Blok Suzuki Savage vervangen

Waarschijnlijk zit de startmotor vast of is intern vervuild zoals al eerder werd aangegeven.
Probeer het anders met de startmotor van je oude blok.
 
Dat zou kunnen dat het relais al ingebrand was en dat je hem nu helemaal opgerookt hebt.
Maar het kan van alles wezen. Mijn tip blijft nog steeds, eerst moet je zeker weten dat het niet aan de accu ligt.
Dus gebruik even een start hulp of een autoaccu. En voordat het dan echt overnieuw gaat roken, stoppen met straten want dan ligt het aan de bekabeling, relais of startmotor. En dan kun je verder zoeken.
(Je hebt ook nog een extra startmotor van je eigen blok dus die kun je ook nog proberen. )

Dus eerst de accu uitsluiten en dan verder zoeken. (De accu kan gewoon slecht wezen door het lange stilstaan, bij opladen geeft ie wel vol aan, maar dat zegt niets over de staat van de accu)
 
Ik ben het met Red Force eens.
De startmotor is ook mijn hoofdverdachte.

Wat me net ook nog te binnen schoot.
Zit de -kabel van de accu met een bout of moer vast aan het motorblok? Zo ja, is dit punt mooi schoon, of is er een grote overgangsweerstand door roest/corrosie?
 
Startmotor is inderdaad kapot. Nu start de lange zoektocht naar een nieuwe.... Kan er nergens een vinden. Alle aangeboden op marktplaats blijken al weg/niet te leveren.
 
Denk dat het een ruil blok is. De kapotte weer inleveren?
Alleen iets te vroeg ingeleverd, dan kun je de beste onderdelen niet meer bij elkaar zoeken.
 
Heb t blok zonder startmotor gekocht. Omdat de startmotor het voor demonteren nog gewoon deed. Gevalletje op t randje, en schijnbaar heeft die demontage m de das om gedaan
.
 
Ik heb zowel het relais als de startmotor vervangen. Hij doet t nog steeds niet. Ik vind dat de min kabel erg heet word. Wanneer ik de motor nu probeer te starten valt de complete elejtrischiteit even weg. Hij sluit kort dus. De aarde draad vanaf t blok is gewoon op de min pol van de accu aangesloten...

Wat zie ik over het hoofd?....
 
Ik heb zowel het relais als de startmotor vervangen. Hij doet t nog steeds niet. Ik vind dat de min kabel erg heet word. Wanneer ik de motor nu probeer te starten valt de complete elejtrischiteit even weg. Hij sluit kort dus. De aarde draad vanaf t blok is gewoon op de min pol van de accu aangesloten...

Wat zie ik over het hoofd?....
Zo te horen probleem in relais, starter of beide.
Even wat doen om te controleren en uit te sluiten.
 
Ik heb eerst de startmotor vervangen, relais laten zitten -> niet starten, (te) warme bedrading en geklik zoals in het filmpje. Relais vervangen in combinatie met nieuwe werkende startmotor, idem dito. Geklik, en warme draden.

Dus het Relais én de startmotor doen het niet.
 
Ik heb zowel het relais als de startmotor vervangen. Hij doet t nog steeds niet. Ik vind dat de min kabel erg heet word. Wanneer ik de motor nu probeer te starten valt de complete elejtrischiteit even weg. Hij sluit kort dus. De aarde draad vanaf t blok is gewoon op de min pol van de accu aangesloten...

Wat zie ik over het hoofd?....


Zit die aardedraad wel goed vast op het blok en heb je dat montageoog ook goed schoongemaakt van evt aanslag?
 
Heb je 100% zekerheid dat de kleppenlichter werkt en het blok soepel rond kan draaien?
 
:^

Ik denk dat de startmotor het blok gewoon niet rond krijgt (kleplichter of iets ergers)

Dan is het ook niet zo gek dat de draadjes het een beetje warm krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de startmotor er al uit gehad en ook dan draait de startmotor amper en worden de kabels net zo heet.

De kleplichter werkt ook prima, maar ik al de bougie er eens uit draaien en het nog eens proberen.
 
Ik ben bijna ten einde raad....

Ik heb de aarde draad los gemaakt van het blok, schoon gemaakt, contact punt schoon gemaakt, en weer vast geschroefd. Vervolgens de aarde draad van het blok weer vast gemaakt aan het blok en aan de min pol van de accu.

Het start relais is vervangen, de startmotor ook. Alle electronica doet het, alleen wanneer ik hem start begint het te smeulen.

De startmotor is er nu uit geweest om te kijken of hij misschien niet het blok in beweging kreeg.
2s62446.jpg


Gepoogd te starten zoals de foto hierboven, en hij draait 1 slag en vervolgens klikt het relais weer... Waar kan dit nog aan liggen? Ik heb de accu gemeten, en die geeft gewoon 12,02 volt, zelfs op het relais ook...... IK WEET HET NIET MEER!!!

Wie o wie heeft de gouden tip. Ik ben het einde zoek.
 
Laatst bewerkt:
Naar de startmotor toe moet een veel dikkere kabel lopen.
Dit kabeltje is te dun en fikt uit.
Je hebt de bedrading dus nog niet op orde.
Vanaf je pluspool van de accu gaat er een korte dikke rode draad naar het startrelais. Tussen het relais en de startmotor zit ook zo'n dikke rode kabel.
Voor de sturing van het relais gaat er een dunne draad (vaak oranje) naartoe, meestal vast gesoldeerd op het relais zelf.
 
Ik ben er nét na het posten achter gekomen. Ik heb denk ik 5x met mn neus gekeken. Draden omgewisseld, en hij doet het. Solenoid van de kleppen doet het nog niet goed(niet afgesteld) dus hij loopt telkens tegen teveel druk aan. Daar ga ik morgen eens even naar kijken.
 
Ik ben er nét na het posten achter gekomen. Ik heb denk ik 5x met mn neus gekeken. Draden omgewisseld, en hij doet het. Solenoid van de kleppen doet het nog niet goed(niet afgesteld) dus hij loopt telkens tegen teveel druk aan. Daar ga ik morgen eens even naar kijken.

Dat je het versnellingspedaal er verkeerd opzet dat kan gebeuren, is mijzelf ook al eens gelukt.
Maar dit is wel heel dom!





:+
 
:^ -> Ze mogen wat mij betreft de "with" wel weghalen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen de motor getest, en behalve een klein lek bij de kop(moet een nieuw koperringetje bij bout 13) loopt hij prima.

Ik merk wel dat wanneer ik flink gas geef in de 3e en 4e versnelling, het toerental erg op loopt. Het voelt alsof de koppeling slipt. Koppelingskabel staat niet strak meer, maar toch blijft dit zich voor doen.

Versleten koppeling?...
 
Ik heb ondertussen de motor getest, en behalve een klein lek bij de kop(moet een nieuw koperringetje bij bout 13) loopt hij prima.

Ik merk wel dat wanneer ik flink gas geef in de 3e en 4e versnelling, het toerental erg op loopt. Het voelt alsof de koppeling slipt. Koppelingskabel staat niet strak meer, maar toch blijft dit zich voor doen.

Versleten koppeling?...
Dat kan.

Kwestie van testen.
 
Ik lees nergens iets over motorolie.
Of de oude olie zit er nog in en is allang over de datum, of het is misschien wel de verkeerde olie (voor de auto bijv).
Of misschien heb je er zelf de verkeerde olie ingemikt, je weet het niet?

Ook was er iets met de koppelingskabelbevestiging of het hefboompje. (Kweet ook niet precies hoe dat allemaal zit) Heb je alles wel goed gemonteerd?
 
Bleek inderdaad verkeerde olie in te zijn gegaan. Dat heb ik nu verholpen. Oude olie eruit, nieuwe motor olie erin, maar de koppeling slipt nogsteeds.

De bevestiging van de koppeling is goed en de spanning is correct ingesteld.

Op het moment dat de olie voor de koppeling is vervangen zou in princiepe het slippen direct op moeten houden toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan