Sjors Egberts
Rookie
Hallo allemaal,
heb een probleem met mijn BMW k1600GT 104000 km op de teller en hij komt uit 6-2011
ik moest tanken en daarna wilde hij niet maar starten, motor aan de zijkant geduwd en 5 min gewacht.
sleutel er in , metertjes bewegen start knop en niks hoorde niet eens het startrelais.
MAAR uit eindelijk kregen de metertjes een aan/uit aanval en de ESA ging terug naar beneden.
( ESA=elektronische Demper Instelling ) nog een keer geprobeerd en nu starte de motor wel.
Gelukkig maar want ik was op weg naar het “Herts” gebied in Duitsland, had daar met een maat een huisje gehuurd.
ik rij weg en ik mis vermogen, tot 3000 rpm gaat alles goed en daarna houd hij in, motor manage ment controle geeft geen fout.
maar ik was onderweg naar BMW land laat ik hem daar wel uitlezen.
officiële dealer gevonden die ook de “polizei motoren ” onderhoud heeft hem uitgelezen, weer niks.
die hebben nog gebeld met de BMW databank maar die konden er ook niks zinnigs over zeggen.
jammer maar helaas daar ging mijn motor op een flat bed van de ADAC zelf terug naar huis, jammer van de vakantie.
na wat huiswerk schijnen de bobines er wel eens kapot te gaan, maar die jongens zijn vrij duur en ik heb er 6 nodig
dus een bobine tester gekocht, maar alle bobine’s reageren het zelfde.
als dat dan zonder ballasting het zelfde is reken ik dat goed en dan zou het de brandstof kunnen zijn.
dus injectoren laten testen en die zijn ook goed, sproeibeeld + opbrengst.
brandstof pomp getest op werking, niet op druk.
toen ben ik een praatje bij motorport wezen maken of er nog meer bekende problemen waren die naar dit probleem wezen.
er werd mij toen verteld dat zij veel meer uit konden lezen dan ik thuis.
dus motor daar naartoe gereden en uit laten lezen maar de monteur kon niks vinden met uitlezen.
nog even staan te praten met de monteur en het zou wel eens aan de brandstof toevoer kunnen liggen.
dus brandstof pomp & druk sensor uitgewisseld maar ook dit maakt niet uit.
En hier ben ik nu , heeft iemand nog een idee ?
alvast bedankt voor het mee denken, Sjors
heb een probleem met mijn BMW k1600GT 104000 km op de teller en hij komt uit 6-2011
ik moest tanken en daarna wilde hij niet maar starten, motor aan de zijkant geduwd en 5 min gewacht.
sleutel er in , metertjes bewegen start knop en niks hoorde niet eens het startrelais.
MAAR uit eindelijk kregen de metertjes een aan/uit aanval en de ESA ging terug naar beneden.
( ESA=elektronische Demper Instelling ) nog een keer geprobeerd en nu starte de motor wel.
Gelukkig maar want ik was op weg naar het “Herts” gebied in Duitsland, had daar met een maat een huisje gehuurd.
ik rij weg en ik mis vermogen, tot 3000 rpm gaat alles goed en daarna houd hij in, motor manage ment controle geeft geen fout.
maar ik was onderweg naar BMW land laat ik hem daar wel uitlezen.
officiële dealer gevonden die ook de “polizei motoren ” onderhoud heeft hem uitgelezen, weer niks.
die hebben nog gebeld met de BMW databank maar die konden er ook niks zinnigs over zeggen.
jammer maar helaas daar ging mijn motor op een flat bed van de ADAC zelf terug naar huis, jammer van de vakantie.
na wat huiswerk schijnen de bobines er wel eens kapot te gaan, maar die jongens zijn vrij duur en ik heb er 6 nodig
dus een bobine tester gekocht, maar alle bobine’s reageren het zelfde.
als dat dan zonder ballasting het zelfde is reken ik dat goed en dan zou het de brandstof kunnen zijn.
dus injectoren laten testen en die zijn ook goed, sproeibeeld + opbrengst.
brandstof pomp getest op werking, niet op druk.
toen ben ik een praatje bij motorport wezen maken of er nog meer bekende problemen waren die naar dit probleem wezen.
er werd mij toen verteld dat zij veel meer uit konden lezen dan ik thuis.
dus motor daar naartoe gereden en uit laten lezen maar de monteur kon niks vinden met uitlezen.
nog even staan te praten met de monteur en het zou wel eens aan de brandstof toevoer kunnen liggen.
dus brandstof pomp & druk sensor uitgewisseld maar ook dit maakt niet uit.
En hier ben ik nu , heeft iemand nog een idee ?
alvast bedankt voor het mee denken, Sjors