BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt alsof de hoes tussen je cardanklok en achterbug niet goed op zn plek zit. Even ZSM wat aan doen, anders heb je kans dat er water de brug/klok in loopt.
 
Ben de schuur aan het opruimen en kom nog wat spullen tegen. Dus .... GRATIS GRATIS!! Ophalen of tegen verzendkosten opsturen:

1 Liter Versnellingsbak/cardanolie
20170205_111620.jpg


1.2 Liter 10W40 motorolie
20170204_173300.jpg


Antilekkebandenspul
20170204_173422.jpg


'Blauwe' H7 lamp
20170205_111640.jpg


H4 duplo lamp
20170205_111654.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt alsof de hoes tussen je cardanklok en achterbug niet goed op zn plek zit. Even ZSM wat aan doen, anders heb je kans dat er water de brug/klok in loopt.

Ik zal er naar laten kijken. Ik vind dat de motor zich goed heeft gehouden!
 
... en waren wij dus collega's. Was destijds een onbeduidend radertje bij de TD. De toenmalige chef/werkmeester van de TD is één van mijn besten maten, evenals zijn partner die toen op het bedrijfsbureau werkzaam was. Kleine wereld...

Kan het zijn dat we het over Henk Oosterveen hebben? Zijn vrouw werkte ook op de KLS. Ben op de route bezig mijn geschreven logboeken over te kloppen in het logboek programma MCC Pilot Logbook en kwam de naam "Oosterveen" veelvuldig tegen. Was een Bonanza toe aan een testvluchtje, ik hield me daar altijd voor aanbevolen en ging dan met Henk een rondje.

Mochten mensen denken dat ik privacy van Henk schendt . . . hij is met naam, toenaam en foto te vinden op het Wonderlijke Wereld Wijde Web van Wetenswaardigheden... (beetje naar beneden scrollen).
 
Laatst bewerkt:
Hierbij de foto's, ik moet zeggen dat de schade me erg meeviel. Op een paar plekjes wat vuil, wat met wassen bleef zitten en met Belgom ook niet weggaat. Dit op de gespoten voorvork en op wat stukjes aluminium. Morgen eens met wasbenzine proberen. Ik heb alleen nog maar de motor ingespoten met motorcleaner s100 en met water afgespoeld. Nog niet gewassen met autoshampoo en gepoetst. Ga morgen de motor in speedwax zetten en de kunststof delen met valma plastishine behandelen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag gepoetst, ik kan leven met het resultaat. Alleen mijn Wunderlich led markers kunnen niet tegen vocht. Van beiden doet 1 ledje het niet meer🙁.

E501F144-76AA-4C31-A2EE-B705EBF8B6FE_zpsfdzt2taw.jpg


96137FE0-A50F-4610-AFB8-37B3978D9146_zpsfp9ogcc8.jpg
 
Vandaag gepoetst, ik kan leven met het resultaat. Alleen mijn Wunderlich led markers kunnen niet tegen vocht. Van beiden doet 1 ledje het niet meer 🙁.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gepoetst, ik kan leven met het resultaat. Alleen mijn Wunderlich led markers kunnen niet tegen vocht. Van beiden doet 1 ledje het niet meer 🙁.

Hier foto's van de schakelaars van de mistlampen voor en mistlamp achter. Op deze manier mooi verwerkt in de kuip.

C46562F7-48CF-4B43-9D99-53365915E958_zpsjlv9l6ea.jpg


97C0E4B1-4DFF-405F-9E97-B7C523CA3267_zpsygjct4pg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb motoport al in kennis gesteld, zal wel nieuwe krijgen. Maar ben bang dat het weer gebeurd. Is vochtprobleem, hij sluit niet goed af.
 
Laatst bewerkt:
De fiets is in showroom conditie en van de juiste kleur! Jammer van de LED pech..

Dank je. 😊

Ja het is jammer, de hele mistlamp en dagrijlicht operatie met montage kabelbomen heeft 750 euro gekost. Dan zou dat toch niet mogen met een product als Wunderlich!
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat we het over Henk Oosterveen hebben? Zijn vrouw werkte ook op de KLS. Ben op de route bezig mijn geschreven logboeken over te kloppen in het logboek programma MCC Pilot Logbook en kwam de naam "Oosterveen" veelvuldig tegen. Was een Bonanza toe aan een testvluchtje, ik hield me daar altijd voor aanbevolen en ging dan met Henk een rondje.

Mochten mensen denken dat ik privacy van Henk schendt . . . hij is met naam, toenaam en foto te vinden op het Wonderlijke Wereld Wijde Web van Wetenswaardigheden... (beetje naar beneden scrollen).


Henk was GWK en ging inderdaad regelmatig mee, maar die bedoel ik niet.
Ik heb het over Rob, was toen chef-werkmeester van het spul. Zijn partner werkt er nog steeds. Ik zag hier een foto van jou, je kwam me bekend voor maar kon het niet helemaal plaatsen. Zij herkende jou direct en kwam met oude groepsfoto's op de proppen waar u ook op te herkennen was.
 
Laatst bewerkt:
:^
Klonk erg onheilspellend. Dat viel gelukkig mee.
Zeker als je weet wat voor temperaturen we de afgelopen dagen hebben en nog krijgen.
Eigenlijk ben je gisteren een beetje vreemd gegaan :)

Leuk verhaal en de liefde voor de boxer is alleen maar versterkt, geloof ik.
 
haha! Duidelijkk door een BMW bril bekeken. Waarbij opgemerkt dat BMW zijn GS uiterlijk, de snavel, bij Suzuki heeft weggehaald...

1988
1988_DR750S-Big_bl-wh_800.jpg


1993
BMW R1100GS 94  7.jpg
 
Ja! De dolfijn! Maar lijkt me niet dat Suzuki die in gedachten had toen ze de DR BIG tekenden...

... BMW ... echter ... :9
 
:^
Klonk erg onheilspellend. Dat viel gelukkig mee.
Zeker als je weet wat voor temperaturen we de afgelopen dagen hebben en nog krijgen.
Eigenlijk ben je gisteren een beetje vreemd gegaan :)

Leuk verhaal en de liefde voor de boxer is alleen maar versterkt, geloof ik.

RT op Roadsmart 3 bandjes heeft nog geen slippertje gemaakt in de natte koudigheid, ook niet op de code Oranje dag toen er 500 aanrijdingen waren. Maar ik ben en blijf kwetsbaar voor medeweggebruikers die de controle over het stuur verliezen....
 
Ik wil R1200RT feitjes en ervaringen foto's etc😶
Ik heb zo mijn best gedaan met foto's van mijn motor en pekel ervaringen.

Mijn remklauw voor zit vast, daardoor mijn voorwiel al bijna aan vervanging toe. Zit er nog maar 12.000 km onder. De zuigers zitten vast door pekel. Dat is de prijs voor het doorrijden. Terwijl ik elke keer trouw afspoel.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil R1200RT feitjes en ervaringen foto's etc😶
Ik heb zo mijn best gedaan met foto's van mijn motor en pekel ervaringen.

Mijn remklauw voor zit vast, daardoor mijn voorwiel al bijna aan vervanging toe. Zit er nog maar 12.000 km onder. De zuigers zitten vast door pekel. Dat is de prijs voor het doorrijden. Terwijl ik elke keer trouw afspoel.

Neem aan dat je bedoelt dat je remschijf aan vervanging toe is. Lijkt me vreemd dat het vastzitten is gekomen door het doorrijden in de afgelopen weken/maanden. Ik doe al jaren niks anders in de winterse periode en nog nooit last gehad. Ik denk eerder dat het te maken heeft met gebrekkig onderhoud.....
Al geprobeerd om er beweging in te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan