BMW S1000XR

de afgelopen periode veel van dit type bikes mogen uitproberen met 17"" /19"" en 21"" voorwielen en in de range vanaf tracer tot xr 1000.....

Als het budget onbeperkt is ga ik voor de Turismo Veloce :9~ :9~
De Xr 1000 is een stevige tweede
Als verrassende 3e de nwe versys 1000
Dan de multistrada en tracer op n gedeelde 4e plek
Let op dit is mijn persoonlijke!!! conclusie....
:] :] :]
 
de afgelopen periode veel van dit type bikes mogen uitproberen met 17"" /19"" en 21"" voorwielen en in de range vanaf tracer tot xr 1000.....

Als het budget onbeperkt is ga ik voor de Turismo Veloce :9~ :9~
De Xr 1000 is een stevige tweede
Als verrassende 3e de nwe versys 1000
Dan de multistrada en tracer op n gedeelde 4e plek
Let op dit is mijn persoonlijke!!! conclusie....
:] :] :]
Budgetten zijn om te verleggen, net als grenzen })
 
de afgelopen periode veel van dit type bikes mogen uitproberen met 17"" /19"" en 21"" voorwielen en in de range vanaf tracer tot xr 1000.....

Als het budget onbeperkt is ga ik voor de Turismo Veloce :9~ :9~
De Xr 1000 is een stevige tweede
Als verrassende 3e de nwe versys 1000
Dan de multistrada en tracer op n gedeelde 4e plek
Let op dit is mijn persoonlijke!!! conclusie....
:] :] :]

begrijp ik niet goed als je bij beide motoren uitgaat van hetzelfde pakket denk ik dat de s1000xr zelfs meer kost dan de veloce..
 
Laatst bewerkt:
en net bericht gehad van de dealer dat hij is binnen gekomen :9~
aangezien ik als Belg bij een Nederlandse dealer gekocht heb, gaat het net iets langer duren met de papieren, toch hoop ik eind volgende week al is een ritje te kunnen doen :9
 
Laatst bewerkt:
Motor is voor 1e beurt bij de dealer.
Ben benieuwd wat daarvan de kosten zijn. Even bij de Ducatidealer geweest om de nieuwe Multistrada te bekijken. Mooi machine en zeer compleet maar de kosten van onderhoud schrikken wel af.
 
Vandaag proefgereden op de XR wat een kanon zeg, loopt super en stuurt ook nog eens goed. Met quickshifter super snel schakelen met het gas open. Op de openbare weg ben je zo je rijbewijs kwijt met de XR want hij blijft uitdagen. Toch vind ik GS-LC een meer bruikbare motor in vergelijking met de XR ondanks dat ik de GS ook al niet meer heb.

Groet Vlegel
 
Servicebeurt was euro 195,00, waarvan de olie met 66,50 een flink aandeel had.
Weet nog niet hoe het is, nu de begrenzing is weggehaald.
Vandaag een toertochtje gemaakt in de "pussy-extreme" mode.
Dat wil zeggen in Rain mode en niet boven 5000rpm ;(
Had mijn vrouw voor de eerste keer bij de XR op de duo.

En dan is het bijna een gemoedelijke toermotor!
Beetje donker brommen uit de uitlaat, niet te veel.
Inlaatgeluid bijna niet hoorbaar.
Vering ook aardig soepel, en toch zeker nog geen sofa.
Weinig last van trillingen.
Krappe bochten in de 3, je wilt ze bocht uit toch niet verliezen.
Nou ja, dit is maar enkele keren per jaar.
De volgende rit is weer "normaal" denk ik.

De zijkoffers zitten er nu ook op en eigenlijk ziet hij er dan beter uit.
Maar bij dagtochten gaan ze er altijd vanaf.

De kosten zijn ook weer wat toegenomen.
De binnenkoffers had ik niet besteld, 100,00 per stuk, die ging ik dus niet kopen!!
Maar ja, ik hang de koffers eraan, open ze en kom tot de conclusie, dat er weinig koffer over blijft als je het deksel openmaakt.
Dat wordt dus erg moeilijk beladen en de helft flikkert er weer uit, als je hem open maakt.
Dan maar die @@#% dure binnenkoffers besteld.
Heeft ook wel weer een voordeel als je bij een hotel aankomt.
Soms, natte vieze, koffers, die je niet zo in de kamer kunt neerzetten.
Nu blijven ze er aanhangen en loop je met de schone binnenkoffers naar binnen.
Maar het heeft een (BMW) prijs.

Nu nog wachten op het rek voor de topkoffer.
De nieuwe worden er al weer mee uitgeleverd, dan zal de nalevering ook wel op gang komen.

Update:
Er zit nu ook het lage zadel op.
BMW geeft als originele hoogte 840 op, maar in een test heeft men 850mm gemeten.
Dat lagere zadel maakt nogal wat verschil.
Kom nu fatsoenlijk met mijn voeten aan de grond.
Zadel voelt vrij stevig aan, dat vind ik wel fijn.
Alleen de zijkanten van de "bodemplaat" zijn nogal hard.
Geen probleem met rijden, maar bij stilstand voel je de randen

Wel hoge achterkant.
Been erover gooien valt niet mee, zeker met de koffers er aan.
Afstappen is dan weer geen probleem.
De opstapmethode ga ik aanpassen, wordt vervolgd.

Update 11/8
Vandaag naar Dld mijn nieuwe S2 ophalen.
Nu had ik een vaag plan om de ruit zo veel mogelijk te verlagen, wegens turbulenties bij lage snelheden.
Vandaag heb ik dan op de Autobahn ontdekt, voor welke omstandigheden de ruit is ontworpen.
Boven de ongeveer 150 steeds minder turbulenties, om bij ruwweg 200 helemaal goed te werken.
Er blijft wat winddruk rond de schouders, het moet tenslotte motorrijden blijven.
Heb nog niet harder dan 235 gereden, maar dan zit het nog steeds subliem achter de ruit.
Met koffers overigens, maar nog zonder topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Wel hoge achterkant.
Been erover gooien valt niet mee, zeker met de koffers er aan.
Afstappen is dan weer geen probleem.
De opstapmethode ga ik aanpassen, wordt vervolgd.
Vanwege slechte heup enige tijd terug de tip gekregen op te stappen zoals ik vroeger met een zijspan gewend was. Linkervoet op de voetsteun en vervolgens opstappen. Hierbij hoef je je been niet over de achterkant te slingeren.
 
Via uitnodiging van BMW ook proefgereden met de XR. Ik heb enkele nakeds gehad zoals de Yamaha FZ1N en ook een FZ1S Fazer. Deze laatste heb ik na twee jaar met plezier gereden te hebben afgelopen november ingeruild voor een FJR AS, de versie dus met automatische koppeling. De XR schakelt lang niet zo fijn als mijn AS. Deze koppeling werkt volautomatisch en hierdoor sneller en geruislozer. Dat is dan ook direct het enige puntje wat ik minder vind dan de FJR! In al het andere vliegt de XR de FJR voorbij :] Hij is veel vlotter, stuurt beduidend lichter, is ook lichter en je jaagt hem veel makkelijker in de toeren. De stabiliteit op 200+ is iets minder dan de FJR, maar wanneer kan/mag ik dat O-)

Kortom, ik vind de XR een heel serieuze opvolger voor de FJR.
 
@ Rush Hornet
Opschakelen werkt best goed, maar soms vind ik van 1 naar 2 zwaar gaan.
Terug schakelen kan ik zelf met koppeling ook soepeler.
Maar eigenlijk begin ik de hele koppeling al te vergeten na het wegrijden.
In de kortste hairpin nog niet nodig, kan desgewenst langzaam in de 2 of 3.
Met een duopassagier rem ik dan nog een beetje, omdat stationair toerental dan nog te hoog is.
Is toch allemaal nogal anders dan mijn dikke boxer.
Die heeft dan weer andere kwaliteiten.

Bij mijn laatste toertocht in de bergen, zag ik dat onze hotelier via de step op zijn KTM stapte.
Dat doe ik nu ook meestal, maar het idee, dat de motor omvalt, of dat de bout van de jiffy afbreekt, raak ik niet zomaar kwijt.
Heb daar in het GS forum al over gepost.
In ieder geval ga ik een plaat onder de jiffy monteren.
Het oppervlak is nogal klein en de motor staat er nogal schuin op.

Maar nu gaat het over details, in het geheel ben ik dik tevreden over de XR :P
 
dat gaat ge u zeker niet beklagen..
ik heb er net mijn duizend kilometer op staan en krijg er niet genoeg van.
goed om te toeren alleen of met duo, goed om bochten te pikken, knietje te leggen, autostrade is ook geen probleem en dat allemaal met een hoog comfort gehalte, top product van BMW :)
 
Nu is de XR compleet.
Vorige week de achterdrager er op gekregen.
De topkoffer ook, maar nog zonder in kleur gespoten deksel-bovendeel.

Vandaag was die cover er ook, 2 weken eerder dan aangekondigd.
Persoonlijk vind ik de topkoffer een mooi ding, heel wat anders dan een rechthoekige bak.
En er gaat nog verrassend veel in, ondanks het slanke design

De radiator en oliekoeler zitten tamelijk onbeschermd.
Heb daarom een spatbordverlenging van Hornig aan het voorspatbord gemaakt.
En een beschermrooster van Evotech voor de oliekoeler gemonteerd.
Is een perfect passend, zwart alu rooster.

Filmpjes die ik eerder gemaakt heb, vielen vaak tegen, wazig beeld door motortrillingen.
Nu heb ik een montagesteun aan een houder van de ruit vastgemaakt.
Eindelijk fatsoenlijk beeld met mijn Sony AS100V.

Voorlopig geen wensen meer dus.
Nou ja volgende week goed weer, dan ga ik er een week mee op stap :)
 
Nu is de XR compleet.
Vorige week de achterdrager er op gekregen.
De topkoffer ook, maar nog zonder in kleur gespoten deksel-bovendeel.

Vandaag was die cover er ook, 2 weken eerder dan aangekondigd.
Persoonlijk vind ik de topkoffer een mooi ding, heel wat anders dan een rechthoekige bak.
En er gaat nog verrassend veel in, ondanks het slanke design

De radiator en oliekoeler zitten tamelijk onbeschermd.
Heb daarom een spatbordverlenging van Hornig aan het voorspatbord gemaakt.
En een beschermrooster van Evotech voor de oliekoeler gemonteerd.
Is een perfect passend, zwart alu rooster.

Filmpjes die ik eerder gemaakt heb, vielen vaak tegen, wazig beeld door motortrillingen.
Nu heb ik een montagesteun aan een houder van de ruit vastgemaakt.
Eindelijk fatsoenlijk beeld met mijn Sony AS100V.

Voorlopig geen wensen meer dus.
Nou ja volgende week goed weer, dan ga ik er een week mee op stap :)
Klinkt allemaal goed. Zou je eens een paar piccies van je XR willen posten?
 
met volgens het boekje bedoel ik wat er in het instructieboekje staat. ik heb de xr nog niet maar neem aan dat er ook een boekje bij zit :)
Bij mijn z1000 stond daar bv in tot 800km 4000 rpm en tot 1600km 6000. volgens mij is dit wel een heel voorzichtig advies. ik heb het bij mijn z1000 wat sneller opgebouwd na de 1000km beurt.
met anders dan het boekje inrijden bedoel ik dus eerder wat meer toeren maken
 
met volgens het boekje bedoel ik wat er in het instructieboekje staat. ik heb de xr nog niet maar neem aan dat er ook een boekje bij zit :)
Bij mijn z1000 stond daar bv in tot 800km 4000 rpm en tot 1600km 6000. volgens mij is dit wel een heel voorzichtig advies. ik heb het bij mijn z1000 wat sneller opgebouwd na de 1000km beurt.
met anders dan het boekje inrijden bedoel ik dus eerder wat meer toeren maken

bij de dealer hebben ze mij gezegd de eerste 1000km niet boven de 7000T te komen, wat ik dus ook niet gedaan heb..
nu trek ik hem door het ganse toerental..
 
7000 rpm de eerste 1000 daar kan ik nog mee leven. blijft lastig voor mij... inrijden. ben een beetje ongeduldig
 
Terug
Bovenaan Onderaan