Bediening draait wat mee met gashendel

ghulst

Die hard MF'er
7 jun 2008
902
41
Goes
Vanavond voor het eerst eens aan het sleutelen aan de XJ600. De gashendel draaide stroef, dus de stoute schoenen aangetrokken en hem uit elkaar gehaald. De twee schroeven uit de behuizing en alles kwam vrij snel los. De gaskabel uit het draaiende deel van de gashendel gehaald en de kabel gesmeerd. En de gashendel losgehaald en daar onder ook gesmeerd, want dat leek al lang niet meer gebeurd. Toen alles weer netjes in elkaar gezet zoals het zat en vastgeschroefd. Maar nu draait de behuizing van de bediening een beetje mee met de gashendel. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Misschien zit er aan de binnenkant van de behuizing een pennetje dat bij de montage in een gaatje in het stuur past. Dit is bedoeld juist om het meedraaien tegen te gaan. Als het pennetje naast het gaatje zit gaat de behuizing meedraaen, zoals jij het beschrijft. Trek dus de behuizing weer even open en kijk of er zo'n pennetje zit en zo ja, even goed opletten bij het weer monteren.
 
Misschien zit er aan de binnenkant van de behuizing een pennetje dat bij de montage in een gaatje in het stuur past. Dit is bedoeld juist om het meedraaien tegen te gaan. Als het pennetje naast het gaatje zit gaat de behuizing meedraaen, zoals jij het beschrijft. Trek dus de behuizing weer even open en kijk of er zo'n pennetje zit en zo ja, even goed opletten bij het weer monteren.

Goed idee. Morgen even doen.
 
Ik had het ook bij andere motor weliswaar, maar eerder omschreven wordt als het pinnetje was het probleem bij mij. Die zat naast het gaatje. Weer goed gezet en klaar is kees :)
 
Goed, dan kan ik me dus toch weer niet inhouden. Even naar de schuur geweest en de boel weer uit elkaar getrokken. Helaas geen pinnetje, maar wel veel rommel er onder. Dus even goed ontvet en de boel opnieuw aangedraaid. En nu geprobeerd het nog wat steviger te doen. Nu zit het wel goed vast. Geregeld. :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan