Met zo’n oiler kun je wel een 3-4 duizend kilometer rijden. En als je voor je gevoel reserve mee wilt nemen hoeft dat maar een heel klein flesje te zijn.Tja, welke..
HD valt voor mij af... zowel qua tech-reputatie als qua imago. Heerlijke vibrators, maar niet voor mij.
Goldwing en K16: eigenlijk te groot, maar is ook questie van smaak. en beide best duur.
ik ken een belg, ex RT rijder, die op een S1000XR af en toe heen en weer naar omgeving Nice gaat.
hij kickt op de power van die S, rijdt in goede, warme seizoenen door de franse alpen, en neemt de ketting voor lief.
hij maakt wel flnk kms, maar bij lange niet zoveel als ik.
iemand noemde ook Suzuki GSX 1000 GT en een Honda NT 1100, zien er veelbelovend uit.
wellicht eens proberen.
maar ook... die hebben kettingen en volgens mij ook iet minder windvangend plastic
(en dat RT-plastic is in de winter en bij regen toch wel lekker)
Uiteindelijk kom je voor lange tour-ritten waarsch toch uit bij de modellen die als Werkpaarden bij politie en KMAR in gebruik zijn....
en dat is in europa meestal een RT (en in andere landen vaak HD).
btw: ik ontken niet dat BMW af en toe kwaliteitsproblemen heeft, zie o.a. de terugroepacties...
om die reden zou ik wel eens een jap willen rijden, ketting of niet..
(oiler erop, een fles olie en reserve-setje meesjouwen,
en daarmee is het gewichtsvoordeel van de ketting t.o.v. de cardan alweer weg.
plus: olie in je bagage is een fiks risico, smeerboel bij lekkage..)
maar eerlijk is eerlijk: met de RT heb ik nog nooit ver-weg-onderweg stilgestaan (indertijd met de F-jes wel...)
*klopt af op houten ikea tafel*