Bmw r1100 gs draait wel om, geen vonk

Nielski55

MF'er
12 sep 2022
32
5
Beste leden,
Mijn bmw gs1100 97 wilde niet starten. Hij draaide wel over, ook hoor ik de brandstof pomp, maar na het checken voor een vonk met een koper draadje in de bougie dop en tegen het blok geen vonk. Nu las ik dat dit goed de hal sensor kan zijn. Ik heb het even uit elkaar gehaald en de punten waren wel wat gecorodeerd. Ik heb deze even opgeschuurd maar nog niks. Is er een manier om te checken dat het zeker deze sensor is? Of niet bv toch de bobine. Voordat ik onderdelen ga bestellen zou ik het graag zo zeker mogelijk weten. Ik heb er nog niet verder in kunnen verdiepen maar hoor graag of er al tips zijn!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230502-215334_Gallery.jpg
    Screenshot_20230502-215334_Gallery.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 43
De hier gebruikte Motronic MA2.2 is niet zelflerend, of lig. heel traag van begrip.
De truuk met de zekering geeft wel direct respons.

Heb gisteren de truc van paul geprobeerd met de zekering. Dit lijkt al wel wat gedaan te hebben. Hij loopt al wat beter. Nog wel een beetje stotteren bij warm en stationair. Ik ga het nog eens proberen als de motor warm is. Zodat ik de choke niet hoef te gebruiken bij het opstarten. Dit helpt misschien bij het stationair lopen dacht ik.
 
Nou heb je natuurlijk wel een 25 jaar oude hallgever gemonteerd dus (ik durf het haast niet te suggereren) wellicht is die niet meer 100%.
Haha ja ik heb er wel aan gedacht maar toch eerst alles proberen wat ik kan vinden. Had toch het idee dat het wel aan de timing lag en niet zo zeer de sensor. Nu heb ik net onderweg naar huis de zekering truck nog eens geprobeerd toen hij warm was. Dit lijkt te hebben geholpen! Hij loopt nu stationair mooi. Ga het morgen nog eens aankijken of het blijft😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan