te gaan klooien.
Doordat het budget beperkt is wil ik hem nog redelijk origineel houden. De achterkant is nog redelijk netjes dus daar ga ik niks aan veranderen. De voorkant is wel volledig naar de haaien dus die kuip is eraf. Qua voorlichten wil ik er Xenon met angel eyes in gaan bouwen. Aangezien ik wel de originele teller wil houden (ook vanwege kosten want de teller is ook nog 100% meer) heb ik dus het originele subframepje voor de voorkuip nodig, aangezien de teller hier ook op vast zit. Om de bedrading weg te werken en voor regen te beschermen wilde ik met carbon fiber een klein kuipje maken waar ook de voorlichten in geplaatst zullen worden.
Helaas zaten de spiegels op de kuip dus die bevestigingspunten zitten ook op dat frame. Ik wil daar niet in gaan zagen dus ik moet die laten zitten (of een heel nieuw frame bouwen voor de teller enz maar daar heb ik nu nog niet echt zin in), iemand ideeën om dit wat netter weg te werken? Ik wilde eigenlijk spiegels op het stuur zetten, maar misschien is bovenop die bevestigingspunten toch een beter idee omdat ze er anders toch maar zitten.
Ook zitten er een soort tunnels voor de luchtaanzuiging die normaal door de kuip liepen. Aangezien die nu weggaat wilde ik die buizen ook weghalen want het lijkt nu een beetje een gewei. Nu zit ik eigenlijk met twee dingetjes. Ten eerste wordt de aanzuiging dan schuin op de rijrichting geplaatst ipv recht erop, kan dat kwaad? Ten tweede, er zit een een of andere sensor (debietmeting?) op een van de kanalen, het wordt vrij lastig om die te verplaatsen maar is dit uberhaupt mogelijk? hieronder een fotootje, links op de foto dat groene dingetje is die sensor.
En zo staat de motor er nu dus even bij.
Als iemand nog tips/tricks/opmerkingen heeft hoor ik het graag