BMW F-Reeks Topic deel III

Nu wachten op onderstaande convertertje 12V->5V / 3A met 2 USB aansluitingen. Spul gaat ergens op/naast de accu, kort USB-kabeltje naar de telefoonhouder op het stuur. Alles geschakeld, dus geen kans op leegtrekken van de accu.

1694431977111.png

Vooraf even checken of de uitgangsspanning en de warmte-ontwikkeling een beetje binnen de perken blijven.
 
Na verkoop van mijn f 800 gs heb ik een Af-Xied o2 sensor modulator te koop. Super fijn plug en play apparaatje die je motor aanzienlijk beter laat lopen. Verhelpt de meeste trillingen die je vanaf 4/5000 toeren begint te voelen. Zie advrider.com forum voor de vele positieve reacties en reviews!

≥ AF-XiED For BMW F650- 700- 800 (Twins) & K1200/ 1300 & Husky — Onderdelen | BMW — Marktplaats
AF-XiED For BMW F650- 700- 800 (Twins) & K1200/ 1300 & Husky

Daarnaast heb ik ook nog een Vario Topkoffer van BMW Motorrad te koop.
≥ BMW F700GS F800GS Vario topkoffer + bevestigingsplaat — Accessoires | Koffers en Tassen — Marktplaats
BMW F700GS F800GS Vario topkoffer + bevestigingsplaat
 
Laatst bewerkt:
Schuren, zelfs met de schuurmachine omdat je dan een meer polijstend effect krijgt en nadien kleuren met een zwarte dye stift.
althans, zo heb ik het met de mijne opgelost. Maar mijn krassen waren niet zo diep als bij jou
Dank je! Ga ik overwegen. Vind het nog wel spannend klusje.
 
Mijn F800 is nu al twee keer bij lage snelheid uitgevallen. Ik denk dat het kwam doordat ik in zijn tweede versnelling te zacht reed. Dat ging bij mijn Vulcan S 650 prima. En bij de eerste keer was het zo onverwachts dat ik dus viel.

Nu mij vraag ;) Hoe rijden jullie een rotonde over? Normaliter deed ik dat in zijn tweede versnelling, nu verschillende keren maar eerste versnelling gedaan maar heb het idee dat het niet lekker loopt zo gezegd. Thanks!
 
Mijn F800 is nu al twee keer bij lage snelheid uitgevallen. Ik denk dat het kwam doordat ik in zijn tweede versnelling te zacht reed. Dat ging bij mijn Vulcan S 650 prima. En bij de eerste keer was het zo onverwachts dat ik dus viel.

Nu mij vraag ;) Hoe rijden jullie een rotonde over? Normaliter deed ik dat in zijn tweede versnelling, nu verschillende keren maar eerste versnelling gedaan maar heb het idee dat het niet lekker loopt zo gezegd. Thanks!
Ten opzichte van andere motoren die ik heb gehad, heeft m’n F700GS een lange 1e versnelling. Vooral als je vanaf een rood verkeerslicht meteen een bocht moet nemen is dat fijn. Gewoon in z’n 1 de bocht door en ergens daarna pas opschakelen. Rotondes gaan zowel in z’n 1 als in 2 goed, waarbij het er bij mij vanaf hangt of ik rijdend of vanuit stilstand de rotonde op rij.
Als het bij jou niet lekker gaat is het misschien een kwestie van iets rustiger in z’n 1 of gewoon harder in z’n 2 erover rijden? :+
 
Niet om mijn eigen product aan te prijzen maar dit is een van de dingen die de Af-Xied verhelpt. Je blok loopt veel soepeler waardoor je in een hogere versnelling kan rijden zonder dat de motor ¨stottert¨ Als ik jou was zou ik de ervaringen over de Af-xied die online te vinden is eens doorlezen.
 
De accessoire-connector en het 12V->5V convertertje zijn al binnen. Eerst de boel even getest met een voeding.
Telefoon uurtje aangesloten met wat draaiende apps. Converter neemt ca. 400 mA op bij 14V en wordt niet warmer dan 28 C. De converter zonder belasting neemt ca. 1,5 mA op.
Pinnetjes eraan geknepen, voor de zekerheid nog even polariteit gecheckt, USB connectoren ingetaped en de boel ingebouwd naast de accu aan de rechterkant waar nog wel plek is. De Ali-connector past perfect, pinnetjes klikken netjes vast, niks op aan te merken gelukkig.

De accessoire-connector aan de motor:
IMG_4208.jpeg


De connector die daarop wordt aangesloten:
IMG_4210.jpeg


De boel gebundeld naast de accu:
IMG_4211.jpeg
 
Nu mij vraag ;) Hoe rijden jullie een rotonde over? Normaliter deed ik dat in zijn tweede versnelling, nu verschillende keren maar eerste versnelling gedaan maar heb het idee dat het niet lekker loopt zo gezegd. Thanks!
Als ik rijdend op een rotonde af kom dan rijd ik hem in de 2e of 3e versnelling afhankelijk van hoe snel ik rijd. Als ik hem in zijn 3e versnelling rijd, dan ga ik in een snelheid over de rotonde. In 2e versnelling moet echt geen probleem zijn, tenzij je (bijna) stil moet staan omdat er bijvoorbeeld file is of omdat iemand voor je iets raars doet.
 
Niet om mijn eigen product aan te prijzen maar dit is een van de dingen die de Af-Xied verhelpt. Je blok loopt veel soepeler waardoor je in een hogere versnelling kan rijden zonder dat de motor ¨stottert¨ Als ik jou was zou ik de ervaringen over de Af-xied die online te vinden is eens doorlezen.
Ken ik niet, bedankt voor de tip! Ga ernaar zoeken. Voor de Vulcan had je een apparaatje wat dit ook kon verhelpen, had wat met EU CO2 normen en zo te maken waardoor motor anders was afgesteld. Als ik het goed heb begrepen ;-)
 
Ken ik niet, bedankt voor de tip! Ga ernaar zoeken. Voor de Vulcan had je een apparaatje wat dit ook kon verhelpen, had wat met EU CO2 normen en zo te maken waardoor motor anders was afgesteld. Als ik het goed heb begrepen ;-)
Symptoom bestrijding, je moet gewoon leren rijden


:+
 
Zijn er trouwens nog liefhebbers voor een F800GT uitlaat van modeljaar 2015?
Heb de mijne nog steeds liggen en kan er niks meer mee op een FJR:z

Heb tevens nog een grotere ruit van PUIG voor de F800GT liggen.
 
Ken ik niet, bedankt voor de tip! Ga ernaar zoeken. Voor de Vulcan had je een apparaatje wat dit ook kon verhelpen, had wat met EU CO2 normen en zo te maken waardoor motor anders was afgesteld. Als ik het goed heb begrepen ;-)
Klopt idd, de motor staat te zuinig afgesteld waardoor hij beroerd loopt.
 
Dames, Heren.

Me na alle berichten zo'n beetje doorgelezen te hebben de laatste tijd ook maar aangemeld.
Heb sinds een maand weer een motor in bezit en het is een F800ST geworden van 2007 met toen 24900Km op de teller !
Dit na een ruime 20 jaar niet meer gereden te hebben. Bleef het al die jaren toch jeuken, het ene jaar wat meer dan het andere jaar.
Na in April min of meer gedwongen op een K75s gezet te zijn en maar een rit gaan maken (20 minuten) had ik echt na 5 minuten al het gevoel van dat de laatste rit een week of wat terug was....
Dus de jeuk was nu toch wel heel erg en krabben hielp niet meer....
Maand later op dezelfde motor een hele dag een toerrit gemaakt met nog 3 anderen waarvan me neef degene was die ook al 25jaar niet meer had gereden.
En ja na die fijne zondag legde de doktor uit dat als ik wilde stoppen met krabben dat ik toch echt weer moest gaan rijden.... tsja die diagnose had ikzelf ook al gesteld en was dus serieus op zoek.
En nadat er één F800ST min of meer door een dealer me door de neus was geboord ( afspraak staan en als pasvorm goed zou zijn was die eigenlijk al verkocht.) kreeg ik 24 uur voor de proefrit een mail dat hij hem had verkocht !!
Maar goed uiteindelijk die dag een tweetal andere dealers gevonden en diezelfde dag de koop afgesloten voor de blauwe F800ST incl de kofferset.
En tsja had eigenlijk nooit moeten stoppen toendertijd maar ja soms maak je wel eens een beslissing in t leven die dan de beste lijkt te wezen.

Maar goed ooit begonnen dus met het A rijbewijs en een Kawa Z400J, daarna een Soes GS650GT deze snel ingeruild voor een YamahaXZ550 die ik na een ritje in een sloot heb omgebouwd met een orginele kuip.
Die na vele vakanties en vele kilometers ingeruild op me eerst nieuwe FJ600 met schurgerskuip.... Die is daarna ingruild op me eerste K75 waar ook een schurgerskuip is opgezet later. Vele fijne kilometers mee gedraaid en uiteindelijk ingeruild op een Pan ST1100 maar goed enkele jaren later was iemand van mening dat hij hem meer nodig had dan ikzelf ( gestolen )
Voor ik me verzekeringsgeld eens binnen had was ik half jaar verder en een K75RT besteld waar ik een 3 maanden op moest wachten....
In tussentijd een FJ600 met schurgerskuip gereden van me neef die hem niet meer gebruikte !

In de K75RT tijd toch maar eens me koekblik papiertje gehaald, maar moest veel afleren voor CBR, dus dat papiertje had ik dus pas bij 2e poging..
In de K75RT tijd kreeg ik via me dealer een uitnodiging van BMW om de R1100RT te komen rijden ( kwam net uit ) en tsja was in een ochtend sessie ingedeeld en na een kwartiertje rijden deed ik eigenlijk alles wat maar kon met deze fiets...
Dat in de middag was ik al met me dealer in onderhandeling tot bestellen van deze R1100RT.

En ja dan wissel je van werkgever en heb je prive een koekblik nodig en ging de R1100RT er met tranen uit......

Veel van die tijd reed ik dan ook nog eens zomer en winter en als het ijzelde dan bleef ik thuis !! Wat me werkgever ook wist en ook geen problemen mee had !
Hoefde er eigenlijk niet eens voor te bellen...

En ja nu dus dan de F800ST met zij en topkoffers die me eigenlijk zeer goed bevalt op wat kleine dingetjes na....
Éen ding is al aangepast en dat is de ruit, de originele was te kort voor me en moest wat anders voor komen.
Dit is uiteindelijk de Ztechnik VStream Z2431 geworden en in combinatie met me Schubert C3pro helm bevalt me dit prima.
Kwam deze tegen bij motorparts-online.com tegen, zou een tweede hands zijn met minimale schade.
Wel nadat ik hem ontvangen had heb ik me wezenloos gezocht maar geen schade niets kunnen vinden, dus zie hem als nieuw voor mooie prijs.
Ja en dan zijn we giga gewend aan de GPS tegenwoordig, dus na wat zoeken zag ik dat de toko in Notter ook nog steeds bestond en uiteindelijk naar hun filiaal in Hilversum gereden en daar de Garmin Zümo XT aangeschaft en ingebouwd , en dit is echt wel een genot. Vind dit toch beter dan met je telefoon klooien in een cradle.
En zijn nog twee dingen die ik zo en zo aan uitzoeken ben. Las al dat velen er last van hebben.... juist die slapende hand aan rechterzijde.
Zit nog in dubio of ik alleen die sleeves over je bestaande handvaten moet nemen of dat ik voor een cruise control ga waarmee je de gashendel eigenlijk vastzet (slip) od dat het een combo van beide moet worden.
Al wat dingen hierover gelezen in dit topic , maar ben er nog niet echt uit wat de beste keuze is.
En ja dan mis ik wel het uit/inklapbare handvat aan zijkant van de motor om hem makkelijker op te bokken.
En kwam er wel één tegen door een link van hier van één van de leden, maar het bedrag wat daar bij stond vind ik beetje overdreven.
Dus vermoed dat dat in de toekomst een hobby project gaat worden.
Dan heb ik nog 2 LED H7 lampen liggen die ik had aangeschaft voor me wagen, alleen nooit van gekomen die in te bouwen ! Dus nu binnenkort maar eens kijken of ik deze in de BMW kan inbouwen.
Vermoed alleen dat de doppen even nagemaakt moeten worden maar dan wat langer, maar goed me collega is daar erg goed in en op zaak hebben we paar 3D printers staan. Dus daar komen we dan wel uit !

En ja nu de aankomende weken met de mooie dagen die we nog gaan krijgen toch weer wat kilometers maken want ben van hele jaar door nu wel een mooi weer rijder geworden.....

Zal binnenkort nog wel even kijken om wat mooie / leuke foto's te maken en hier te plaatsen. Want ja een plaatje zegt vaak meer dan een praatje....
 
[] Ik ga het meer oefenen in de 1e versnelling. En misschien wat meer met slepende koppeling bij zijn 2e versnelling.
Zou zeker niet met een slepende koppeling gaan oefenen..
Zelf rij ik vanuit stilstand de rotonde op in zijn 1 en redelijk snel doorschakelend naar zijn 2e versnelling en zodra ik bocht zit van de afslag gaat gas er al bij en rij ik hem in zijn 3 er al uit.
Bij aanrijden rotonde en meteen door kunnen gaan dan rij ik zo en zo al in zijn 2 en soms ook al in zijn 3.
Als je dit allemaal in zijn 1e doet dan gaat hij juist horten en stoten ( kunt niet lekker doseren )
Vermoed dat je je grenzen van je banden in een bocht nog niet helemaal neemt cq durft te nemen !! (droog weer)
Maar dat ga je echt wel met de maanden / jaren leren ! En misschien anders eens een VRO cursus nemen van de KNMV !!
Leer je veel van en als je verzekert bent via de KNMV krijg je ook nog eens een korting op je premie !! :]
 
Baal zo dat er krassen op zitten , ga vandaag naar motorzaak om te vragen of daar nog iets aan te doen is.
En bij motorzaak nog wijzer geworden ?
Zo niet, zoek eens een spotrepair bedrijfje in je regio op met google en ga daar eens langs met de koffer.
Denk dat die daar nog het beste in zijn en goedkoopst !

Wel vragen wat en hoe ze het willen doen en voorafgaand prijs laten maken !
En uiteraard cash en privé !! als ze idee krijgen dat het via verzekering gaat lopen dan word het altijd duurder...
 
Lang verhaal mand: de F700 middagje uitgeleend - is ermee gevallen.

Gelukkig praktisch stilstaand, dus de schade valt erg mee. Toch keihard köt, als je een motor had die werkelijk in nieuwstaat was :(
Waar -behalve de dealer- kopen jullie je onderdelen? Liefst wel origineel, mag gebruikt als het maar netjes is. Gaat om stuurgewichtje, spiegel, voetsteuntje voor en achter.
 
Baboon.nl, als ze het op voorraad hebben. Wil je nieuw, dan via Leebmann24.de (de oude shop. De nieuwe shop die ze boven in beeld promoten is wat duurder) verzendkosten naar NL zo'n 14 euro en het duurt een paar dagen.
 
Baboon.nl, als ze het op voorraad hebben. Wil je nieuw, dan via Leebmann24.de (de oude shop. De nieuwe shop die ze boven in beeld promoten is wat duurder) verzendkosten naar NL zo'n 14 euro en het duurt een paar dagen.
Baboon had ik al even gekeken, maar Leebman24 kende ik niet. Die is wel erg handig met zoeken. Thanks! :t
 
stuurgewichtjes schuren en spuiten een optie?
veel meer dan wat krassen kan daar niet op staan
 
Lang verhaal mand: de F700 middagje uitgeleend - is ermee gevallen.

Gelukkig praktisch stilstaand, dus de schade valt erg mee. Toch keihard köt, als je een motor had die werkelijk in nieuwstaat was :(
Waar -behalve de dealer- kopen jullie je onderdelen? Liefst wel origineel, mag gebruikt als het maar netjes is. Gaat om stuurgewichtje, spiegel, voetsteuntje voor en achter.
kijk even heel goed of je stuur niet ook krom is.
 
stuurgewichtjes schuren en spuiten een optie?
veel meer dan wat krassen kan daar niet op staan
Kan, maar ik wil hem eigenlijk weer in 100% staat terug hebben. Ik heb deze fiets pas kort en er zit een verhaal aan vast.
Ziet er zo uit:

IMG_4263.jpeg

Heb al een nieuwe geregeld, de rest is minder opvallend en zoek ik tzt wel bij elkaar.

kijk even heel goed of je stuur niet ook krom is.
Net even van alle kanten bekeken, dat ziet er gelukkig ok uit!
 
Reserveonderdelen voor BMW F 800 ST (0234,0244) 2007 - MSP

Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor

F 800 ST 2006-2010 - Svolta Motoren

BMW F 800 S en ST accessoires

Motorparts me ruit vandaan gehaald, netjes verpakt en snelle levering.
Alleen in account staat tot aan dag van vandaag nog steeds dat hij afgeleverd word
En nooit een track trace gehad , opeens stond een buurman voor de deur met doos. Ook transportbedrijf had geen kaartje oid in brievenbus gedaan....
Heb wel melding van gemaakt naar ze , waar ze me voor bedankte mbt transporteur !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan