BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
...mooi hè..., dat 1 Europa... :/
...klik...


...kunnen we 3 landen van de vakantielijst schrappen... ;)


...overigens, afgelopen 'studiereis' in Frankrijk nog een paar keer tegemoet komende motoragenten tegengekomen...

...hun ook op R1200RT, derhalve bekend met de motor, dus ze zouden gezien moeten hebben dat ik xenon heb...

...geen centje pijn echter...
 
Laatst bewerkt:
...mooi hè..., dat 1 Europa... :/
...klik...


...kunnen we 3 landen van de vakantielijst schrappen... ;)


...overigens, afgelopen 'studiereis' in Frankrijk nog een paar keer tegemoet komende motoragenten tegengekomen...

...hun ook op R1200RT, derhalve bekend met de motor, dus ze zouden gezien moeten hebben dat ik xenon heb...

...geen centje pijn echter...

Misschien weten ze wel dat het in hoogte verstelbaar is op de RT en dan is het blijkbaar niet zo'n probleem.....
Komende 2 dagen naar de Eifel met de S dus hopelijk ook geen centje pijn......
 
...mooi hè..., dat 1 Europa... :/
...klik...


...kunnen we 3 landen van de vakantielijst schrappen... ;)


...overigens, afgelopen 'studiereis' in Frankrijk nog een paar keer tegemoet komende motoragenten tegengekomen...

...hun ook op R1200RT, derhalve bekend met de motor, dus ze zouden gezien moeten hebben dat ik xenon heb...

...geen centje pijn echter...
Ik kan er niet zo rouwig om zijn.
Heel vaak als er zo'n motorfiets achter mij rijdt, zie je helemaal niets meer en kun je bv ook geen snelheid meer inschatten etc.

Bijna alle after-market xenon is over het algemeen best verblindend, omdat het vaak in de verkeerde koplampen wordt ingebouwd.
Ze zouden dat trouwens bij auto's ook veel strenger moeten aanpakken.
Ik had het idee dat het in de eerste jaren dat Xenon beschikbaar was, hoogteverstelling en sproei installaties ongeveer verplicht waren :?
 
Ik kan er niet zo rouwig om zijn.
Heel vaak als er zo'n motorfiets achter mij rijdt, zie je helemaal niets meer en kun je bv ook geen snelheid meer inschatten etc.

Bijna alle after-market xenon is over het algemeen best verblindend, omdat het vaak in de verkeerde koplampen wordt ingebouwd.
Ze zouden dat trouwens bij auto's ook veel strenger moeten aanpakken.
Ik had het idee dat het in de eerste jaren dat Xenon beschikbaar was, hoogteverstelling en sproei installaties ongeveer verplicht waren :?

:^

ZwageGT heeft (had) Xenon op zijn GT.
Gewoon vanaf fabriek.
Op een of andere manier werkte dat goed: geen verblinding.
Ook niet met neef achterop bij het accelereren.
 
...de enkelvoudige-BMW-Motorrad-xenon-ab-Werk geeft echter wel beduidend minder zichtbaarheid dan de dubbele helderheid op de RT...

...zo rijdt er wel eens een K1600GT met xenon-af-fabriek achter mij, en zo heel erg zichtbaar is (was) deze fiets met alleen die lamp aan niet eens... :/

...pas sinds er extra verlichting, in de vorm van BMW-carter-beugel-LED's, op de brommer geschroefd zit, is die rode racetoerer ook op afstand goed in het verkeer te onderscheiden...
 
Klopt, dat is bij die GT ook zo.

Maar als je achter em rijdt en "meekijkt" naar de Xenon, geeft de Xenon wel meer licht als de Halo's.

't ligt dus aan de reflector en de afstelling.
 
...ja mooi..., maar ik heb er bewust xenon in laten zetten om zichtbaarder te zijn in het verkeer...
...en niet om in het donker zelf beter van mij af te kunnen kijken...

...tussen de ongekende hoeveelheid akelig felle LED-dagrijverlichting van de moderne automobielen val je als motorrijder nagenoeg niet meer op met je halogeen lampje...

...en dan kun je wel in maf geel vestje gaan rondrijden, maar veel helpt dat ook niet...
...ik heb dan liever dat ze mij van iets verder weg al zien aankomen... :Y

...want tegen de tijd dat het gele vestje goed zichtbaar is voor de onoplettende automobilist, dan is mijn remweg zeer waarschijnlijk al te kort... ;)



...dat is mijn beweegreden geweest voor de xenon...

...want eerlijk gezegd vind ik dat ik bedroevend slecht zichtbaar ben (tussen het andere verkeer) op bijvoorbeeld de Sportboxer..., want tenslotte maar een enkelvoudig halogeen-kaarsje... :/

...terwijl de moderne Audi, of BMW automobiel ongekend felle witte dagrijverlichting voert...
...en datzelfde geldt tegenwoordig voor een hoop vrachtwagens, die hebben ook al van die felle dagrij-lampen...



...terwijl toch de plicht van verlichting voeren op een motor ontstaan is, om beter zichtbaar te zijn in het verkeer...

...en daar is weinig meer van over ben ik bang...

...heb mij er zelf ook al een paar keer op betrapt dat, terwijl ik in de auto zat, ik de motorrijder achter mij met moeite kon ontdekken tussen het overige verlichting dragende verkeer... :/

...en dan ben ik nog redelijk gefocust op de collega twee-wieler-piloot...



...heb al wel eens met een scheef oog naar gele H7's gekeken...
...via Ebay enzo...

...puur om je te onderscheiden tussen de fel witte LED-terreur van het moment...
 
Klopt, dat is bij die GT ook zo.

Maar als je achter em rijdt en "meekijkt" naar de Xenon, geeft de Xenon wel meer licht als de Halo's.

't ligt dus aan de reflector en de afstelling.


Bij de K1200GT/K1300GT zat er een grote zwarte dop over de xenonpit heen, met gaten waar het licht naartoe mocht stralen.
full
 
...ik had bij mijn eerste CBR in 1987 net andersom... :/

...daar stond 1 knipperlicht iets omhoog...
...wellicht een teken van pure mannelijkheid, maar het stoorde mij toch...

...heb het ding toen uit elkaar gepeuterd, en het steuntje bewerkt met een vijl...
...daarna hingen beide knippers perfect horizontaal...


...foto van toen van de mannelijke knipper (die aan de linkerkant)...

full

hageltje nieuw..., en ik zo trots als een aap met zeven piemels... :Y
 
...in het kader van 'de tering naar de nering'... :/


...nou ja..., de windbescherming is ongeveer net als bij de RT...
...dat dan weer wel...


...kleine auto, kleine 2 wieler, dan ook maar een kleine foto... :/



full
 
Oh nee, niet elektrisch inderdaad :$
Ik kan me haast niet voorstellen dat de RT het pad heeft moeten ruimen :/
Want hoe moet het dan met de vakanties op de motor? Er staan dan drie gemotoriseerde tweewielers, maar geen is daar zo geschikt voor als de RT. Ik verwacht eerder dat de S is geslachtofferd. Maar waarom dan een motorscooter erbij? De vorige motorscooter was voor woonwerkverkeer..................( :? :$ :j :/ )
 
Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider schrikt zich een hoedje...:

Huh?? :X :X
Heb je de RT ingeruild tegen een C650Sport???? :? :?
Enjoy-Rider schrikt nog gewoon een beetje door...:

Ik kan me haast niet voorstellen dat de RT het pad heeft moeten ruimen :/

Ik verwacht eerder dat de S is geslachtofferd.
Maar waarom dan een motorscooter erbij? De vorige motorscooter was voor woonwerkverkeer..................( :? :$ :j :/ )


Aannames, aannames, en nog eens aannames... :+



Maar..., yep, 'n gaaf ding !
En inderdaad, als het nodig mocht zijn, akelig rap van de plek.

Moet je dan nog aardig poken met een gewone motor om zo'n ding bij te houden..., dus zo'n BMW-'scooter' is leuk... 8-)

Loopt brandzuinig, en knetter-comfortabel.
Boterham en thermosfles kunnen mee onder het zadel.

Navigatie zit keurig rechts op het stuur middels een niftig BMW adapterplaatje.

En 'nee', het is beslist geen 'vervangscooter'... :N



En 'nee', het is ook niet de mijne... -O-



Want wat denken jullie wel..., dat er hier gewoon tussen de weelderige flora iets groeit waar geld aan bungelt... :/
Vier weken geleden een andere automobiel, en dan nu als kers op de motorische taaRT dan ook nog maar even een razend-rappe-twee-wieler-in-motorscooter-kledij...

Nou..., dag-tut-FF-van-niet.



Maar gisteren stond die scooteRT hier dus wel degelijk op de dam, en dat stukje incognito-rapheid heeft een 150 (ofzo) kilometer achter de kanariegroene Speed Triple gehangen.

En op de kleine binnenwegen toch moeilijk te lossen zeg, zo'n 650-2 pitter !
Zo'n ding blijft (desgewenst) gewoon strak in je spiegels hangen... :/

Enne..., dat 'tering naar de nering' wordt vaak uitgelegd als zijnde van 'inkrimpen'..., maar in dit geval is dat dus niet zo..., want de eigenaar heeft toch behoorlijk moeten investeren om zo'n soort van motorfiets de zijne te mogen noemen.

En dan kan ook best de kreet gelden van die tering naar die nering ; want het moet wel op te hoesten zijn natuurlijk... ;)

Want de nering moet er tenslotte wel zijn om deze soort van tering de 'jouwe' te mogen noemen... :Y



Mooi afgewerkt spul ook allemaal, met ABS, zadelverwarming, en handvatverwarmers.
LED knippers, LED dagrijverlichting, en zo'n grappige kilometer teller die heen en weer zwiept op het moment dat je het ding op contact zet.


Ik gister op een stukje snelweg als een soort van vlag aan een stok met een gangetje van 140/145 GPS-kilometers op de Triple, met strak in mijn rechter spiegel de 650 BMW.
Ikke bijna vechten om het te doen laten lijken alsof je je hoofd stil kan houden op een relatieve naked..., en de man op de BMW kon nog bijna een sjekkie draaien met die snelheid... :/

En een kopje koffie doen onder het rijden... :/



M.a.w. ; akelig leuk spul. Mooi afgewerkt. En echt zo'n opstappen en (rap) wegwezen voertuig.


Toch wel motorrijden, maar dan anders.

En ook geliefd bij anderen..., want het duurde niet lang, of er zat een poes/kater van verderop in de straat pontificaal op het zadel.

Zo een beetje lafjes van zich af te kijken.

Gaat dus compleet op in de natuur, zo'n 650-Sport !


full
 
Laatst bewerkt:
Oh ja..., en zo'n BMW-electrieke scooter...?

Heppu gezien wat zo'n tweewieler kost...?!
Je schrikt je wezenloos van dat prijskaaRTje... :/

Wel een leuke kleurencombi, zo'n E-BMW-scoot.
Dat dan weer wel.



Gisteren ook nog ergens zo'n E-BMW-auto gezien... :/
Zo'n soort van Audi A2 formaat, op iele bandjes, en met een blauwe rand om de BMW-nieren.

Gekke auto...


BMW-Elektrische-auto.jpg



Als dat de mobiliteits-toekomst moet gaan worden... :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan