Banden honda nc700x

Yuuso68

Rookie
2 apr 2023
9
0
Ik heb sinds kort nieuwe banden besteld alleen kom ik er nu achter dat ik 120/70 R17 58H heb besteld , terwijl mijn huidige de letter W heeft ps me motor gaat niet harder dan 210 dus is het wel echt noodzakelijk om de W variant te halen, retouren gaat ook niet, mijn vraag is dat mijn achter band iwel een W is maakt dat uit of de voorband een H is ipv W ?
 
Stel die vraag even hier.
 
De snelheidsindex is de max snelheid waarvoor een band wettelijk is goedgekeurd. Ik verwacht niet dat je 210 met een nc700 aan gaat tikken. Gewoon monteren dus. Zijn het wel hetzelfde merk en type banden?
 
De snelheidsindex is de max snelheid waarvoor een band wettelijk is goedgekeurd. Ik verwacht niet dat je 210 met een nc700 aan gaat tikken. Gewoon monteren dus. Zijn het wel hetzelfde merk en type banden?
Het kan zijn dat de band een heel andere constructie/karkasopbouw heeft. Dit kan (grote) gevolgen hebben voor het stuurgedrsg en de wegligging.

Zonder dat exact bekend is om welke band(en) het gaat is er niets zinnigs over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat de band een heel andere constructie/karkasopbouw heeft. Dit kan (grote) gevolgen hebben voor het stuurgedrsg en de wegligging.

Zonder dat exact bekend is om welke band(en) hrt gaat is er niets zinnigs over te zeggen.
Dit is wel een ding ja. Mijn buurman heeft een autogarage en heeft me verteld een klant eens het door Porsche aangeraden type band had besteld, maar vervolgens niet tevreden was met de handling. Blijkt dus dat merken ook nog een per merk/type een band maken die weliswaar als hetzelfde type wordt verkocht, maar niet per se hetzelfde is, omdat er per merk soms ook verschil is. Ik neem aan dat dat overigens alleen bij performance auto's een ding is.
 
Dit is wel een ding ja. Mijn buurman heeft een autogarage en heeft me verteld een klant eens het door Porsche aangeraden type band had besteld, maar vervolgens niet tevreden was met de handling. Blijkt dus dat merken ook nog een per merk/type een band maken die weliswaar als hetzelfde type wordt verkocht, maar niet per se hetzelfde is, omdat er per merk soms ook verschil is. Ik neem aan dat dat overigens alleen bij performance auto's een ding is.
Nee hoor, er zijn ook een hoop motorfietsen (heel) gevoelig voor.
 
Het kan zijn dat de band een heel andere constructie/karkasopbouw heeft. Dit kan (grote) gevolgen hebben voor het stuurgedrsg en de wegligging.

Zonder dat exact bekend is om welke band(en) het gaat is er niets zinnigs over te zeggen.
Het gaat om een michelin band van 120/70 R17 58H die ik heb besteld en mijn huidige band is precies het zelfde alleen dan 58W dus eentje waar je 270 mee kan rijden
 
Terugsturen kan kennelijk niet meer, dus gewoon monteren en mee rijden.
Als het niet bevalt bestel je alsnog die met de W erop en dan monteer je die en verkoop je de 'verkeerde' band via marktplaats. nieuwprijs ga je er toch niet meer voor krijgen.
 
Het kan zijn dat de band een heel andere constructie/karkasopbouw heeft. Dit kan (grote) gevolgen hebben voor het stuurgedrsg en de wegligging.

Zonder dat exact bekend is om welke band(en) het gaat is er niets zinnigs over te zeggen.
Dank je, weer wat geleerd. Ben wel benieuwd of je als gemiddelde rijder op een nc700x dit verschil merkt. Er liggen nu ook w banden op terwijl de standaard h is. Het gaat dus vooral om het verschil in index tussen de voor -en achterband?
 
Terug
Bovenaan Onderaan