BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Vandaag even de beurs bezocht en uiteraard ook de BMW stand even bekeken. Mooiste fiets zonder twijfel de RnineT racer. Maar ik miste vooral de RS, of heb ik die over het hoofd gezien. ben twee keer de stand rond gelopen.... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet naar de beurs geweest en toch wat moois gekocht met korting....
full

Dit is een MRA varioscreen, bestaat uit twee helften met een luchtsleuf ertussen. het bovenste deel kun je een cm of 10 op en neer schuiven en daarmee de hoogte verstellen, indirect ook met de hoek verstelling van het originele mechanisme. Ik had zo'n screen ook al op de oude groene zitten (heeft de klap niet overleefd), daarbij had ik de bovenrand zelf in een 'lip' of spoiler wat naar voren gevormd. Het aardige is dat ik in de zomer dat bovendeel weg liet en dan houd je een mooi kort scherm over wat in de laagste stand nauwelijks nog naam mag hebben. Dor het rijden met het zijspan en de Triumph ben ik het 'open' rijden wat meer gaan waarderen, waardoor ik even geaarzeld heb hiermee. Normaal kost dit ding 164 Euro, met twee kortingen 134 en gratis thuisgestuurd. Ik heb er meteen maar wat remblokjes en een oliefilter bij gedaan voor 'later'. Hier de oude, alleen het onderste deel.
full
 
Laatst bewerkt:
Tjonge zo'n 'ouwe' RS is nog steeds een mooi fietsje, de snuit is echt heel mooi.... en dit ruitje ook wel beter dan het standaard 1100 ruitje.....
 
Ik heb gisteren het verschil toch weer even gemerkt tussen mijn RS met vergroot Wunderlich scherm en een "naked" bike van zoonlief (KTM 125 Duke). Mijn conclusie: wat ben ik toch blij met mijn scherm.

We praten maar niet over het verschil in rijden.. en verder wat ben je snel verwend aan de quickshifter.

Oh ja, zout van de weg; de RS weer in actie...de eerst km's zitten er weer op.

Roelof.
 
Tjonge zo'n 'ouwe' RS is nog steeds een mooi fietsje, de snuit is echt heel mooi.... en dit ruitje ook wel beter dan het standaard 1100 ruitje.....
Dank je wel Thijs, ik miste hem ondanks al het andere moois en heb toch weer precies zo een aangeschaft en (bijna) alle aanpassingen overgezet. De voeding van de ABS moet nog veranderd worden, maar dat kan altijd nog zodra ik storingen begin te krijgen. En ook het benzine pompje en filter zal ik een keer preventief vervangen, maar ik kan ook de hele tank unit omwisselen. Dan heb ik nog een setje quick disconnects liggen voor de benzine druk leidingen. Niet met een schuifje, maar meer zoals je lucht persleidingen en lucht gereedschap aan elkaar klikt.
Ik ben ook van plan om meer met tassen te gaan rijden en niet meer met (top) koffers. Ik heb dan ook geen 'platje' meer achterop en heb een Ortlieb 90 liter tas aangeschaft. Zeven buitenlandse 'weekenden' gepland voor 1 juli.
 
Laatst bewerkt:
Thijs67 keek niet over de RS heen..:
Vandaag even de beurs bezocht en uiteraard ook de BMW stand even bekeken. Mooiste fiets zonder twijfel de RnineT racer. Maar ik miste vooral de RS, of heb ik die over het hoofd gezien. ben twee keer de stand rond gelopen.... :N

Ik miste hem ook: nagevraagd en wat denk je? Bewust niet opgesteld! Want de hele RNineT familie moest worden geshowed aan het publiek. Dus stonden er 5 of 6 varianten op het DOHC thema... Voelde me wel een tikje afgeplast. Heb 2 keer op zo'n iPad bij hun aangegeven dat mijn favoriete model de RS is (1 keer op mijn gegevens en 1 keer op Karin haar gegevens).

Verderop stonden zowel een ST als een R1150RS Twin Spark (in het blauw, bijna net zo mooi als die van Erreske) te bewonderen... (foto volgt).
 
Vond het inderdaad ook wat teleurstellend dat de R1200RS ontbrak op de BMW stand in Utrecht. Heb net zoals Thijs ook 2 rondjes gelopen, maar hij stond er echt niet.... :N
Paar meter verder, bij Wunderlich, stond echter wel een hele mooie 'aangeklede' Krauser/Wunderlich RS.
 
Even voorstellen,

Hallo allemaal, mijn naam is Narender.
Ik ben 29 en rij nu ongeveer 10 jaar motor. Na 2 sportieve kawasaki's (ZXR400 en 750) vondt ik het tijd worden voor wat anders :W . Iets rechter op en de mogelijkheid lekker/sportief te touren. Na een aantal proefritten op andere modellen en nog nooit naar een R1200RS gekeken te hebben kwam ik mijn huidige RS tegen bij de motoport met alles erop en eraan, alleen de kofferset mistte nog. Na een korte proefrit was het duidelijk dit moest hem worden!
Dus, na een paar dagen stond hij voor de deur.
ik rij nu sinds december op de RS sinds die tijd is de kofferset erbij gekomen, een ruitje van MRA en beschermingsbeugels van SW motech (nog niet op de foto) ik zou er alleen nog een mudsling op willen van Wunderlich al vond ik die wel wat tegen vallen op de beurs, iemand hier misschien ervaringen mee?
er staat nu bijna 12000 km op de teller, het is een 2015 model

full

full
 
Welkom bij het RS/ST draadje Narender!

Qua mudsling ervaring: ik heb die van Avant (zit net achter de achterveer) en daarbij ook nog het achterspatbord van de Nieuw Zeeland/Australië RS'en (zit precies onder het bagage rekje en loopt door tot achter de nummerplaat). Daaraan heb ik een Touratech Splash guard geschroefd. Voor heb ik de Avant mudguard gemonteerd met een extra BMW logo. Al met al ben ik zo tevreden met de opspatbescherming. Voor het ding voor doet zijn werk erg goed. Ik weet niet of dat met de valbeugel is te combineren...
 
Laatst bewerkt:
Narender, welkom op het leukste draadje van dit forum! Veel fijne, veilige kilometers gewenst en ik hoop je ervaringen hier regelmatig terug te lezen.
 
Herinneren jullie je deze nog...:
Moeten we al een datum prikken? Zondag 2 april dan maar, dan is mijn agenda nog leeg.... })
Het is nog maar een maandje voor het voorjaars RS ritje!
En omdat we de beroerdste niet zijn mogen ook andere boxeraars die de RS een warm hart toedragen, of gewoon goed gezelschap zijn, ook mee! en we doen ook niet moeilijk over een ander logo op de tank, maar dan moet je wel erg gezellig zijn. :Y Vanwege de bereikbaarheid vanuit alle windstreken zal de rit zich hoofdzakelijk afspelen in de provincie Utrecht. Binnenkort een routeplan op dit draadje! Nu alvast een poging de deelname te polsen: Wie gaat er mee?

EDIT, hieronder deelnemerslijstje (uiteraard alles onder voorbehoud en afhankelijk van het weer)
Roelof (enJanny?) - far - R1200RS-LC
Peter - Popopeter - tweewieler
Peter - PPvandeP - R1100RS
Rob - Bolrob - R1200ST
Jan (en Marian?) - janc'borg - R1200RT-LC
Jeroen - JC600 - R1150RS
Michel - MichaelBike - R1200RS-LC
Noortje -(geen) - R1200ST
Thijs - Thijs67 - R1200ST
 
Laatst bewerkt:
Herinneren jullie je deze nog...:Het is nog maar een maandje voor het voorjaars RS ritje!
En omdat we de beroerdste niet zijn mogen ook andere boxeraars die de RS een warm hart toedragen, of gewoon goed gezelschap zijn, ook mee! en we doen ook niet moeilijk over een ander logo op de tank, maar dan moet je wel erg gezellig zijn. :Y Vanwege de bereikbaarheid vanuit alle windstreken zal de rit zich hoofdzakelijk afspelen in de provincie Utrecht. Binnenkort een routeplan op dit draadje! Nu alvast een poging de deelname te polsen: Wie gaat er mee?

Roelof dus....
 
Erg jammer, maar ik had en heb op die datum al een grote rit....maar ook grofweg in die regio, ik zal naar jullie uitkijken.
 
Ik kan er morgen wat zinnigs over zeggen, heden nog geen rooster tot die datum.

Enfin, nog even wat beeld materiaal bij het beursbezoekverslag, voor degenen die de beurs niet hebben bezocht.

Michel was het gelukt een RS te spotten bij de stand van Wunderlich, ik moet biechten dat ik die stand heb overgeslagen . . . Maar . . . desondanks een RS gespot:
BeuRS.jpeg

BeuRS2.jpeg

In zeeer fraaie staat . . . en voor een TwinSpark denk ik ook een redelijke prijs. En . . . in de juiste kleur! Ik vindt hem zo gewoon mooier dan de voormalige RS van mezelf (sorry JC600!). Als er geen R1200RS in de garage had gestaan dan . . .

Zoals gezegd, geen R1200RS in Parel Wit met Rood Frame te bewonderen bij de BMW stand maar wel dit apparaat:
Concept101-1.jpeg

Concept101-3.jpeg

Concept101-2.jpeg


Ziet er beestachtig uit en ik moet bekennen dat het ding me wel intrigeerd. Enfin, duurt nog ff voordat iets wat hier op lijkt bij Van Harten te bewonderen staat.

Ik was op de beurs voor een Airbag vest. Die bleek niet heel gemakkelijk te vinden, maar bij de stand van MDI had ik dan geluk, er was er ook 1 ter demonstratie in opgeblazen toestand te bewonderen. Omdat dit niet op een pop is die een helm op heeft is niet zo duidelijk te zien hoe fraai dit vest de nek fixeerd doordat de helm eigenlijk "vast geblazen" wordt. Ik ben er van overtuigd dat zo'n vest een boel narigheid kan voorkomen mocht je van je motor gereden worden door iemand die je over het hoofd heeft gezien. Kan me wel voorstellen dat menigeen dit een onzin item vindt. Enfin, Google op YouTube wat en je ziet wat boeiende filmpjes.
Helite.jpeg


In de jaren 70 werd door sommigen ook wat lacherig gereageerd op de verplicht stelling van het dragen van de helm maar het aantal dodelijke slachtoffers bij motorongevallen werd nadien wel eventjes gedecimeerd . . . Over helmen gesproken, ook reclame bij de BMW stand voor de nieuwe 7 helm. Ook die helm intrigeerd me. Als mijn EVO 6 een paar keer gestuiterd is, dan vervang ik die voor deze (tenminste, als ie lekker zit).
BMW7Helm.jpeg


De toekomst voor als de olie op is ziet er nu al niet heel beroerd uit voor motor rijders hoor. Bij de stand van de elektrieke voertuigen op 2 wielen stond best wat interessants te bewonderen:
Elektrisch3.jpeg

Elektrisch2.jpeg


Er was er ook 1 waar het voorwiel op een wat eigenaardige manier bewoog als er werd gestuurd en waarvan de vormgeving me heel erg aan de jaren 30 van de vorige eeuw deden denken. En stiekem vind ik ook die niet eens echt lelijk. . . Praktisch is ie niet, want er gaat geen kratje Jupiler achterop en ook mijn KLM koffertje past niet (zoals die wel op de RT past, op de RS gaat het ook ietsje minder makkelijk).
Elektrisch.jpeg


Volgend jaar op de beurs maar ESA veren van HyperPro bestellen voor de RT, die heeft dan 60.000 km gelopen. Jaar daar op voor de ST, die heeft dan ook 60.000 gelopen. Voor de RS duurt het dan nog wel een jaar of 3 voordat ook die op de 60k staat. . .
 
Over die HyperPro: ze zijn er nu (nog) niet in ESA uitvoering voor de RT, maar ik denk dat ze er volgend jaar wel zijn. De ST heeft ze niet in ESA nodig, want: geen ESA. De RS is nog zo'n eind verder dat ik verwacht dat ook die tegen die tijd door HyperPro voorzien kan worden van kekke pootjes.
 
~
Herinneren jullie je deze nog...:Het is nog maar een maandje voor het voorjaars RS ritje!
En omdat we de beroerdste niet zijn mogen ook andere boxeraars die de RS een warm hart toedragen, of gewoon goed gezelschap zijn, ook mee! en we doen ook niet moeilijk over een ander logo op de tank, maar dan moet je wel erg gezellig zijn. :Y Vanwege de bereikbaarheid vanuit alle windstreken zal de rit zich hoofdzakelijk afspelen in de provincie Utrecht. Binnenkort een routeplan op dit draadje! Nu alvast een poging de deelname te polsen: Wie gaat er mee?




Hoi Thijs, ik rij graag mee op 2 april

Michel
 
Terug
Bovenaan Onderaan