MeanYellowBoy
MF veteraan
Mijne heren en dames,
Heden vandaag besloot mijn geliefde Blackbird om er mee uit te scheiden. Of in ieder geval, een zucht te laten die mij deed beslissen de motor geen seconde langer aan te willen hebben.
Om te begrijpen, een verslag;
Afgelopen weekend heb ik nationalpark Harz onveilig gemaakt met mijn vliegende zwarte merel. Tot zover geen problemen ondervonden, behalve dat de koeling erg slecht was en in een dorpje waar je 50 mocht en eens voor een stoplicht moest wachten begon het motortje te roken. Niet door de uitlaat, maar aan de voorkant. Hij drupte ook wat substantie, geel en mijns inziens koelvloeistof.
Op een gegeven moment ging dit zo erg dat we de motor aan de kant hebben gezet, laten afkoelen en bij het eerste beste tankstation koelvloeistof hebben gehaald. Voor de volledigheid; deze was rood.
De hele liter ging er in, er was weinig te zien aan de min/max streepjes, door de positionering van het bakje is het schier onmogelijk om iets af te lezen.
Goed, we hebben veel gereden en af en toe waren er wat rookpluimpjes in de dorpjes, maar al met al koelde de machine buiten de dorpen snel genoeg weer af.
Tot vanmiddag, op de Autobahn. 200 per uur zou mijns inziens veel warmte moeten opleveren maar ook net zoveel rijwind die koelt. Harder als 220 kreeg in hem overigens al niet meer, hij gromde ook wat raar. Normaal haalt hij in ieder geval met gemak de 280, dus hier begon ik me zorgen te maken.
Tankstation weer aan de kant, af laten koelen en toen weer rijden. Volgende tankstation (2km verder) toch maar heel snel weer aan de kant gezet, motor rookt als een pliesje en koelt helemaal niet meer. De fan start ook niet meer op! Weer een liter koelvloeistof er in, een Red Bull in de man en weer verder.
En dat, ja, dat was niet zo handig. Nog geen 800 meter verder en de temperatuur vliegt direct weer richting t rood. Op dat moment hoor ik een "poef" iets wat onder hoge druk uit schiet zeg maar, zon geluid. Wellicht een pakking? Hierna heb ik de motor per direct aan de kant gezet en ben ik opgehaald met een trailer.
Eenmaal thuis even gegeten en toch even kijken in de schuur. Starten en lopen geen probleem, echter, binnen 2 minuten is de temperatuur weer razend heet en rookt hij wederom meer als een vuurtoren.
Uiteraard is de fan kapot en kan dat heel wat opleveren. Echter;
- Waarom de poef, wat kan dit zijn?
- Waarom koelt hij niet bij een rijwind van zowel 200, 160, 130, 80?
Lang verhaal kort, waarom is de liefde van m'n leven zo moeilijk te begrijpen? Heb em net de 100.000 over gejaagd, was ist loss?
Heden vandaag besloot mijn geliefde Blackbird om er mee uit te scheiden. Of in ieder geval, een zucht te laten die mij deed beslissen de motor geen seconde langer aan te willen hebben.
Om te begrijpen, een verslag;
Afgelopen weekend heb ik nationalpark Harz onveilig gemaakt met mijn vliegende zwarte merel. Tot zover geen problemen ondervonden, behalve dat de koeling erg slecht was en in een dorpje waar je 50 mocht en eens voor een stoplicht moest wachten begon het motortje te roken. Niet door de uitlaat, maar aan de voorkant. Hij drupte ook wat substantie, geel en mijns inziens koelvloeistof.
Op een gegeven moment ging dit zo erg dat we de motor aan de kant hebben gezet, laten afkoelen en bij het eerste beste tankstation koelvloeistof hebben gehaald. Voor de volledigheid; deze was rood.
De hele liter ging er in, er was weinig te zien aan de min/max streepjes, door de positionering van het bakje is het schier onmogelijk om iets af te lezen.
Goed, we hebben veel gereden en af en toe waren er wat rookpluimpjes in de dorpjes, maar al met al koelde de machine buiten de dorpen snel genoeg weer af.
Tot vanmiddag, op de Autobahn. 200 per uur zou mijns inziens veel warmte moeten opleveren maar ook net zoveel rijwind die koelt. Harder als 220 kreeg in hem overigens al niet meer, hij gromde ook wat raar. Normaal haalt hij in ieder geval met gemak de 280, dus hier begon ik me zorgen te maken.
Tankstation weer aan de kant, af laten koelen en toen weer rijden. Volgende tankstation (2km verder) toch maar heel snel weer aan de kant gezet, motor rookt als een pliesje en koelt helemaal niet meer. De fan start ook niet meer op! Weer een liter koelvloeistof er in, een Red Bull in de man en weer verder.
En dat, ja, dat was niet zo handig. Nog geen 800 meter verder en de temperatuur vliegt direct weer richting t rood. Op dat moment hoor ik een "poef" iets wat onder hoge druk uit schiet zeg maar, zon geluid. Wellicht een pakking? Hierna heb ik de motor per direct aan de kant gezet en ben ik opgehaald met een trailer.
Eenmaal thuis even gegeten en toch even kijken in de schuur. Starten en lopen geen probleem, echter, binnen 2 minuten is de temperatuur weer razend heet en rookt hij wederom meer als een vuurtoren.
Uiteraard is de fan kapot en kan dat heel wat opleveren. Echter;
- Waarom de poef, wat kan dit zijn?
- Waarom koelt hij niet bij een rijwind van zowel 200, 160, 130, 80?
Lang verhaal kort, waarom is de liefde van m'n leven zo moeilijk te begrijpen? Heb em net de 100.000 over gejaagd, was ist loss?
Laatst bewerkt: