BMW R1100s injectorprobleem?

Claustro

Rookie
15 sep 2014
9
0
Genk
Hey,

Mijne BMW R1100s 's avonds zonder problemen weg gezet. 's morgens wou hij niet meer starten :-(

Alle knoppen en schakelaars nagezien
Batterij nagezien
Ontsteking is in orde.

Dan kom ik erachter dat hij op startpiloot wel loopt.

Dus Benzinepomp horen... Jep benzinepomp slaat aan bij contact aan.

Injectoren eruit. Linker spuit benzine bij starten, rechter komt niets uit!
Kan ik er nu gewoon van uit gaan dat die rechter injector stuk is of kan dit ook iets anders zijn?

Vreemd toch niet? De dag ervoor niets aan de hand. Stilleggen en niet meer starten?

Merci voor de hulp alvast.
 
misschien even kijken wat er gebeurt als je de rechter laat reinigen.
heb dat een keer LATEN doen en dat kostte geen. reet kont niet veel
kan je weer iets uitsluiten als dat het niet iets.
 
Waar kan je zo iets laten reinigen?

erwinko, hoe kan ik dat meten? Aansturing veronderstel ik gewoon op de stekker van de injector (maar welke waarde zou ik dan moeten hebben?
En de weerstand meet ik die gewoon op de contactpunten van de injector? Wat zou die waarde moeten zijn?
 
Arie,

Injectors omwisselen super goed idee. Dus gedaan!
Nu spuiten ze alle twee? Maar komt volgens mij veel te weinig uit. Ik heb er geen idee van hoe een goed werkende injector er moet uitzien, maar als ik er een blad papier voor hou zie je maar wat spatjes en na een tijdje doorstarten een nat vlekje op het papier. Volgens mij moet daar toch heel wat meer uitkomen niet?
 
Als ze alletwee spuiten, monteren en starten. Als de motor loopt: was een vuiltje is nu weer weg. Als de motor niet loopt: injectors laten reinigen.

Brandstof injectoren op de beschreven wijze testen is de manier om je motor en jezelf in de brand te steken. Benzinedamp is extreem brandbaar. Niet doen!!!
 
Brandstof injectoren op de beschreven wijze testen is de manier om je motor en jezelf in de brand te steken. Benzinedamp is extreem brandbaar. Niet doen!!!
Daar hoef je in de buitenlucht niet bang voor te zijn.

Alleen als de benzinedamp-luchtmengsel een bepaalde verhouding (1:14) heeft is explosie mogelijk. Vandaar dat je op elke ottomotor een carburateur nodig hebt.
 
Als ze alletwee spuiten, monteren en starten. Als de motor loopt: was een vuiltje is nu weer weg. Als de motor niet loopt: injectors laten reinigen.

Brandstof injectoren op de beschreven wijze testen is de manier om je motor en jezelf in de brand te steken. Benzinedamp is extreem brandbaar. Niet doen!!!
Gewoon je injector er uit trekken en dan starten. Je ziet in een paar omwentelingen of hij spuit, en of je een nette conus hebt.
Daar hoef je niet bij te schreeuwen en in paniek te raken. Elke debiel zal snappen dat je dat niet bij open vuur doet, of met een peuk in je hoofd.
 
Daar hoef je in de buitenlucht niet bang voor te zijn.

Alleen als de benzinedamp-luchtmengsel een bepaalde verhouding (1:14) heeft is explosie mogelijk. Vandaar dat je op elke ottomotor een carburateur nodig hebt.


Klop en klepel. Benzinedamp explodeert niet maar ontbrandt, een groot verschil.
De verhouding die jij aangeeft is de stochiometrische verhouding (eigenlijk 1:14,7) waarbij volledige verbranding optreedt. Dat heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Benzinedamp brandt ook bij andere verhoudingen en al helemaal in de buitenlucht
De toevoeging dat een ottomotor een carburateur nodig heeft is al helemaal nonsens.

Ga eerst eens je feiten controleren voordat je levensgevaarlijke sleutel technieken promoot.
Of zet gewoon in je bericht dat je geen idee hebt waar je over schrijft.
 
Toch is het ook wel overdreven om te zeggen dat benzinedamp extreem brandbaar is en dat je jezelf en je motor op deze manier in brand steekt.

Zolang je niet met een sigaret in je mond zit gaat er niet zomaar vanalles in brand hoor. Benzine heeft toch echt een vonkje nodig om te ontbranden (het is tenslotte geen diesel). En al helemaal in de buitenlucht waar de benzine snel genoeg vervliegt.
 
Klop en klepel. Benzinedamp explodeert niet maar ontbrandt, een groot verschil.
De verhouding die jij aangeeft is de stochiometrische verhouding (eigenlijk 1:14,7) waarbij volledige verbranding optreedt. Dat heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Benzinedamp brandt ook bij andere verhoudingen en al helemaal in de buitenlucht
De toevoeging dat een ottomotor een carburateur nodig heeft is al helemaal nonsens.

Ga eerst eens je feiten controleren voordat je levensgevaarlijke sleutel technieken promoot.
Of zet gewoon in je bericht dat je geen idee hebt waar je over schrijft.
k denk dat je Jaap43 een beetje onderschat
 
Als ze alletwee spuiten, monteren en starten. Als de motor loopt: was een vuiltje is nu weer weg. Als de motor niet loopt: injectors laten reinigen.

Brandstof injectoren op de beschreven wijze testen is de manier om je motor en jezelf in de brand te steken. Benzinedamp is extreem brandbaar. Niet doen!!!


alleen in de juiste mengverhouding met de zuurstof in de lucht.

ik wil niet beweren dat er niks gaat gebeuren maar bij voldoende ventilatie moet het al toeval/pech zijn wil je de boel opblazen.

en anders kan je altijd nog zeggen dat je een sympathisant van IS bent. :+
 
Jongens, jongens,

Elkaar niet opeten hier aub! Ik ben geen motortechnieker, maar sleutel wel wat af aan motoren. Meestal veel oudere modellen :-). Ben ook niet zo'n elektronica kenner en daarom zit ik vast op die injectoren. Ik hoor halflife praten over een mooie conus. Hoe moet die er dan uit zien. Momenteel komen er maar enkele spatjes uit die injectoren bij het starten. Kan ik met moeite een sigaretje mee aankrijgen :-).
Of toch maar gewoon beide injectoren even gaan laten testen?

Ik zal beloven geen kampuurtje te stoken langs de motor :-)
 
De nevel moet er ongeveer uit zien als de conus van de vier injectors rechts op dit plaatje.
Mijn geheugen zegt dat de conus iets breder moet zijn, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik mijne los heb gehad.

102177.jpg
 
Hey halflive,

Zo ziet het er bij mij dus niet uit. Injectoren maar eens laten testen dan? Zou het kunnen dat de benzinepomp te weinig druk geeft en ze daarom veel minder spuiten?
 
Pardon. Als je dan toch gaat muggenziften heb ik nergens gesteld dat benzinedamp ontbrandt als je er een sigaret bij houdt. Ik zeg wel dat het dat niet doet als je die sigaret weglaat. Gelukkig rook ik niet, dus zal ik hier nooit een probleem mee hebben.

De link die je stuurt is interessant. Ik kan de pdf daar wel openen, maar veel mensen niet omdat dit een (duur) betaalde site is.

Kun je voor de volledigheid ook even een boek of artikel linken waarin staat dat benzinedamp ontbrandt als je het uit de injectoren spuit? Al dan niet bij normale concentratie zuurstof in de lucht en in een niet afgesloten ruimte.

Een wetenschappelijke artikel van Springer mag hoor, daar kan ik wel bij.

PS. Probeer wat minder snel "agressief" te reageren. In een groot aantal van je posts ga je er met twee benen gestrekt in. Ik begrijp dat wel, gezien je toegang tot wetenschappelijk werk zul je wel studeren of werken aan een hogere onderwijsinstelling, maar op een Internet forum komt dat soms wat vervelend over.
 
Hey halflive,

Zo ziet het er bij mij dus niet uit. Injectoren maar eens laten testen dan? Zou het kunnen dat de benzinepomp te weinig druk geeft en ze daarom veel minder spuiten?

Dat zou zomaar eens kunnen. Overigens zegt het WPH dat je niet zelf moet gaan prutsen met de injectoren, maar deze moet reinigen met een brandstoftoevoeging.
 
Helaas is brandstoftoevoeging meestal meer marketing als werking.
Als er echt iets met de injectors is zal je naar een gespecialiseerd bedrijf moeten dat die dingen ultrasoon reinigt terwijl ze bekrachtigt worden.
Maar als het werkelijk een pis straaltje is wat ze geven zou ik inderdaad aan de brandstofpomp gaan denken, of een losse leiding in de tank, gescheurd brandstoffilter.
Sproeien ze alle twee zo rot? dan zou ik de tank er af gaan halen. De druk op de injectors moet 3 a 3,5 bar zijn. Dat kan je net (met veel kracht) tegenhouden met je duim. Als je de harde leiding rechts van je tank los trekt en dichthoudt, kan je die nog tegenhouden als je het contact aanzet?
Wederom, roken en open vuur verboden.
 
tip als je de brandstof filter vervangt ! de leiding is vaak erg slecht de benz pomp slijten die dingen kosten op internet 30 euro .
Ze gaan erg vaak stuk ben ik helaas achter gekomen onder weg naar de Harz
 
Terug
Bovenaan Onderaan