Beste motor rijders,
Op straat rijd ik al zo'n 4 jaar enorm sportief, en omwille van het behoud van mijn nog jonge leven (26 jaar) wil ik mij graag uitleven op het circuit in plaats van op straat.
Ik ben opzoek naar wat feedback over het vinden van de juiste motorfiets voor op het circuit. Momenteel rijd ik een 1290 Superduke R op straat, maar dit beestje wil ik niet neerleggen op Assen dus vandaar de zoektocht naar een goedkope fiets om het circuit rijden op te leren.
Mijn budget ligt tussen de 2-3k voor een motorfiets tussen de 110-130pk denk aan een oude r6 of een oude aprillia RSV mille bijvoorbeeld.
Een aantal vragen waar ervaren circuitrijders mij feedback over kunnen geven:
(Ervan uitgaande dat ik waarschijnlijk circuit rijden helemaal fantastisch vindt).
Is het verstandig om direct te kiezen voor een volledige circuit motorfiets? (radiale rempomp, stalen rem- en koppeling leidingen, circuit kuip etc)
Of is een normale straat fiets zonder opties ook prima? Hoe belangrijk zijn deze aanpassingen als beginner? Als ik ze na de eerste circuit dag toch allemaal zelf wil kopen en installeren ben ik een stuk meer centen kwijt denk ik?
Ik heb veel online gelezen over 1000cc en 600cc fietsen voor op het circuit, zo geven veel aan dat een 600cc beter is om op te leren (minder zwaar door de bochten) en elders lees ik weer dat de 600 een stuk meer werken is vanwege het vele schakelen. Een ander vraagstuk is carburateurs of injectie? Moet ik carbs überhaupt overwegen of kan ik die beter links laten liggen?
Mijn keuze momenteel is tussen de volgende motoren: een Japanse 600cc r6, zx6r, cbr600rr of een aprillia RSV mille. Allemaal rond het bouwjaar 2000. Zijn dit verstandige keuzes? Ik hoor graag ervaring of aanbevelingen.
Ik hoop jullie snel te zien op een circuit dag dit jaar.
Groeten, Damasta
Op straat rijd ik al zo'n 4 jaar enorm sportief, en omwille van het behoud van mijn nog jonge leven (26 jaar) wil ik mij graag uitleven op het circuit in plaats van op straat.
Ik ben opzoek naar wat feedback over het vinden van de juiste motorfiets voor op het circuit. Momenteel rijd ik een 1290 Superduke R op straat, maar dit beestje wil ik niet neerleggen op Assen dus vandaar de zoektocht naar een goedkope fiets om het circuit rijden op te leren.
Mijn budget ligt tussen de 2-3k voor een motorfiets tussen de 110-130pk denk aan een oude r6 of een oude aprillia RSV mille bijvoorbeeld.
Een aantal vragen waar ervaren circuitrijders mij feedback over kunnen geven:
(Ervan uitgaande dat ik waarschijnlijk circuit rijden helemaal fantastisch vindt).
Is het verstandig om direct te kiezen voor een volledige circuit motorfiets? (radiale rempomp, stalen rem- en koppeling leidingen, circuit kuip etc)
Of is een normale straat fiets zonder opties ook prima? Hoe belangrijk zijn deze aanpassingen als beginner? Als ik ze na de eerste circuit dag toch allemaal zelf wil kopen en installeren ben ik een stuk meer centen kwijt denk ik?
Ik heb veel online gelezen over 1000cc en 600cc fietsen voor op het circuit, zo geven veel aan dat een 600cc beter is om op te leren (minder zwaar door de bochten) en elders lees ik weer dat de 600 een stuk meer werken is vanwege het vele schakelen. Een ander vraagstuk is carburateurs of injectie? Moet ik carbs überhaupt overwegen of kan ik die beter links laten liggen?
Mijn keuze momenteel is tussen de volgende motoren: een Japanse 600cc r6, zx6r, cbr600rr of een aprillia RSV mille. Allemaal rond het bouwjaar 2000. Zijn dit verstandige keuzes? Ik hoor graag ervaring of aanbevelingen.
Ik hoop jullie snel te zien op een circuit dag dit jaar.
Groeten, Damasta