@allen,
Het lijkt erop dat Metzeler en de verkooppartners een rookgordijn willen ophangen:
Wat ik uit Duitse sites haal is dat (M) en (O) aangeven dat er 5 ipv 3 met verschillende spanningen gewikkelde staal gordels/draden zijn uitgevoerd (voor een betere stabiliteit en meer constant oppervlak aan de grond), dat alle banden een silica mix hebben, maar dat sommige sites dat beperken tot de M/O varianten vwb de dual zone op de achterband. Uit testverslagen weet ik dat dit M/O verhaal in 2012 ontstond en dat in de lijst met banden 'neu im 2012' dan een selectie criterium kan zijn. Er is inderdaad geen duidelijke M/O versie in de maat 160. Trouwens, de 'C' heeft dan weer dubbel nylon speciaal voor BMW. Ik ga tzt eens een ander merk proberen, moeten ze maar helder en duidelijk zijn over de eigenschappen.
Peter
(Ik ben overigens niet ontevreden over deze banden...)
Het lijkt erop dat Metzeler en de verkooppartners een rookgordijn willen ophangen:
Wat ik uit Duitse sites haal is dat (M) en (O) aangeven dat er 5 ipv 3 met verschillende spanningen gewikkelde staal gordels/draden zijn uitgevoerd (voor een betere stabiliteit en meer constant oppervlak aan de grond), dat alle banden een silica mix hebben, maar dat sommige sites dat beperken tot de M/O varianten vwb de dual zone op de achterband. Uit testverslagen weet ik dat dit M/O verhaal in 2012 ontstond en dat in de lijst met banden 'neu im 2012' dan een selectie criterium kan zijn. Er is inderdaad geen duidelijke M/O versie in de maat 160. Trouwens, de 'C' heeft dan weer dubbel nylon speciaal voor BMW. Ik ga tzt eens een ander merk proberen, moeten ze maar helder en duidelijk zijn over de eigenschappen.
Peter
(Ik ben overigens niet ontevreden over deze banden...)