BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Herinneren jullie je deze nog...:Het is nog maar een maandje voor het voorjaars RS ritje!
En omdat we de beroerdste niet zijn mogen ook andere boxeraars die de RS een warm hart toedragen, of gewoon goed gezelschap zijn, ook mee! en we doen ook niet moeilijk over een ander logo op de tank, maar dan moet je wel erg gezellig zijn. :Y Vanwege de bereikbaarheid vanuit alle windstreken zal de rit zich hoofdzakelijk afspelen in de provincie Utrecht. Binnenkort een routeplan op dit draadje! Nu alvast een poging de deelname te polsen: Wie gaat er mee?

3-3-2017 11:30 geactualiseerd
Hieronder deelnemerslijstje (uiteraard alles onder voorbehoud en afhankelijk van het weer)
Roelof (enJanny?) - far - R1200RS-LC
Peter - Popopeter - tweewieler
Peter - PPvandeP - R1100RS
Rob - Bolrob - R1200ST
Jan (en Marian?) - janc'borg - R1200RT-LC
Jeroen - JC600 - R1150RS
Michel - MichaelBike - R1200RS-LC
Ab (en Rina?) - abhteh - R1200RT
Jeroen (en Karin?) - Jeroen1969 - R1200RS
Noortje -(geen) - R1200ST
Thijs - Thijs67 - R1200ST
 
Laatst bewerkt:
Rooster binnen: ik wordt Sjaak Aanhaak. Tot 14:00 ben ik van mijn baas, als de route bekend is kijk ik waar ik in kan voegen. Of aansluiten bij de afsluitende Radler.
 
Rooster binnen: ik wordt Sjaak Aanhaak. Tot 14:00 ben ik van mijn baas, als de route bekend is kijk ik waar ik in kan voegen. Of aansluiten bij de afsluitende Radler.
OK, ik zal kijken of de route toevallig dan net in de buurt van LV kan langskomen. En in de tussentijd zullen wij ons over Karin ontfermen :)
 
Warning: dit gaat niet over een BMW ;) . Ik had vanmiddag de VF1000F uit de winterslaap gewekt en dat liet me niet meer los. Na het honden uitlaten dus snel even verzekeren en de schorsing opheffen en even naar het pompstation. Voor bleek 1.8 en achter nog 2.1 bar te zitten en deze motor heeft een luchtveer achter. Deze was niet helemaal leeg, maar daar heb ik eerst maar weer het maximum van 4 bar ingedaan (met een fietspomp, anders blaas je het ding op). Toen even via een omweg naar huis....wat loopt dat weer mooi en wat komt die power er gemakkelijk uit. Waar ik op de boxer vaak tussen 3 en 4 duizend toeren rijd, knorrend en roffelend, zit je hier al gauw tussen 5 en 6 en dat is nog maar de helft van wat er mogelijk is. Heel soepel blok, turbine-achtig met een in de verte naar een tweetakt klinkend blok, je kunt ook met 2000 rond brommen, maar ergens bij 8000 breekt de hel los. De 'Interceptor' heeft officieel dan ook 115 pk.
full

Je hebt ook zo'n ouderwets sportieve zit houding uitgestrekt over de tank met relatief korte stuurhelften, maar niet oncomfortabel, het nodigt wel uit tot gas geven.
Helaas zijn de remmen wel wat achterhaald, het remt wel en ik heb ook nieuwe staal omwikkelde leidingen, maar het is geen R1200RT om maar wat te noemen, dichter bij de R100RT qua gevoel. Een stevige hand is nodig en een anticiperende blik.
Toch weer erg leuk allemaal en genoten, ondanks geen HVV en nauwelijks bescherming, waarschijnlijk kreeg ik het warm van opwinding. En mocht ik hem (moeten) verkopen voor 1000 Euro dan maak ik winst :} :} .
 
Laatst bewerkt:
OK, ik zal kijken of de route toevallig dan net in de buurt van LV kan langskomen. En in de tussentijd zullen wij ons over Karin ontfermen :)

Je hoeft je niet in allerlei bochten te wringen om rond 15:00 langs LV uit te komen hoor, als ik de .gpx heb dan kan ik zien waar ik ongeveer het lijntje kan onderscheppen. Enfin, BaseCamp plannen is bij jou in goede handen heb ik al eens van heel dichtbij mogen zien dus ik ben vol vertrouwen dat er iets moois uit komt rollen!

Ik heb een mailtje naar de legerleiding van 19 maart gestuurd met de vraag om in het groepje van jou, Roelof en Peter vd P te kunnen worden ingedeeld. Ben heel benieuwd! Hopelijk werkt het weer ook een beetje mee.
 
Laatst bewerkt:
Nou daar is'ie dan: het voorstel voor de route op 2 april. Totaal circa 156km. :]
Starten 10:30 met koffie bij McD, om 11:00 wegrijden uit IJsselstein; finish en borrel om 16:45 in Nieuwegein. Rond 12:45 circa 1:30 lunchpauze :9~ in Lekkerkerk gerekend. *O* 't is stiekem toch voor een groot deel Zuid-Holland geworden. En we 'tikken' zelfs Gelderland nog even aan..
Er zijn natuurlijk nog tal van mogelijkheden en deze ga ik ook nog voorrijden en finetunen, dus kan nog iets wijzigen. Een deel van de route gaat door de 'bible-belt' en daar zijn veel eterijen etc. gesloten op zondag. }) Zoals ik het nu gepland heb gaat dat goed.
Als de meerderheid echter deze route niet ziet zitten en liever een ander deel van het land ziet, dan hoor ik het graag en presenteer ik één of twee alternatieven. Ik hanteer dan het democratische principe: de meeste stemmen gelden.

EDIT: We kunnen eventueel ook iets noordelijker starten bijvoorbeeld bij de afrit van de A2 'Ring Noord' bij Utrecht Lage weide. Route blijft vanaf de Meern/ A12 dan hetzelfde en ongeveer even lang.

full
 
Laatst bewerkt:
Thijs, een deel van de route heb ik al gereden op de racefiets; leuk om nu op de motorfiets te doen... 🤣
 
Laatst bewerkt:
Rond 14:30 kan ik bij Vianen de A2 af, zoals ik het nu zie kan ik dan een stukje "tegen de stroom in" om jullie op te vangen en daarna aan te haken. Gezellig!!
 
We zullen elkaar niet tegenkomen zie ik wel. Ik ben een van de voorrijders in een groep van ongeveer 130 deelnemers die dag. We starten en eindigen bij La Place in Maarsbergen, maar de routes (meestal drie en dan de helft omgekeerd voor deconflictie) zijn nog niet bekend.
Ik ben dan ook zo dat ik niet meer terugkom op een eenmaal gegeven toezegging...shit happens. Maar we rijden wel allemaal die dag!
 
We zullen elkaar niet tegenkomen zie ik wel. Ik ben een van de voorrijders in een groep van ongeveer 130 deelnemers die dag. We starten en eindigen bij La Place in Maarsbergen, maar de routes (meestal drie en dan de helft omgekeerd voor deconflictie) zijn nog niet bekend.
Ik ben dan ook zo dat ik niet meer terugkom op een eenmaal gegeven toezegging...shit happens. Maar we rijden wel allemaal die dag!
Peter dat snap ik, toezeggingen zijn er nu eenmaal, maar... de RS rit was al in het najaar gepland hoor...! Ik vind het jammer dat je niet met ons mee kan, volgende keer beter!
 
Ik kreeg op de beurs 'n flyer van Motorplaza in m'n handen gedrukt met een kortingsbon van 20,-. *O*
Grote BMW dealer en ze prijzen zich aan als "Dé nr1 webshop van NL". Altijd leuk, dacht ik.... *O*
Thuisgekomen de bon bekeken, ....niet geldig in de webshop..... -O- teleurstellend. En ook tijdens de beurs nog niet geldig, dus zonde van het papier. -O- Beetje treurige actie van Motorplaza. Het kost meer benzine om naar Groningen te rijden, dus een beetje 'click bait' helaas. -O-
full
 
Peter dat snap ik, toezeggingen zijn er nu eenmaal, maar... de RS rit was al in het najaar gepland hoor...! Ik vind het jammer dat je niet met ons mee kan, volgende keer beter!
Ik herinner me dat wel, die andere stond ook al heel lang 'open' en ik heb me daar uiteindelijk een maand geleden voor opgegeven. Volgende keer beter of jullie moeten een keer met een van mijn ritten meerijden :+
 
OK Thijs ;) , zondag 5 maart, 09.30 bij Sint Oedenrode, vertrek 10.00, 153 km richting west. Lunch bij In den Bockenreijder Esbeek, eindpunt De Cockpit Bosschenhoofd (Roosendaal). Vanaf drie uur begint het daar te regenen en trekt westwaarts.. '( .
Maar ik zet je/jullie voor het blok met zo'n late uitnodiging, is ook meer voor de grap. Ik heb gemiddeld de hele winter dergelijke ritten eens per week gereden
 
En dan vindt Karin dat ik veel tijd aan motorrijden besteed... Terwijl ik maar een rit of 6 per jaar naast het werk doe...
Enfin, vandaag toch ook genoten van de woon-werk rit met de RS. Onlangs batterijtje van de sleutel vervangen, Keyless ride, best handig: kan je je sleutel in je jaszak laten zitten. Enfin, ergens in november verscheen het batterij vd sleutel symbooltje in het display. Een CR2032 vd Action er in gedaan. Nou, die gaf vandaag al de geest. Met de sleutel in de houder van de Navigator lukte het gelukkig nog om de motor te starten. Anders moet de reserve sleutel onder de buddy (die ik gelukkig altijd bij me heb). Bij Appie (moest voedsel halen voor de hengsten avond) maar een Duur-A-Cel variant gekocht. €6,99 voor 2 tegen €1,80 voor 8 vd Action. Het zou ook te mooi zijn als ze dan ook zo lang mee zouden gaan..

Ik kop hem vast in: nog handiger is een ouderwetse sleutel die je in een contact kan steken (maar als je eenmaal aan Keyless Ride gewend bent heeft dat echt wel zijn charme..)
 
Een keer per week is net genoeg om ontwenningsverschijnselen te voorkomen _O- . Maar jullie mogen bij nacht en ontij met de brommer naar het werk en ik moet dan met de honden uit _O- ...
 
@Thijs67 : zet mij ook maar op het lijstje (als het droog is die dag, tenminste).
Staat al in mijn agenda genoteerd.
Zal wel niet meer met de RS zijn .... :$
 
Laatst bewerkt:
4-3-2017 11:55 geactualiseerd
Hieronder deelnemerslijstje (uiteraard alles onder voorbehoud en afhankelijk van het weer)
Roelof (enJanny?) - far - R1200RS-LC
Peter - PPvandeP - R1100RS
Rob - Bolrob - R1200ST
Jan (en Marian?) - janc'borg - R1200RT-DOHC
Jeroen - JC600 - R1150RS
Michel - MichaelBike - R1200RS-LC
Ab (en Rina?) - abhteh - R1200RT
Jeroen (en Karin?) - Jeroen1969 - R1200RS
Erreske - Erreske - R1150GSA
Noortje -(geen) - R1200ST
Thijs - Thijs67 - R1200ST
 
Laatst bewerkt:
OK Thijs ;) , zondag 5 maart, 09.30 bij Sint Oedenrode, vertrek 10.00, 153 km richting west. Lunch bij In den Bockenreijder Esbeek, eindpunt De Cockpit Bosschenhoofd (Roosendaal). Vanaf drie uur begint het daar te regenen en trekt westwaarts.. '( .
Maar ik zet je/jullie voor het blok met zo'n late uitnodiging, is ook meer voor de grap. Ik heb gemiddeld de hele winter dergelijke ritten eens per week gereden
Het is inderdaad kort dag en je bracht me toch even aan het twijfelen, maar als het droog blijft ga ik waarschijnlijk de RS rit even voorrijden. Naast de tuinklussen die nog op het lijstje staan.....
 
Toch gezwicht voor een GeeEss Erreske??
Erger nog : voor een Adventure ! Erreske is Gee.es.aake geworden *O*

Een 1150 Adventure van 2003, 47k op de teller. Twinspark, was al voorzien van stalen remleidingen, na aanschaf de ABS eraf laten gooien en de uitlaat naar beneden, zodat ik toch met 2 "volle" koffers kan blijven rijden. Scherm van Secdem erop en bescherming van Wünderlich.

Vind de 1150 GS toch iets minder lelijk dan de 1200 GS (want eerlijk : mooi kun je geen enkele GS noemen) en was ook best tevreden van het 1150-blok. Toen ik deze zag staan, had ik zoiets van : yep, dat is 'm ! Na een proefrit was ik gelijk verkocht :$ ....

De 1200ST rijdt idd zoals een verbeterde 1150RS, maar daar werd ik niet echt opgewonden van. Maar deze .... Jeroen, je had gelijk : wat rijdt dit leúk !!! Nooit kunnen denken dat zo'n lomp en zwaar ding zo fijn kan rijden ("wreed plezaaant", zouden ze hier zeggen :) ) ! Beter overzicht in het verkeer (letterlijk dan), niks meer inhouden voor drempels ed, en dan die tank .... daar blijf je mee rijden ! Dus tja, altijd geen GS gewillen omdat iederéén ermee reed, maar nu snappik dus wel waaróm iedereen ermee rijdt :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Gee-eS-Aake! Ik vrees nu al voor het rijden op de leen GS als de RS voor de beurt moet... Gelukkig geeft de RS me bakken met plezier, maar goed, nu ook jij al gezwicht bent voor het All-Road geweld vrees ik dat er toch een kern van waarheid steekt in de gevleugelde uitspraak: "Uiteindelijk wil iedereen een GS"...

Thijs: kleine correctie op je lijstje, Jan C'borg rijdt op een R1200RT DOHC. Zeg maar precies de fiets zoals die van mij was toen ik die oktober 2014 ophaalde (dus Thunderbolt Grey zonder steigerpijp). Maar Jan heeft er een Touratech zadel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan