Dat is niet helemaal waar, zoals huls al aangeeft kan de configuratie kompleet verkeerd zijn. Dat is mijn grootste zorg met streetfighter bouwers, er wordt meestal niets berekend of uitgemeten. Neem de overbrenging van de achterbrug, de mate van inveren in combinatie met demping-karakteristiek kan heel belabberd zijn. Ook de massa op de veren kan totaal anders zijn dan waar de veren en schokdempers voor ontworpen zijn. Dat is misschien nog wel wat te verbeteren met andere veren of viscositeit van de olie, maar de overbrenging ligt mechanisch al vast, net als de balhoofdhoek.
Gewoon voorzichtig zijn met hobbels en bochten lijkt me het beste
Ik heb het over de vering niet over hoe iets gebouwd is en of het allemaal op elkaar afgestemd is.
In mijn ogen kan een verings specialist in ieder geval verzorgen dat je vering afgestemd s op gewicht ed.
Dat je naloop oid dan niet klopt kan de veringspecialist ook niets aan veranderen als hij de vering aanpakt.
Ik had bijv een verlengde brug en een vork in de slabby die er niet in hoorde, na een bezoek aan hyperpro was het rijgedrag 200 % verbeterd.
Van de geometrie klopt natuurlijk geen reet meer met een verlengde achterbrug, maar de vering was top.