BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

en die 700 Maxim heeft een cardan!! En zij heeft mijn favoriete BT45 banden. Er staat ook zo een bij mijn eenmans motorzaak in Gemert te koop....Het gaat overigens bij die Maxims wel om een vier in lijn motor en geen V 4 zoals de Honda VF(R), of Magna of de Yamaha V-max of Ventura. Dit is de VF1000F Interceptor uit de midden tachtiger jaren. Ik heb er twee.
full
 
Laatst bewerkt:
Over opschrijving gesproken, de tweeklepsboxers zitten in de lift, maar deze is belachelijk: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=21
Die van mij, (1988 TIC, helemaal wit en zonder de blauwe lampen, maar met kofferset) heeft wel twee schijfremmen voor en heeft 1250 Euro gekost een paar jaar geleden, deze heeft een vraagprijs van 9500 !!

Ze zijn natuurlijk gewend aan Porsche prijzen....een setje banden voor een beetje Porsche zoals als EUR 2500

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Die is inderdaad wel heel optimistisch geprijsd! _O- Die blauwe lampen kunnen er gelijk af (zwaar verboden)! Een nette 2-klepsboxer kost tegenwoordig zo rond de € 3.500,-. M.u.v. de R90S die zo'n € 8.000,- á € 9.000,- doet.
 
Laatst bewerkt:
Berichtje gehad van BMW, op de motorbeurs definitief nog geen Navigator VI te krijgen. Deze maand verwachten ze dat ie verkocht gaat worden in Duitsland, pas begin april in Nederland (verwachting was eerder midden maart). Hmm. Denk een mooie smoes te hebben om binnenkort BMW Xanten eens met een bezoekje te vereren.
 
Berichtje gehad van BMW, op de motorbeurs definitief nog geen Navigator VI te krijgen. Deze maand verwachten ze dat ie verkocht gaat worden in Duitsland, pas begin april in Nederland (verwachting was eerder midden maart). Hmm. Denk een mooie smoes te hebben om binnenkort BMW Xanten eens met een bezoekje te vereren.


mmmm das een tegenvaller; heb m'n oude navigatie al ingeleverd bij de koper...

Roelof.
 
Nou Jeroen (en anderen), eindelijk echte winterbanden voor moderne motoren. Ze worden ook genoemd in een artikel in de laatste Moto73.
full

full
 
Aha, dus HyperPro -> Einde ESA.... Dat is dan wel jammer.. Maar wie weet komen ze nog met een ESA compliant variant..


Gaan ze niet doen, heb hier paar jaar geleden eens over staan praten met Bas van Hyper-Pro.
Probleem zit in het feit dat BMW de specs van ESA zo snel updaten dat het geen doen is voor ze om dat te blijven volgen.


Oopsss, correctie!
Sinds dit najaar leverbaar bij HyperPro:

Hyperpro presenteert nieuwe schokbrekers - MOTOR Magazine


BMW R 1200 GS July2010-2012 WITH electric plugin ESA, WP Shock Hyperpro schokdemper front
BMW R 1200 GS July 2010-2012 Version WITH electric plugin ESA, WP Shock Hyperpro schokdemper rear

Op dit moment alleen nog voor de GDS, maar neem aan dat dit een kwestie van tijd is.
 
Laatst bewerkt:
https://www.youtube.com/watch?v=rDJZjdKai24
Leuk!!! Racers, supermotards en een of andere speedwaymotor met een soort 'Jaws' erop, ultra smalle bandjes, mogelijk geen remmen etc. De man lijkt ook nog eens drie keer zo groot als de anderen en start achteraan......hij rijdt ze allemaal voorbij en wint de race. Let eens op het vreemde stuur: rechts naar achter en beneden, links omhoog als een apehanger. Bizar, maar ik vind dit prachtig.
Hier wat meer over die motoren, https://www.youtube.com/watch?v=Si_gw1PmWMwer is een school enn fabriek en het lijkt een kombaan sport met speciaal ontwikkelde motoren. Vreemd, nog nooit gezien of over gelezen.
 
Peter: bedankt voor de winterbanden-tip! Ik moet zeggen dat de Roadsmart 3 zich heel goed gedraagt in de koude. Maar voor volgend jaar ga ik denk toch eens op zoek naar een setje velgen voor de RT waar dan die winterbandjes op gaan. Uiteindelijk is de investering in zo'n extra setje velgen de enige "echte" investering (als het mij tegen die tijd lukt om zelf velgen te wisselen, volgens mij is dat te leren). Want zo lang de Roadsmart 3 set in de garage ligt te wachten op de lente, zo lang slijten ze ook niet.
 
Alleen die (potentiele) mooie blauwe kleur al....Jeroen. Erwin had ze wel mooier en vollediger op kleur herinner ik mij, maar dat kan hier ook mee.
 
Winterbanden voor de RT, navigator VI voor de RS en Airbag jas voor beide fietsen ga ik er hier nog wel door krijgen. Mooie blauwe titanium uitlaat bochten voor de RS: kansloos.. stop ik trouwens persoonlijk t.z.t. toch liever centen in die volstrekt overbodige "engine fairing" delen. In het blauw. Ik vind dat n.l. stiekem best mooi staan op de RS. Meningen zijn daarover verdeeld..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ESA systeem na een halve ton laten reviseren en verbeteren bij JJSuspension en dat kostte me 615 euro met de dempers los aangeleverd. Dat was inclusief 169 euro voor progressieve veren dus als je de originele laat hergebruiken zou je voor ruim onder de vijfhonderd euro klaar kunnen zijn.

Mijn brommer is van 2010 dus dat betreft wel de eerste WP ESA versie, maar het lijkt me niet dat dat voor andere versies veel duurder hoeft te zijn.

Het resultaat was overigens zeer overtuigend, vooral duidelijk betere demping en nog beter/gemakkelijker sturen dan de R sowieso al doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan