BMW Sport-Boxer topic ( IV )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werd ook positief opgevat, wist immers wie het schreef _O- _O-

Hoe is het eigenlijk met je plannen voor een andere bike, de mijne staan ver achteraan in de ijskast.......vandaar het knutselen.

Ben een beetje uitgekeken op het rood/zilver.

Dacht eigenlijk aan een paintjob........Antraciet met zilver.......

Krijg toch niets meer terug voor het barrel, dus dan maar wat customizen. :? :?
 
een van die nieuwe owners heeft een S'je met een mooie donker grijs/blauwige kleur. Dat is pas een klasse kleur
 
Laatst bewerkt:
Werd ook positief opgevat, wist immers wie het schreef _O- _O-

Hoe is het eigenlijk met je plannen voor een andere bike, de mijne staan ver achteraan in de ijskast.......vandaar het knutselen.

Ben een beetje uitgekeken op het rood/zilver.

Dacht eigenlijk aan een paintjob........Antraciet met zilver.......

Krijg toch niets meer terug voor het barrel, dus dan maar wat customizen. :? :?

Alles zit er (bijna) op wat ik zou willen, qua techniek , deze week nog nieuwe snorkel d'r op prutsen en dan klaar d''r mee....................voorlopig :)

Dit jaar waarschijnlijk nog lekker d'r mee doorrijden, wat circuitdagen, intussen een proefrit op de 1200S maken en daarna zie ik wel verder.

Maak ,m anders maar gewoon zwart 8-) 8-)
 
Alles zit er (bijna) op wat ik zou willen, qua techniek , deze week nog nieuwe snorkel d'r op prutsen en dan klaar d''r mee....................voorlopig :)

Dit jaar waarschijnlijk nog lekker d'r mee doorrijden, wat circuitdagen, intussen een proefrit op de 1200S maken en daarna zie ik wel verder.

Maak ,m anders maar gewoon zwart 8-) 8-)

Heb jij die snorkel gekocht die op marktplaats te koop stond?
 
@bulleke: deze ga ik ook ontdoen van de stickers en helemaal spuiten in mijn kleurstelling :9~
full


Kan gewoon aan tafel :)
 
@ nieuwkomer:

Kofferrekje met koffers ? Tja.. Gewoon het BMW rack halen. Dan heb je 2 kunstofstrips langs het achterwerk en 2 steunen op de duo stepjes. Valt weinig op en het is de fraaiste en meest beproefde en elegante manier van koffers monteren op een S. Let wel op, het is mogelijk je koffers aan de grond te rijden (met korte trekstang !) Verder zou je alle links in het starttopic even moeten afgaan. Er zijn ook vast mogelijkheden voor een top-rekje.

@ BB:

Nokkenassen ?

@ RGV:

Heb je ook een grotere diameter voor je schijven ? Waar haal je die spullen vandaan ? Apparte velgen. Wordt een gaaf project !
 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwkomers hier: Ik heb via een ander forum (FTD) ale mijn handleidingen en werkplaatshandboeken van BMW gepost, waaronder een nederlandse R1100S werkplaatsversie. Liefhebbers c.q. computernerds kunnen hem vinden op de newsservers onder alt.binaries.nl, zoek op Charley8900....

Als je denkt...que??.....lama
 
Ik heb wel een boxer gehad, maar dat was geen sport, dus zit hier vrij nutteloos, maar wilde wel de TS even complimenteren met deze geweldige openingspost!

een absolute :} :} :}
 
Ik heb wel een boxer gehad, maar dat was geen sport, dus zit hier vrij nutteloos, maar wilde wel de TS even complimenteren met deze geweldige openingspost!

een absolute :} :} :}


Tis inderdaad alweer een prima verhaal.
Je moet schrijver worden :+

Alleen... BMWJoske heeft er toch niet twee :?
 
Ik heb sinds kort ook een R1100S enkele bougie uit 2002,en nu wilde ik jullie vragen wat zijn de verschillende type bougies die jullie hebben, en waar natuurlijk goeie ervaringen mee zijn.

Ik heb nu NGK BKR7EKC erin met een dubbele elektrode maar er zijn er meer, en er is vast ook mee geexperimenteerd.

Foto komt.

Ramon
 
Ik heb sinds kort ook een R1100S enkele bougie uit 2002,en nu wilde ik jullie vragen wat zijn de verschillende type bougies die jullie hebben, en waar natuurlijk goeie ervaringen mee zijn.

Ik heb nu NGK BKR7EKC erin met een dubbele elektrode maar er zijn er meer, en er is vast ook mee geexperimenteerd.

Foto komt.

Ramon
K'hebt er brisk bougies inzitten (een 2001 versie)
 
Ik heb je trouwens gemailt ;) Op je Hetemeel

Ik had dat al verwacht, en voor dat jij dit inklopte had ik je al geantwoord...


oh oh oh wat ben ik toch weer druk vandaag.....'ik heb de KRACHT niet meer' :+
 
@ RGV:

Heb je ook een grotere diameter voor je schijven ? Waar haal je die spullen vandaan ? Apparte velgen. Wordt een gaaf project !

heb die velgen en schijven bij Gilex in amsterdam vandaan. lex van dijk runt de zaak, hij heeft al heel wat geraced.
hij heeft aardig wat ex-race spul liggen.

de velgen (magnesium) komen uit een honda nsr-500 V2 zoeen waar v/d goorbergh meer geraced heeft. (oranje/blauw)
de remschijven zijn van PVM ook race spul.

ik weet nie of ze er in grotere diameter zijn, maar die heb je echt nie nodig. dit remt echt als een dijk.

heb al aardig wat gewichtsbesparing met de schijven en velgen. alleen het voorwiel en schijven zijn al 4,5 kilo lichter dan origineel. :P

is wel een berg werk om het pas te krijgen in je bmw hoor. ben der al aardig lang mee bezig nu.
vooral de steunen voor de remklauwen en de bus war het achterwiel op zit.....
 
Ik zag het, knap werk. 4,5 kg... Dat is behoorlijk wat. Het ziet er allemaal erg fraai uit.

oh oh oh wat ben ik toch weer druk vandaag.....'ik heb de KRACHT niet meer' :+


Zeker ambtenaar ?

Ik heb sinds kort ook een R1100S enkele bougie uit 2002,en nu wilde ik jullie vragen wat zijn de verschillende type bougies die jullie hebben, en waar natuurlijk goeie ervaringen mee zijn.

Ik heb nu NGK BKR7EKC erin met een dubbele elektrode maar er zijn er meer, en er is vast ook mee geexperimenteerd.

Foto komt.

Ramon

Brisks zijn veelgebruikt in de boxers. De een zegt dat ie merkbare verbeteringen heeft, de ander zegt dat het geen fluit uitmaakt. De Brisks zouden het constant fahr ruckeln tegen gaan (horten en stoten bij constante hoeveelheid gas in deelllast). Maar dit kan ook zijn oorzaak hebben in onjuist afgestelde gaskleppotentiometers of lekkende gasklep-asjes.

Het proberen waard zou ik zeggen ? Vonken ze, dan zal je motor ook wel draaien.

Het is trouwens zo dat je motor niet zomaar kan lopen op iedere bougie. Bougie's hebben verschillende mate van warmte-afvoer.
Kies je de warmtegraad te laag, dan vervuilen ze, te hoog dan worden ze te warm (slijtage, pingelen e.d.)
 
Laatst bewerkt:
er staan 2 cup versie's bij motoport den bosch.
een
00061941414141424C61a.jpg
met 15 k km en een
0006194141414141F1EAa.jpg

met 30 k km.
bekende motoren ??
het is namelijk wel wat om de GSA 1150 erop in te ruilen.
kenteken heb ik niet opgeschreven.
 
Kentekens staan gewoon op de site van Motoport....

Volgens mij niet echt goedkoop, een 2003 voor 12.500....(de replica met rood/wit is van 2004, 13.500)
 
Ook even in Duitsland kijken :+

http://www.mobile.de

Tel er ruwweg 1000 euro bij op en je weet wat de motor jou gaat kosten op NL kenteken.

De onderste kan je zowieso laten staan. Verkeerde banden :Y

Je GSA inruilen voor zo'n sportboxer vind ik wel een goed plan, of je moet de modder blijven opzoeken..

Kan je een GSA zien als sportboxer ? Offroad is natuurlijk ook "sporten"... Of moeten we dan meer richting de HP's denken ?
 
Laatst bewerkt:
er staan 2 cup versie's bij motoport den bosch.
een (Afbeelding)met 15 k km en een(Afbeelding)
met 30 k km.
bekende motoren ??
het is namelijk wel wat om de GSA 1150 erop in te ruilen.
kenteken heb ik niet opgeschreven.

Ik zie d'r maar 1 O-)

GSA rijdt ook lekker toch, alleen rijdt de S wat strakker op hogere snelheden.En klinkt wat lekkerder. En loopt iets harder. En is toch wel wat mooier. En .....................verder niks ;)

Veel wijsheid gewenst 8-) :+
 
Ik kijk wel eens naar een GSA. Dan ben ik jaloers dat ik niet zo'n ding heb waarmee ik door de modder kan ploegen. Dan doe ik mijn ogen dicht en denk ik dat ik op een GSA zit. Ik rij door de blubber van boer Bert, draai de verharde weg op. Stop voor een stoplicht.....








En pleur op mijn snufferd...






Damn... te korte pootjes voor een GSA...
 
Kentekens staan gewoon op de site van Motoport....

Volgens mij niet echt goedkoop, een 2003 voor 12.500....(de replica met rood/wit is van 2004, 13.500)
'

Goedkoop, zie het meer als een investering (not :N ) Van de andere kant;' t zijn geen afgeragde zwarte S-jes natuurlijk })

Alhoewel zwart eigenlijk duurder zou mogen zijn 8-) })
 
Zwarte S-jes zuipen brandstof !

Is gewoon nienormaalmeer :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan