Thijs67
MF veteraan
Bij mijn F'je vernieuwde ik zelf de banden, maar dat was met een gespaakte velg en binnenband. Die worden doorgaans niet gebalanceerd. Bij een 'moderne' fiets zou ik er niet aan beginnen, zoals Roelof al zegt; de kosten zijn beperkt bij een bandenboer en die heeft alles voor een goede montage en balanceren bij de hand. Ik zie de meerwaarde er niet van in, behalve dat je 'self supporting' bent. Vandaag ook een nieuw voorbandje besteld, toch het advies van de monteur maar opgevolgd en weer een MPR4. Er staat op de huidige 23.000 km, dus 't werd wel weer tijd. Vrijdag de 17e is 'ie aan de beurt.
Bijna alle andere dingen doe ik wel zelf. Vandaag de halve fiets uit elkaar voor groot onderhoud en meteen ook reparaties uitgevoerd en de schokbrekers vervangen. Contactschakelaar haperde en is vervangen en ook het boutje van de ABS sensor in het achterwiel was 'dol'als in; ik kreeg er geen grip meer op, dus die uitgeboord en vervangen. Olie en -filter, luchtfilter, cardanolie, versnellingsbakolie al ververst, kleppen gesteld en dynamoriem vervangen. Alleen morgen nog de ABS spoelen en de vloeistof verversen en dan kan de fiets weer in elkaar. Wel begonnen met een wasbeurt, want sleutelen aan een 'gore' fiets is niet echt lekker.
Bijna alle andere dingen doe ik wel zelf. Vandaag de halve fiets uit elkaar voor groot onderhoud en meteen ook reparaties uitgevoerd en de schokbrekers vervangen. Contactschakelaar haperde en is vervangen en ook het boutje van de ABS sensor in het achterwiel was 'dol'als in; ik kreeg er geen grip meer op, dus die uitgeboord en vervangen. Olie en -filter, luchtfilter, cardanolie, versnellingsbakolie al ververst, kleppen gesteld en dynamoriem vervangen. Alleen morgen nog de ABS spoelen en de vloeistof verversen en dan kan de fiets weer in elkaar. Wel begonnen met een wasbeurt, want sleutelen aan een 'gore' fiets is niet echt lekker.
Laatst bewerkt: