MIOB
MF veteraan
- 18 sep 2004
- 12.220
- 52
Ik heb samen met mijn vriendin een Honda CX 500 die ik min of meer als caferacer heb opgebouwd. Gezine de uitstekende staat wilde ik hem niet te heftig veranderen. Daarnaast had ik zelf een Yamaha YZF 750R en dat ging gewoon niet samen met de Honda, het verschil was te groot. Dus de knoop doorgehakt, de YZF verkocht en opzoek gegaan naar een mooie basis voor een wat grondiger gebouwde caferacer. De keuze was voor mij eigenlijk tussen Moto-Guzzi en BMW, met en voorkeur voor Guzzi's, tot ik van iemand per se even op een R 100 moest rijden.
Ik heb vervolgens een schade BMW R 80 gekocht uit 88 (ik wilde per se de monoarm achter), zag er niet uit, maar dat hoop ik dus te veranderen.
uurtje nadat ik voor het eerts gereedschap heb losgelaten erop :
Clipons erop gezet die ik van Nuke'm hier gekocht heb. Stuurknippers erop en vast wat overbodige rotzooi verwijderd. Omdat ik hem zo minimaal mogelijk wil hebben wilde ik geen grote tellers erop, maar ik wil wel per se een toerenteller, km teller en controlelampjes, dan blijft eigenlijk alleen de mogelijkhied van het monteren van een acewelltellertje over:
Lampje had ik eerder al een keer angeschaft. Het lukte me niet om naar tevredenheid koplampoiren/steunen te maken, dus toch maar kant en klare gekocht van Rockert. Via hem ook een caferacertank gekocht, maar die was echt véél te groot, mocht ik gelukkig terugsturen ( ). Toen op de motormarkt in Hardenberg maar een polysester tankje gekocht. Meteen ook maar de lelijke Yoshimurauitlaat vervangen door wat eleganters en nog wat los, klein spul gekocht.
Nog even getwijfeld om er een los zadel achter te zetten, maar die is uiteindelijk toch maar doorgegaan naar de Virago die ik samen met een vriend van mij radicaal aan het ombouwen ben.
Vervolgens een Leren riem gekocht, steunen gemaakt en de tank vastgezet:
en daarna de kont aangevallen met de slijptol. Alles staat er nu zo bij:
Ik heb vervolgens een schade BMW R 80 gekocht uit 88 (ik wilde per se de monoarm achter), zag er niet uit, maar dat hoop ik dus te veranderen.
uurtje nadat ik voor het eerts gereedschap heb losgelaten erop :
Clipons erop gezet die ik van Nuke'm hier gekocht heb. Stuurknippers erop en vast wat overbodige rotzooi verwijderd. Omdat ik hem zo minimaal mogelijk wil hebben wilde ik geen grote tellers erop, maar ik wil wel per se een toerenteller, km teller en controlelampjes, dan blijft eigenlijk alleen de mogelijkhied van het monteren van een acewelltellertje over:
Lampje had ik eerder al een keer angeschaft. Het lukte me niet om naar tevredenheid koplampoiren/steunen te maken, dus toch maar kant en klare gekocht van Rockert. Via hem ook een caferacertank gekocht, maar die was echt véél te groot, mocht ik gelukkig terugsturen ( ). Toen op de motormarkt in Hardenberg maar een polysester tankje gekocht. Meteen ook maar de lelijke Yoshimurauitlaat vervangen door wat eleganters en nog wat los, klein spul gekocht.
Nog even getwijfeld om er een los zadel achter te zetten, maar die is uiteindelijk toch maar doorgegaan naar de Virago die ik samen met een vriend van mij radicaal aan het ombouwen ben.
Vervolgens een Leren riem gekocht, steunen gemaakt en de tank vastgezet:
en daarna de kont aangevallen met de slijptol. Alles staat er nu zo bij:
Laatst bewerkt: