BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Allemaal bedankt :)
Lang lopen dubben over de opties, uiteindelijk maar alles aangevinkt..
 
Volgens mij ook, hier is er meer over te vinden. Het een van de mooiste oplossingen die ik gezien heb. Maar ik wil een TomTom 400 monteren, en dat gaat niet zomaar passen.

Van wat ik er van begrepen heb: die meneer levert allerlei soorten plaatjes voor allerlei verschillende soorten van navigatie systemen. Vast dat hij dus ook een plaatje voor een TomTom 400 heeft. Het voordeel van een Navigator V of VI is dat je dan ook integratie met de boordcomputer hebt. Voor zover ik het slagveld goed overzie, is dit een soortement "alleenrecht" voor de Navigators.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo ongelukkig met hoe mijn navigatie nu zit. Ik denk wel dat optisch en esthetisch de Vortex oplossing mooier is. De mensen op R1200RSForums.com zijn er unaniem enthousiast over. Een enkeling meldt dat de navigatie ietsje meer vibreert op de Vortex. Ik zie ook een beetje op tegen andere boutjes regelen voor het stuur en de kosten vallen ook niet bepaald mee: een kleine 200 Australische dollars of te wel keihard €143. Bijna twee keer zo veel als een Hornig steun en 6 en half keer zo veel als de "Alan Davies" brackets die ik er nu op heb zitten. Esthetisch minder mooi, maar wel lekker binnen hand bereik. . .

Al te lang kan er weer niet gedubt worden, die vogel van R1200RSForums.com heeft er een handjevol laten maken, de laatsten worden nu verkocht.
 
Ze zit nu ernstig te dubben of ze zondag mee wil. Ik ben er niet tot aan de lunch.... Straks gaat iedereen zich aan haar ergeren . . . omdat ze pas 1 keer gereden heeft dit jaar . . . en niet de snelste is . . . Verkering van onze dochter is net uit . . . die komt dit weekend . . . misschien . . . moet ze dan niet als goede moeder er zijn voor haar dochter . . .

Enfin, de uitkomst van al dat gewik en geweeg zal ik hier tijdig communiceren.

Ze moet gewoon mee gaan!!! Veel te gezellig!!!
 
Van wat ik er van begrepen heb: die meneer levert allerlei soorten plaatjes voor allerlei verschillende soorten van navigatie systemen. Vast dat hij dus ook een plaatje voor een TomTom 400 heeft. Het voordeel van een Navigator V of VI is dat je dan ook integratie met de boordcomputer hebt. Voor zover ik het slagveld goed overzie, is dit een soortement "alleenrecht" voor de Navigators.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo ongelukkig met hoe mijn navigatie nu zit. Ik denk wel dat optisch en esthetisch de Vortex oplossing mooier is. De mensen op R1200RSForums.com zijn er unaniem enthousiast over. Een enkeling meldt dat de navigatie ietsje meer vibreert op de Vortex. Ik zie ook een beetje op tegen andere boutjes regelen voor het stuur en de kosten vallen ook niet bepaald mee: een kleine 200 Australische dollars of te wel keihard €143. Bijna twee keer zo veel als een Hornig steun en 6 en half keer zo veel als de "Alan Davies" brackets die ik er nu op heb zitten. Esthetisch minder mooi, maar wel lekker binnen hand bereik. . .

Al te lang kan er weer niet gedubt worden, die vogel van R1200RSForums.com heeft er een handjevol laten maken, de laatsten worden nu verkocht.
Een groot voordeel van de TomTom is dat je deze een slag kan draaien (vind ik dan), zodat je meer overzicht heb van wat komen gaat. Met zo'n Vortex beugel vrees ik dat je dan een beetje in de knel kom met het scherm. Voorlopig heb ik een steun van BikePenR besteld.
 
Ziet er ook keurig uit. Nou kan van die Vortex het armpje versteld worden waardoor je ook meer ruimte krijgt, maar of je dan in de "verticale stand" niet een beetje over de display van de fiets zelf heen gaat durf ik niet te zeggen.
Grumpy Goat van het R1200RSForum heeft een videootje gemaakt van het installeren van de Vortex. (Roelof had ook al een link naar dat filmpje geplaatst). Grumpy Goat neemt er goed de tijd voor, beetje doorspoelen kan geen kwaad. Het stuur kan je wel wat rustiger maken door de navigatie unit naar het raampje te verplaatsen, maar dan wordt het daar boven het display weer wat drukker.

Enfin, Karin vindt sowieso dat er de laatste tijd wel genoeg is uitgegeven aan de motor hobby (Airbag vest en Navigator VI, ze heeft wel een puntje, beurtje van de RT was ook niet echt goedkoop...)
 
Laatst bewerkt:
Zonet NTU 2018.10 geïnstalleerd en geen problemen gehad. Wel heb ik de route voor morgen herberekend en daar moest een puntje extra worden gezet ter correctie.
Ik zat nog op de vorige bladzijde toen ik dit tikte, Jeroen, ik download altijd in twee gedeelten, eerst de confuser en dan het toestel. Tussendoor kijk ik dan (BaseCamp even herstarten) of het gelukt is. Soms niet, soms komt Mr GPS met een noodbulletin en deze keer ging het gesmeerd. Vlak voor een belangrijk rij weekend durf ik zoiets niet aan....

Via Garmin Express nog eens de kaart apart geïnstalleerd voor BaseCamp, dat werkte. Mijn klomp brak wel, want het ding vertelde me vervolgens dat mijn Navigator VI niet up-to-date was! Huh, die had ik vorige week nog aan de Garmin Express gehangen? Van wanneer is die 2018.10 dan? Enfin, die staat er nu dus ook op. Ben benieuwd of het stuk omgelegd A1 morgen wel klopt. Vanmiddag ben ik nog "door het gras" naar huis gereden.

Overigens had het apparaat de files op de terugreis voor de verandering wel helemaal goed (klopte met de info boven de weg en Flitsmeister had me ook al zo iets ingefluisterd). Ben voor de fun eens ingegaan op de uitnodiging van het ding om me om die file heen te kletsmajoren. Leuk hoor, schattig Laren eens bekeken. Plekjes herkend van "Gooische Vrouwen". Maar om nou te zeggen dat het tijd technisch nou veel zoden aan de dijk heeft gezet... :N Uiteindelijk klopte de tijd waarop ik thuis was en die het ding had voorspeld wel weer heel aardig.

Meneer Garmin moet dus nog een klein beetje aan dat Appie werken die de Navigator VI (en volgens mij kan dat ook met de Navigator V) voorziet van verkeers-info en dan is het uiteindelijke een veelbelovende goodie.

Verschil in kaart gaan we in huize Van den Berg voorlopig dan weer wel hebben omdat de IV van Karin weer niet met de NTU versies van de kaarten om kan gaan. Maar goed, zien we dan wel weer.
 
Dank je.
Geheel tegen de weersvoorspelling in kreeg ik aan het begin van de middag een bui over me heen, en het viel me op dat deze motor erg snel erg vies wordt :/
Maar om de RS nou gelijk vol met kunststof flappen te plakken is ook weer zo wat.
 
Ontzettend gave fiets, Bommep!

@Thijs: morgen om 10.30 verzamelen bij de Meern toch? :)
 
Ontzettend gave fiets, Bommep!

@Thijs: morgen om 10.30 verzamelen bij de Meern toch? :)
Yep, correct. AC de Meern aan de zuidkant van de A12, vooraf even tanken bij BP aan de noordkant van de A12.
En dan na een kop koffie om 11:00 vertrek.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, mist hier in Gemert, maar ik vertrek zo naar Maarsbergen voor mijn rit. Jullie ook veel plezier en een leuke dag gewenst!
 
Ik heb geklooi met mijn Garmin 😔 Kom om 11:15 uur aan. Als jullie al op pad zijn zie ik jullie bij de lunch of onderweg. Tot straks
 
Sim2april.jpeg
Op het moment dat BolRob geklooi met zijn Garmin had, meldde Karin zich bij Thijs en Noortje en was ik begonnen met de simulator sessie. Op moment van schrijven moeten mijn kandidaten nog 5 verschillende naderingen schieten en dan kan ik hier het pand verlaten. Nog wel ff natuurlijk brevetjes verlengen.... Telelens mee om een plaatje vanaf de overkant van het hele gezelschap te kunnen schieten.
 
Laatst bewerkt:
Weer veilig thuis. En het is officieel: dat was mijn leukste werk-woon rit ooit! Dank Thijs voor de vlekkeloze organisatie en dik compliment hoe vlot jij in de gaten had waar Ab zat te lunchen!

Foto's volgen later.

Karin heeft trouwens ook genoten. En ik geloof dat dit voor meer mensen gold vandaag.
 
Weer veilig thuis. En het is officieel: dat was mijn leukste werk-woon rit ooit! Dank Thijs voor de vlekkeloze organisatie en dik compliment hoe vlot jij in de gaten had waar Ab zat te lunchen!

Foto's volgen later.

Karin heeft trouwens ook genoten. En ik geloof dat dit voor meer mensen gold vandaag.
Zo, ben ook weer thuis. Ik heb echt een superleuke dag gehad! Dank aan alle mensen die mee zijn geweest vandaag en in het bijzonder aan Thijs voor de organisatie en het voorrijden van de route. Ik heb een paar foto's van tijdens de lunch, die zal ik vanavond nog even posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan