Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #101
Aan het verhaal van Peter zou ik dit willen toevoegen: ik ben 2 jaar terug voor woon-werk overgestapt van een R1150RS van 2001 (Single Spark) naar een 2010 R1200RT DOHC Twin Spark. Hele comfortabele fiets, biedt veel bescherming. Maar . . . ik miste wel de "Fun Factor" die de R1150RS me gaf..
Mijn vrouw had een R1150R Twin Spark. Dat blok liep wel smeuïger dan de single spark. Mijn vrouw vond die fiets uiteindelijk toch te lomp, ze is vorig jaar overgestapt op een R1200ST. Nou loopt dat blok weer mooier dan dat van de de 1150 serie. En het is een hele fijne fiets! Het koffersysteem wat op de R1200ST gaat is ook wat gebruiksvriendelijker dan dat van de R1100RS/RT of R1150RS/RT reeks (geen gedoe met per ongeluk omgebogen rode lipjes bij het sluitingssysteem).
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou in deze volgorde gaan zoeken:
1. R1200ST
2. R1150RS Twin Spark
3. R1150RS
4. R1100RS
Mocht je vraag over "het karakter van de R" gaan over het boxer type motorblok: je houdt er van of niet. Ik heb ook wel eens op een K75 gereden. En een Ducati Multistrada. En een Ducati Monster. Yamaha Maxim 550 en Honda CM 450. Mijn favoriete motor tot op heden: de R1200RS. Deze staat nu een maand in de schuur bij de R1200RT en R1200ST. Nadeel van die R1200RS: wat aan de jonge kant om al voor een bedrag onder de €15k te kunnen vinden. Maar voor mij persoonlijk bestaat er niets lekkerders dan zo'n boxertje met zijn lekker lage zwaartepuntsligging en zijn koppel vanaf zo'n 1500 toertjes.
Advies: onderhoudshistorie controleren, proefrijden, eventueel aankoop keuring laten doen bij Motor Service Amersfoort.
Tot slot: de R11xxRS en de R1200ST hebben wel een behoorlijk sportieve zithouding (lees: iets voorover gebogen en knietjes wat opgetrokken). Op de ST van mijn vrouw zit een Super Bike stuurtje waardoor zij net wat lekkerder zit. Mocht je de loterij winnen: de R1200RS zit ook wel sportief maar net iets minder uitgesproken.
Mijn vrouw had een R1150R Twin Spark. Dat blok liep wel smeuïger dan de single spark. Mijn vrouw vond die fiets uiteindelijk toch te lomp, ze is vorig jaar overgestapt op een R1200ST. Nou loopt dat blok weer mooier dan dat van de de 1150 serie. En het is een hele fijne fiets! Het koffersysteem wat op de R1200ST gaat is ook wat gebruiksvriendelijker dan dat van de R1100RS/RT of R1150RS/RT reeks (geen gedoe met per ongeluk omgebogen rode lipjes bij het sluitingssysteem).
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou in deze volgorde gaan zoeken:
1. R1200ST
2. R1150RS Twin Spark
3. R1150RS
4. R1100RS
Mocht je vraag over "het karakter van de R" gaan over het boxer type motorblok: je houdt er van of niet. Ik heb ook wel eens op een K75 gereden. En een Ducati Multistrada. En een Ducati Monster. Yamaha Maxim 550 en Honda CM 450. Mijn favoriete motor tot op heden: de R1200RS. Deze staat nu een maand in de schuur bij de R1200RT en R1200ST. Nadeel van die R1200RS: wat aan de jonge kant om al voor een bedrag onder de €15k te kunnen vinden. Maar voor mij persoonlijk bestaat er niets lekkerders dan zo'n boxertje met zijn lekker lage zwaartepuntsligging en zijn koppel vanaf zo'n 1500 toertjes.
Advies: onderhoudshistorie controleren, proefrijden, eventueel aankoop keuring laten doen bij Motor Service Amersfoort.
Tot slot: de R11xxRS en de R1200ST hebben wel een behoorlijk sportieve zithouding (lees: iets voorover gebogen en knietjes wat opgetrokken). Op de ST van mijn vrouw zit een Super Bike stuurtje waardoor zij net wat lekkerder zit. Mocht je de loterij winnen: de R1200RS zit ook wel sportief maar net iets minder uitgesproken.
Laatst bewerkt: