BMW Sportboxer topic - deel 16 (nog steeds luchtgekoeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had al wel gemerkt dat ik sterk naar voren schuif tijdens het rijden, met name als ik mijn textielbroek (Revit Raptor) draag. Zijn er meer mensen die daar last van hebben of is mijn buddy/broek combi gewoon ongelukkig.
Met mijn textielpak glij ik ook alle kanten op. Ligt echt aan het zadel. Op mijn vorige motor (VFR-750F) had ik daar minder last van...
 
Breng je zadel naar tijger leathers in Den Haag. Ben je 150,- tot 200,- kwijt voor een compleet nieuw opgeschuimt zadel, stiksel en materialen kan je zelf uitzoeken... TOP!
 
A propos waterkoeling,

Mijn S is inmiddels voorzien van een nieuwe optie, een watergekoeld zitvlak.

Met dank aan een buur(t) kat zit er een scheurtje in mijn buddyseat. -O-

daar moet iets aan gebeuren! Nee mevrouw Tieme, ik bedoel niet aan die kat, alhoewel.... O-)


Ik had al wel gemerkt dat ik sterk naar voren schuif tijdens het rijden, met name als ik mijn textielbroek (Revit Raptor) draag. Zijn er meer mensen die daar last van hebben of is mijn buddy/broek combi gewoon ongelukkig.

Een nieuw dekje dus, das geen kattepis, dag mevrouw Tieme, dan is het finacieel gezien nog maar een kippeeindje naar een comfortverhogende, stroevere, sitsbank..

Heb inmiddels Bagster, Topsellerie, en Ray's bekeken op het internet. Wil denk ik ietsje omhoog met de bips, op een stroevere buddy. tips iemand?

Ik heb het zadel laten overtrekken door bagster, ziet er erg goed uit en zit lekker, ook met lange ritten.
Kan je naar wens ook laten verhogen of verlagen.
full
 
BB hoeveel heb jij er al gehad? 3?
Ben zelf ook aan m'n 3e bezig, begonnen met een rode, toen een zwarte en nu een frost blauwe. :]

1zwart,
2 rood-wit-blauw,
3 zwart zonder abs,
3a diverse circuitfietsen en 1 zomer een mille
4 blauw-wit met servo remmen en nu weer
5 zwart met normaal abs

8-)
favoriete s; zwart 8-)
 
1zwart,
2 rood-wit-blauw,
3 zwart zonder abs,
3a diverse circuitfietsen en 1 zomer een mille
4 blauw-wit met servo remmen en nu weer
5 zwart met normaal abs

8-)
favoriete s; zwart 8-)
Duidelijk baas boven baas... en inderdaad zo zwart mogelijk vind ik ook erg mooi. :P :P
 
...als niemand een update doorgeeft ; dan verandert er ook niet zoveel...
...ik heet niet Sherlock Holmes, en probeer daarom niet alle wijzigigen zelf boven water te toveren...

ik dacht dat jij zowat woonde op m-f :+

leek me logisch dt je de boel een beetje bijhoud dan B|

@Bor: ik heb toch steeds weer heimwee naar de S. Zelfs naast een fijne motor als de GS :? je leert zo,n motor ook kennen mettertijd en de plus en zelfs de minpunten steeds meer waarderen

Ook BMW dealers gaven wel eens aan dat na de S geen vergelijkbare motor meer ontstaan is.Een gat in de markt imo :?

Want niet iedereen wil op een GS gezien worden 8-)
 
Ook BMW dealers gaven wel eens aan dat na de S geen vergelijkbare motor meer ontstaan is.Een gat in de markt imo :?
Dat is dan ook precies de reden waarom ik de R1100S maar niet weg doe. Een HP2 is prachtig, maar niet praktisch (geen koffers). Zelfs de Bags Connection Speed Pack is geen optie :(
 
bredebeier nog een keer over de ownerslist op pagina 1...:

ik dacht dat jij zowat woonde op m-f :+
leek me logisch dat je de boel een beetje bijhoud dan B|

...ja hallo zeg..., je kunt wel een moeilijke smiley bij je verhaal doen ; maar dat zeg ik : als er wel aanmeldingen komen van 'kijk mij met m'n fijne S', en er komen geen afmeldingen als ze het ding toch weer wel wegdoen voor iets anders ; tja..., dan kan het maar zo een 'rommeltje' worden...

...m.a.w. ; dat bijhouden is geen enkel probleem, graag zelfs...
...maar dat valt of staat met de feedback van de mensheid...

...en dat wonen valt wel mee ; kep gewoon naast mijn gewone tijd, veel vrije tijd... ;)
 
...kijk, ik weet best dat bijvoorbeeld 'jifu-dax' zijn 1100S te koop aangeboden heeft ; maar of hij het ding daadwerkelijk ook verkocht heeft... :?

...en ik weet dat we 'vroeger' Mevr. S-Muis hadden..., maar of ze nog steeds die rode S heeft..., geen idee... :?
 
Laatst bewerkt:
...ja hallo zeg..., je kunt wel een moeilijke smiley bij je verhaal doen ; maar dat zeg ik : als er wel aanmeldingen komen van 'kijk mij met m'n fijne S', en er komen geen afmeldingen als ze het ding toch weer wel wegdoen voor iets anders ; tja..., dan kan het maar zo een 'rommeltje' worden...

...m.a.w. ; dat bijhouden is geen enkel probleem, graag zelfs...
...maar dat valt of staat met de feedback van de mensheid......en dat wonen valt wel mee ; kep gewoon naast mijn gewone tijd, veel vrije tijd... ;)


Daar heb je wel een punt ja..
 
...kijk, ik weet best dat bijvoorbeeld 'jifu-dax' zijn 1100S te koop aangeboden heeft ; maar of hij het ding daadwerkelijk ook verkocht heeft... :?

...en ik weet dat we 'vroeger' Mevr. S-Muis hadden..., maar of ze nog steeds die rode S heeft..., geen idee... :?
Navragen via pm B|
 
Iemand interesse in iridium bougie's voor een twin-spark.

Er is ongeveer 700 kilometer mee gereden, dus als nieuw.
full
 
Haa Jeroen. wat is eigenlijk het voordeel, en heeft het geen nadeel..
passen ze ook in RT je van 2003 met twinspark?
laterz Jan

Voordeel is de vele langere levensduur, en nog wel wat meer kleinere dingen. FF googelen
Soms ook minder last van kfr, maar in mijn geval was het een defecte bobine.

of ze ook in een rt passen weet ik niet.

De type's zijn:DCPR8EIX en BKR7EIX
 
Ik ga weer even off-topic, maar moet kunnen aangezien vrijwel alle BMW's dezelfde remmen gebruiken. De remmerij van de K is aan vervanging toe na 75.000km. Via Duitsland (www.ks-parts.de) voor een mooi prijsje (99 euro/stuk) deze kunnen scoren:

IMG_20121010_190224.jpg


De remblokken voor 31.40/set, en dat zijn met afstand de beste remblokken die ik tot nu toe op een BMW geprobeerd heb - en geloof me als ik zeg dat ik er al een hoop geprobeerd heb.
 
...zijn dat ook daadwerkelijk zwevende schijven Gijs ?...
...of is dat alleen maar een plaatje voor op de verpakking..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan