Bestaan er ook passende allroad jassen?

Voor de statistieken: ik heb hetzelfde probleem, maar dan aan de andere kant van het spectrum (1,77 m bij 65 kg). Juiste lengte zit altijd te ruim. Ik zou zo 1000 euro zou neertellen voor een combi die goed zit, maar ook in die prijsklasse zijn het hobbezakken als je een lage tot normale BMI hebt. Mijn oplossing: elke 4 jaar een combi van max 300/400 euro. Toch wel een vreemd fenomeen, want voor een mooie spijkerbroek/ chino/ overhemd/ jas kan ik wel slagen. De gemiddelde beroepsracer heeft ongeveer mijn postuur denk ik, dus een goed leren pak zou er ook in mijn maat moeten zijn. Maar ja, daarin ga ik niet door weer en wind op mijn Adventure zitten.
 
Laatst bewerkt:
Te klein, heb die jassen geprobeerd, alleen voor mensen gemaakt met een een paar randjes teveel spek als ze lang genoeg zijn.

Ze gaan er echt van uit bij die fabrikanten als je lang bent, je ook een vet varken bent.

Handschoenen zijn wel goed trouwens :)


Zelfde gelul met die broeken, als je op een paar stelten loopt, wilt nog niet zeggen dat je een aars hebt van een vliegdekschip
en de pens van een hangbuikzwijn .

Alleen.. die "designers" denken dus van wel.


En breek me de bek niet over als je een helm zoekt, met een redelijk normale "kopmaat" ( lelijk is wat anders ;p )
Maar je er een neus op hebt zitten waar een beetje zeilschip fucking jaloers van word .

"sterkte" . Al zijn die er wel , lastig.. maar het is er..
 
Eens in de zoveel tijd brengen al die leveranciers nieuwe modellen uit. Maar elke keer denken ze dat ik het figuur van een gehaktbal heb.
De buik te wijd, het pak te kort, de benen te krap. Kniebeschermers op de verkeerde plek, ik kan mijn knieën amper buigen.
En ik heb maar een heel doorsnee figuur.
Gelukkig verkoopt Revit bijbehorende bretels, anders liep ik steeds met mijn broek op de knieën.
 
Moet je toch eens Dane proberen..heeft ook lengte maten
Heb ik aan gehad, maar dan hebben ze mijn maat weer niet liggen... Ik ga niet voor mijn plezier 3x heen en weer om motorkleding te passen. Dan kies ik voor snel en betaalbaar. Ik weet het, dat is een keuze...
 
Eens in de zoveel tijd brengen al die leveranciers nieuwe modellen uit. Maar elke keer denken ze dat ik het figuur van een gehaktbal heb.
De buik te wijd, het pak te kort, de benen te krap. Kniebeschermers op de verkeerde plek, ik kan mijn knieën amper buigen.
En ik heb maar een heel doorsnee figuur.
Gelukkig verkoopt Revit bijbehorende bretels, anders liep ik steeds met mijn broek op de knieën.
Zo herkenbaar!
 
Ik ben zelf van Revit Sand 2 naar IXS Montevideo overgestapt. Volgens mij heeft IXS een heel brede maatspectrum. Mij bevalt de pasvorm van de IXS beter. Waterdicht. Ook de de doorwaai capaciteiten zijn veel beter dan bij de Sand. Je kunt 2 borstpanelen en het rugpaneel wegvouwen, ook de armen kunnen goed geventileerd worden. De jas zelf is bij het aantrekken wel wat zwaar, maar tijdens het rijden heb je daar geen last van. Ik rijd afwisselend lange toerritten en gravel/bospaden.
 
Rev'it Dominator. Broek verkrijgbaar in 3 lengtematen 👍🏻.
Screenshot_20231104-144002.png


Screenshot_20231104-144015.png


Heb zelf L voor zowel jas als broek 😎.
 
Terug
Bovenaan Onderaan