Beginnen met ZXR 400 daarna GSX-R 600??

Skade

Die hard MF'er
21 apr 2008
341
1
Rotterdam
Hallo luitjes,

In April/Mei ben ik van plan mijn eerste motor te halen (GSX-R 600 K4), maar ik wil eerst even mezelf nog ff inrijden, maar dan toch op een redelijk goedkope Sport/Sport-touring.

Is het slim om met een ZXR-400 eerst een paar maandjes (lees: ong 3) ervaring op te doen of denk jullie dat het niet veel uitmaakt om op de K4 te stappen?

Ik weet dat er al genoeg topics zijn over je beginnersmotor, maar ik vraag me toch af of het enige toegevoegde waarde heeft om met de ZXR 400 te rijden.

Alvast bedankt voor eventuele hulp/suggesties!

Een twijfelende toekomstige motorrijder... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat die ZXR binnen 3 maanden gaat vervelen.
Verstandige keuze maar waarom slechts zo kort erop rijden?
 
Januari/februari/maart zijn nou niet de meest hippe maanden om te gaan rijden, ik vraag me af of het de moeite waard is. Je zou dan ook net een klein beetje gewend zijn aan je ZXR400, om vervolgens weer aan een nieuwe fiets te moeten wennen.

Klinkt mij een beetje... Ik weet niet, onhandig. Beter koop je die GSX-R iets eerder ofzo en ga je gewoon gelijk daarmee aan de slag. Limieten testen doe je (lijkt mij) toch pas na een paar maanden rijden, bij goed weer en bij genoeg vertrouwen.

-edit-
En inderdaad, de ZX-R wat langer houden is ook een optie. Genoeg fun te beleven!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

De K4 is altijd al mijn droommotor geweest.. Ik twijfel dus erg of het inderdaad zin heeft om 3 maanden op de ZXR 400 te rijden. Twee maten van me zijn begonnen op een R6 en een ZX6-R en die hebben allebei goede ervaringen.. Dit word dus goed nadenken over wat te doen..
 
onthoud ook wel dat de motormarkt op zn gat ligt... het kan dus zijn dat als jij na een paar maanden die zxr wil verkopen, dat het nog wel even duurt.

ik zou gewoon die K4 in de lente kopen, en dan rustig aan beginnen.
 
Ik had dezelfde overweging, en heb ook direct de sport genomen. Mede door bovengenoemde argumenten. Zeker als je je geld nodig hebt voor de GSX-R zou ik niet voor de ZXR gaan, want je raakt hem niet zo snel kwijt momenteel.

En als je uitgekeken hebt naar de Gixxer (je droommotor) dan is het extra zuur als je de eerste mooie dagen moet missen!
 
De K4 is altijd al mijn droommotor geweest..

Man, dan is de keuze makkelijk toch? Zet die ander uit je hoofd in dat geval..
Het is toch niet zo dat als je voor de 600 kiest dat je meteen iedereen het stof voor de ogen moet rijden? O-)

Je weet zelf het best hoe je je kan beheersen en op elke motor zal je sowieso kilometers moeten maken om het beessie je eigen te maken.

Succes en alvast veel plezier met uitzoeken :]
 
Ik had dezelfde overweging, en heb ook direct de sport genomen. Mede door bovengenoemde argumenten. Zeker als je je geld nodig hebt voor de GSX-R zou ik niet voor de ZXR gaan, want je raakt hem niet zo snel kwijt momenteel.

En als je uitgekeken hebt naar de Gixxer (je droommotor) dan is het extra zuur als je de eerste mooie dagen moet missen!

Voor de Soes gaan lijkt inderdaad de betere keuze.. Ik zal de eerste paar weken/maanden ook mezelf in moeten rijden. Ik weet sowieso dat de motor veeel sneller is dan ik ook maar zou kunnen/durven.

Ik kan ook echt niet wachten tot het April/Mei is... Sinds mijn rijbewijs ben ik ook al zo druk als het maar zijn kan.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Nu nog even kiezen uit de twee bekende kleuren.. (Wit/blauw, Zwart/Oranje)
 
Ik heb eerst een ZXR 400 gereden en nu een GSX 600 K6. Heb in de tussenliggende periode nog een tijdje niet gereden dus ben ook weer rustig aan begonnen. Zeker als de 600 je droommotor is zou ik die kopen.

Mocht je toch kiezen om eerst wat ervaring op te doen op een andere fiets heb je aan de zxr zeker een leuke fiets! :]
 
Ik zou eerst de ZXR kopen. rij daar een heel seizoen op (een jaartje dus) en koop in de lente van 2011 je droommotor. Tegen dan heb je voldoende ervaring en is de kans groter dat je GSX-R langer zal meegaan ;)
 
Suzuki is natuurlijk Wit/Blauw en vind ik opzich ook erg mooi.. alleen dat zwart/oranje trekt me ook wel op een of andere manier..
 
2 jaar een VFR400 gehad en had echt zat vermogen voor bij mij in de buurt!
Wilde wat rechterop zitten en heb weer een 400 terug gekocht omdat het meer dan genoeg vermogen heeft voor me :)

Leef je lekker uit op de 400 en je merkt dat je net zo snel door bochten, of sneller, door de bochten kan als de grotere jongens!
En das vet! *O*
 
Ik heb 6 maand op een Cbr400RR gedaan en toen een 600F gekocht (ok die Gsxr k4 heeft 20 pk meer) en gaat prima hoor ;)
Elke km die je rijd op de 400 is er 1, en als je denkt genoeg ervaring te hebben opgedaan koop je gewoon wat anders :Y
Het hoeft echt niet zo te zijn dat je begint met 30 pk, dan 50, dan 80 enz enz :+
 
Begin er iig mee om je motor het eerste jaar all risk te verzekeren. Kost je wat maar de kans dat je schade maakt is behoorlijk groot. Al laat je hem maar omvallen in de schuur tijdens een krappe draai heb je al maar zo voor € 1000,- schade.

PS. Ik ben ook op een 600 gsx-r begonnen uit 1997 een srad maar heb me in het begin toch wel eens vergist qua power maar ik ben van mening dat je dat zelfs op een zxr 400 krijgt.
 
ik heb als 1e motor een kawa zzr600 gekocht, het is natuurlijk beter om misschien iets kleiner te beginnen en daar op te wennen, maar het wordt waarschijnlijk wel duur voor de portemonnee

daarom zou ik gewoon meteen voor de 600cc en dan in het begin rustig aan doen
 
Ik ben begonnen op een GSX-R 600 SRAD en heb er geen moeite mee gehad. Ik zou dus gewoon op de 600 beginnen.
 
De k4 is natuurlijk wel nog een stukje lichter dan een SRAD, dat scheelt natuurlijk ook wel in wendbaarheid en controle. Ik denk dat ik toch maar voor de GSX-R 600 ga.. En dan de komende maanden met een grijns op mn gezicht rondrijden *D
 
ik zat eerst ook te twijfelen er tussen, alleen ik had mijn rijbewijs al liggen, en dan moest ik nog een aardige tijd wachten voor ik die motor kon kopen.
ik zou doen waar je je het beste bij voelt, en maak anders eerst een proefritje op beide.
zelf ben ik zeker tevreden met mijn zxr-400, en wacht gewoon tot ik vol vermogen mag, en koop ik wel een andere.

als je er voor kiest om eerst een zxr te kopen, zou ik er wel wat langer op door rijden, want winst maak je er niet op.
 
Gewoon de gsx kopen. Ben zelf begonnen op een r6. De eerste week heel poes gereden. Normaal weg rijden bij het stoplicht niet meteen boven de 10.000 toeren knallen (dat heb ik volgensmij pas na een maand of 2 gedaan). Je moet de motor leren kennen.

En veel wassen dan is ze extra lief voor je. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor de 600 gaan. Ben zelf begonnen op een nieuwe gsx-r 600K8 en geen moment spijt van gehad. Na 2 maanden een circuitdag op zandvoort gedaan en daarna zijn er nog veel circuitdagen gevolgd. Een aanrader om zowel je motor te leren kennen als veel fun te hebben.
 
gixxer halen
of eerst de zxr400, maar die niet wegdoen als je de gixxer haalt.

Op allebei de motoren kan je onderuit gaan, maar ook hel vel plezier hebben. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. (mijn opinie dan he ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan