"Arashi" remschijven, iemand ervaring mee?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Mijn fireblade uit 1996 heeft nieuwe schijven nodig.
Aangezien braking wave schijven erg mooi en bewezen goed zijn maar ook vooral erg duur (550 euro voor een 2 schijven), heb ik even verder zitten kijken.

Ik kom de volgende schijven tegen van arashi. Heeft iemand praktijkervaring met deze schijven? Qua prijs scheelt het enorm (230 euro voor 2 schijven incl. verzenden). Het is wel made in China ;)

Buy motorcycle brake disc in China on Alibaba.com

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook voor de eerste keer een remschijf achter (wave model) van alieexpress besteld. Gewoon om eens te kijken hoe dat uit zou pakken.

12 euro ipv 85 hier in NL.

Kwam netjes binnen. Zag er op het eerste oog goed uit. Bij het monteren kwam ik er echter achter dat de boutgaten niet perfect gecentreerd waren. De schijf kon niet gemonteerd worden.

Hierop een geschil geopend en ik moest foto's sturen en een video van montage. De reactie was dat ik een deel van mn geld terug kon krijgen krijgen en of ik een 5 sterren recensie wilde achterlaten als dank . 3 Boutgaten moest ik iets opruimen om hem pas te krijgen. Heb er nu een paar 100km opzitten(offroad) en t remt goed. Qua slijtage durf ik er nog niks over te zeggen maar ze hebben tot 2 maal toe gevraagd om een 5 sterren recensie. Toen ik daar reactie op gaf dat het geen 5 sterren product is waren ze plots heel kortaf en was het ok doei.

Dit was meer een probeersel van mijn kant, ga hem goed voor de kiezen geven en dan eens kijken hoe het uitpakt.
 

Bijlagen

  • 20201104_134613.jpg
    20201104_134613.jpg
    2 MB · Weergaven: 27
Ik heb er nu 15.000 km mee gereden. Woon-werk en toeren, geen circuit. De schijven gedragen zich nog steeds prima in combinatie met de EBC remblokken. De bobbins zitten nog steeds netjes, geen roest of andere zichtbare issues met de schijven. Qua dikte ziet het er naar uit dat ik van 5,0 naar 4,85 mm ben gegaan. ( beetje gokwerk met mijn prehistorische gereedschap ) Voor gebruik op een motor van 300 kg met een bestuurder van over de 100 kg, ben ik best tevreden, zowel over de stopkracht als de slijtage.

Bekijk bijlage 1565076 Bekijk bijlage 1565077
Nieuwe update:

De teller staat nu op zo'n 25.000 km sinds de Arashi schijven erop gegaan zijn. ( DBS059W ). Ze zijn qua slijtage van 5.0mm naar 4.7mm gegaan. Bobbins zitten nog steeds netjes, geen roest of andere narigheid kunnen ontdekken.

Wel vandaag de remblokken nagekeken en vervangen omdat ik een vreemde vibratie voelde tijdens het remmen vandaag. Bleek één van de borgveren te zijn gebroken. Oorzaak is me een raadsel, al zijn ze 12 jaar en 146.000km oud... dus misschien gewoon weer + metaalmoeheid ?
 
Nieuwe update:

De teller staat nu op zo'n 25.000 km sinds de Arashi schijven erop gegaan zijn. ( DBS059W ). Ze zijn qua slijtage van 5.0mm naar 4.7mm gegaan. Bobbins zitten nog steeds netjes, geen roest of andere narigheid kunnen ontdekken.

Wel vandaag de remblokken nagekeken en vervangen omdat ik een vreemde vibratie voelde tijdens het remmen vandaag. Bleek één van de borgveren te zijn gebroken. Oorzaak is me een raadsel, al zijn ze 12 jaar en 146.000km oud... dus misschien gewoon weer + metaalmoeheid ?
Ik zocht een set voor mijn busa die betaalbaar is. Dus keek op Alie. Nu ik hier goede gebruikers revieuws zie ga ik ze zeker bestellen! Scheelt dik 50% met Nederlandse setjes. Ik rijd ook aardig wat km’s per jaar dus slijt vast wat in een paar jaar.

ik koop echt mega, maar dan ook echt mega veel bij Alie. Bespaar daar echt duizenden euro’s mee per jaar. Van bobines van auto, tot led verlichting en boortjes tot automatische laskappen en douche en kranen.

Koop niets blind, check it!
Maar marketing en Europese prijzen zijn hoog omdat we het vaak kunnen betalen. 2026 komt er een carbontax op alles wat we kopen.. hou je hart maar vast, alles wordt nog duurder!!!
 
Ik heb dus ook voor de eerste keer een remschijf achter (wave model) van alieexpress besteld. Gewoon om eens te kijken hoe dat uit zou pakken.

12 euro ipv 85 hier in NL.

Kwam netjes binnen. Zag er op het eerste oog goed uit. Bij het monteren kwam ik er echter achter dat de boutgaten niet perfect gecentreerd waren. De schijf kon niet gemonteerd worden.

Hierop een geschil geopend en ik moest foto's sturen en een video van montage. De reactie was dat ik een deel van mn geld terug kon krijgen krijgen en of ik een 5 sterren recensie wilde achterlaten als dank . 3 Boutgaten moest ik iets opruimen om hem pas te krijgen. Heb er nu een paar 100km opzitten(offroad) en t remt goed. Qua slijtage durf ik er nog niks over te zeggen maar ze hebben tot 2 maal toe gevraagd om een 5 sterren recensie. Toen ik daar reactie op gaf dat het geen 5 sterren product is waren ze plots heel kortaf en was het ok doei.

Dit was meer een probeersel van mijn kant, ga hem goed voor de kiezen geven en dan eens kijken hoe het uitpakt.
Om hier even op terug te komen. 3,5 jaar later zit hij er nog steeds op en ik ben dik tevreden... Alleen maar offroad gereden en met tijden ook goed heet geworden. In ieder geval 100 uur verder, deze zou ik zeker weer kopen voor dat geld.

Wordt wel weer tijd voor een nieuwe
 
Terug
Bovenaan Onderaan