Benzinetank vullen tot de rand

thomas640

MF'er
Donateur
23 mrt 2022
58
51
Mijn KTM 1290 Super Adventure S heeft een benzinetank die afloopt aan de zijkanten. Daardoor kan ik geen gebruik maken van het automatische afsla-mechanisme van het vulpistool. Want, het pistool slaat door de constructie van de tank al na een paar liter vullen af (tank is dan verre van vol). Vanaf dat moment houd ik het pistool een beetje half in de tank en dan vul ik voorzichtig verder totdat de tank vol zit. Nu lees ik dat het voor auto's niet goed is om de tank tot de rand te vullen. Zou dat ook gelden voor mijn motor? Of kan ik mijn motor zonder problemen tot de rand vullen, zoals ik nu doe?
 
Maar vind het gewoon ironisch tegenstrijdig en hypocriet dat de producenten niet willen erkennen dat E10 gewoon slecht is.
Nou, hehe! Daar gaat het nu om! We doen het "voor het milieu".. Tonnen mais en zo verwerken tot brandstof. Is net zoiets als "Een elektrische auto is beter voor het milieu" of "Pak de trein!". Niets maar dan ook niets gaat niet gepaard met grondstoffen delven, fossiel energie opwekken etc. etc. Wanneer laad je je auto op thuis als je overdag er mee weg bent geweest?
Als het donker is en het waait niet, dan staat er wel ergens een biomassa centrale houtsnippers uit Alaska te stoken. Of een pelletkacheltje thuis. Waar denk je dat die pellets vandaan komen?

Kortom: Allemaal terug te brengen op subsidie-regelingen en drogredenen gepredikt door klimaatpausen, milieukabouters en groene rooien.

Waarom denk je dat er sjoemelsoftware is "uitgevonden"? Ook dat is om de consument en de regelgevende instanties te doen geloven dat het product "sustainable" en dus verantwoord is. Niet dus en vandaar die tik op de vingers want het moet en zal groen worden. E10 is leuk, maar niet voor tweewielers. Bij mij aan de pomp in het dorp zit op elke zuil een sticker met een advies om vooral geen E10 te tanken in brommers en motoren. Die snappen het tenminste.

Edit: ↓ Speciaal voor op de trapfiets gestapt!
 

Bijlagen

  • 2FA6DDC3-EBB1-46A7-84FA-298CFC18295E.jpeg
    2FA6DDC3-EBB1-46A7-84FA-298CFC18295E.jpeg
    134 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
E10 is leuk, maar niet voor tweewielers. Bij mij aan de pomp in het dorp zit op elke zuil een sticker met een advies om vooral geen E10 te tanken in brommers en motoren. Die snappen het tenminste.

Edit: ↓ Speciaal voor op de trapfiets gestapt!
Ik heb in 3 jaar en 33.000 km alleen maar E10 getankt in mijn nieuw gekochte Yamaha XSR900. Er zat een E5- en een E10 sticker op de tank, dus ik dacht dat het wel kon. Wat moet ik nu doen? Verkopen aan een onnozele MF-er, in brand steken of mengsmering tanken om het weer goed te maken???
 
Ik heb in 3 jaar en 33.000 km alleen maar E10 getankt in mijn nieuw gekochte Yamaha XSR900. Er zat een E5- en een E10 sticker op de tank, dus ik dacht dat het wel kon. Wat moet ik nu doen? Verkopen aan een onnozele MF-er, in brand steken of mengsmering tanken om het weer goed te maken???
zomaar tegen alle MF-wijsheid ingaan en E10 tanken, dat is durven !
ik zou gaan voor de brand, als je het filmt en hier post :+
 
En zo word een vraag over hoe de benzine tank te vullen verpest met een zinloze discussie over E10-E5.
De fabrikant van de motor zet in het instructieboek zelf erbij E10-E5.
Dus de motor kan beide soorten benzine tot zich nemen.
En is daar voor gemaakt.
Dat er opeens in dit topic weer de beruchte motor-forum anti E10 groep begint te reutelen gaat nergens meer over.
Dealers worden erbij gehaald om hun gelijk te halen alsof die alles weten.
Menig zich zelf dealer noemende motorzaken hebben mijn motoren na onderhoud zo verpest en dingen stuk gemaakt dat ik het zelf beter kon.

Er staat toch echt bij beschrijving hoe benzine tank te vullen E10-E5 en niet anders.

Screenshot_20230314-141231.png
 
Ik heb in 3 jaar en 33.000 km alleen maar E10 getankt in mijn nieuw gekochte Yamaha XSR900. Er zat een E5- en een E10 sticker op de tank, dus ik dacht dat het wel kon. Wat moet ik nu doen? Verkopen aan een onnozele MF-er, in brand steken of mengsmering tanken om het weer goed te maken???
Waarschijnlijk veel geluk gehad dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan