BMW Sportboxer topic - deel 16 (nog steeds luchtgekoeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga weer even off-topic, maar moet kunnen aangezien vrijwel alle BMW's dezelfde remmen gebruiken. De remmerij van de K is aan vervanging toe na 75.000km. Via Duitsland (www.ks-parts.de) voor een mooi prijsje (99 euro/stuk) deze kunnen scoren:

[afbeelding]

De remblokken voor 31.40/set, en dat zijn met afstand de beste remblokken die ik tot nu toe op een BMW geprobeerd heb - en geloof me als ik zeg dat ik er al een hoop geprobeerd heb.

Dank je voor de tip, mijn schijven zijn ook redelijk op aan het raken na 65.000 km op de klok. Ik zal tzt een prijsaanvraag voor de 1100S-schijven doen.
 
Ik had voor de 2e set wielen van mijn GSA destijds gekozen voor schijven en blokken van TRW Lucas (als beste getest in Dld). Goedkoop adres hiervoor www.on2wheels.nl.
 
Ja ik moet ook eens naar mijn remschijf achter laten kijken.
Is helemaal 'gebobbeld' (zeg maar groeven maar dan niet strak, maar als 'bollingen', beter kan ik het niet uitleggen -O- )
 
Ja ik moet ook eens naar mijn remschijf achter laten kijken.
Is helemaal 'gebobbeld' (zeg maar groeven maar dan niet strak, maar als 'bollingen', beter kan ik het niet uitleggen -O- )

Heb ik ook last van, een van mn voorremschijven is krom.. erg vervelend bij het remmen voor een stoplicht :(
 
Ik kan jou geen pb sturen zo te zien, stuur jij mij ff een pb ;)

mijn mail adres staat bij pers. gegevens (vdmeerschilders@casema.nl)
bij jouw zie ik geen mail adres staan.
heb ff gezocht of ze passen op 1150 twin spark.
NGK productzoeker geeft de volgende info:
BKR7EKC
DCPR8EKC
volgens mij passen ze dan niet
ik lees het wel
Jan
 
t ' is maar dat het 12s'je te koop staat ...
voor wie interesse mocht hebben ; laat hier maar een berichtje in het forum:)
*D :P
 
...ligt eraan wat je ervoor terugkrijgt Mavtri... ;)

...ik heb zelf ooit iets nieuws gekocht (bijna 25 jaar geleden) ; heb het 5 jaren later ingeruild voor iets anders moois...
...dacht dat het niet ging gebeuren, maar toch spijt van gekregen...

...3 lange jaren later wezen zoeken, teruggevonden, en na een paar vijfen en zessen het terug kunnen kopen van de toenmalige eigenaar...

...en heb 'm nog steeds... :Y



...m.a.w. ; spijt kan altijd komen...
...dat is ook de reden waarom ik mijn 1200S niet verkoop, terwijl ik 'm niet meer gebruik...



...laat maar lekker staan, zeg maar... ;)
...leuk voor later, ofzo...
 
Laatst bewerkt:
ik heb uiteindelijk al 3 x spijt gehad, van het wegdeon van een S,maar was wel 3 x een elfje :')

en een motor voor later bewaren? nope, ik wil er graag nu van genieten,later is voor de rollater -O-
 
Laatst bewerkt:
Ergens zou ik willen zeggen (hopen) dat ik de HP nooit weg (moet) doe(n) ...
Desnoods in onderdelen op zolder ... voor later 'in betere tijden' :P

Maar in de toekomst kijken kan ik niet ... voor voorlopig blijft de HP2
en komt er geen HP4 :N

Nog een motor d'r bij kan bruin ff niet trekken, hoe graag ik het ook zou willen !

Toch kan ik zeggen dat ik de veelzijdigheid van het elfje mis, één motor voor alle toepassingen ...
De lol op het circuit ... koffers d'r op en met gemak op vakantie, desnoods met tentje achterop,
bovendien met z'n tweetjes op die fiets is geen probleem :]

Laat BMW maar van die waterboxer een veelzijdige Sportboxer in de trent van het veelzijdige elfje neer zetten, misschien ga ik dan overstag om het bij één motor te houden *D
 
Laatst bewerkt:
idd,zoals de vfr ooit de benchmark was voor Honda, is de 1100 S dat -geweest- voor BMW in z,n brede toepassingsgebied :}

Een potent 1200 cc vierklepsblok met deels waterkoeling, 130-135 pk zonder gekkigheid zoals rapidbike e.d. in een soort elfjes frame toegepast kon wel eens behoorlijk succesvol ziijn 8-)
 
Laatst bewerkt:
idd,zoals de vfr ooit de benchmark was voor Honda, is de 1100 S dat -geweest- voor BMW in z,n brede toepassingsgebied :}

Een potent 1200 cc vierklepsblok met deels waterkoeling, 130-135 pk zonder gekkigheid zoals rapidbike e.d. in een soort elfjes frame toegepast kon wel eens behoorlijk succesvol ziijn 8-)

:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
 
idd,zoals de vfr ooit de benchmark was voor Honda, is de 1100 S dat -geweest- voor BMW in z,n brede toepassingsgebied :}

Een potent 1200 cc vierklepsblok met deels waterkoeling, 130-135 pk zonder gekkigheid zoals rapidbike e.d. in een soort elfjes frame toegepast kon wel eens behoorlijk succesvol ziijn 8-)
De historie van BMW laat zien dat er meestal zo'n +5 Pk verschil zit tussen naast elkaar lopende, of nieuwe modellen (wellicht iets uit het verleden !?)

De nieuwe Waterbuffel geeft 125 Pk / 125 Nm ... *D

De 'oude' HP2 versus 'toekomstige' waterhoentje
133 Pk / 115 Nm + 5 Pk = --->>> 138 Pk / 125 Nm !?
Waarschijnlijk wordt het iets meer als je in het verleden kijkt ...

Project R1 liet zien dat met een 1000 cc watergekoelde Boxer 140 Pk haalbaar was,
welliswaar niet voor productie geschikt, maar we zijn nu 20 jaar en 200 cc verder !

Even verder dromen ... stel dat ie 140 PK zou gaan leveren met een dikke 125 Nm,
90% koppel beschikbaar bij 2500 RPM en een gewicht van nipt 200 Kg
Two up en als het moet geschikt om de koffers te dragen van de RT

Ik zou zeggen; BMW schoef dat ding maar in elkaar :Y
 
Laatst bewerkt:
bredebeier over bewaren...:

en een motor voor later bewaren? nope, ik wil er graag nu van genieten
later is voor de rollater

...tuurlijk, zo heeeeeeeeeeel af en toe pak ik nog wel een keer de Sportboxer, maar dat is inderdaad ook maar gewoon sporadisch...

...het gros van de kilometers worden gedaan met de RT...

...zoals gezegd, laat maar gewoon staan...
...kan 'm pakken wanneer ik wil, en voor de rest is 't gewoon een ding voor de mooiigheid ofzo...




...kweet het ook eigenlijk niet ; want alles maar wegdoen is ook maar weer jammer...





...zo ben ik net een uurtje of wat wezen pielen met de MINI, beetje kabeltjes onder de motorkap netter, en strakker leggen, beetje poetsen onder de motorkap, en meer van dat soort totaal niet belangrijke dingen...

...de MINI gebruik ik verder ook niet, maar dat gepruts aan zo'n dingetje geeft gewoon een beetje rust in het hoofd...

...ontspannende inspanning... :Y
 
Ergens zou ik willen zeggen (hopen) dat ik de HP nooit weg (moet) doe(n) ...
Desnoods in onderdelen op zolder ... voor later 'in betere tijden' :P

Maar in de toekomst kijken kan ik niet ... voor voorlopig blijft de HP2
en komt er geen HP4 :N

Nog een motor d'r bij kan bruin ff niet trekken, hoe graag ik het ook zou willen !

Toch kan ik zeggen dat ik de veelzijdigheid van het elfje mis, één motor voor alle toepassingen ...
De lol op het circuit ... koffers d'r op en met gemak op vakantie, desnoods met tentje achterop,
bovendien met z'n tweetjes op die fiets is geen probleem :]

Laat BMW maar van die waterboxer een veelzijdige Sportboxer in de trent van het veelzijdige elfje neer zetten, misschien ga ik dan overstag om het bij één motor te houden *D

Ben blij dat deze kenner zegt de het elfje eigenlijk zo gek nog niet is...
immiddels weet ik na 7 jaar sturen op de S dat ie gelijk heeft.
kom net terug van de 10 mooiste Alpen passen in France, en die fiets gaat eegggt niet weg.
IK heb ook aan die 100 peekaatjes genoeg, koffertjes erop en gaan.
Laterz Jan
 
ik heb inmiddels een zomer met een rsv gereden, heb proefgerenden op een VTR Sp en kom toch weer steeds terug bij een S

De ergonomie,stuurgedrag ,abs en sportieve stuurgedrag alsmede het koppel dat je de bochten uit laat stuwen, is gewoon helemaal dik ok :}
 
@stampert; de pk,s die er uit rollen zou nog kunnen,maar de Nm blijven meer in in samenhand met aantal cc,s

Dus een 1200 cc tje zal altijd rond de 120 Nm leveren,en niet ineens 150

Met pk,s kun je die stap in principe wel makkelijk maken

M,n GS levert 118 nM aan het wiel de S rond de 108

Dus m,n theorie klopt 8-)
 
trouwens,heeft iemand ervaring met rocket sprockets van Lenny?

zaten bij m,n laatse S en ben benieuwd wat ze in het echt doen voor ik ze inbouw 8-)
 
trouwens,heeft iemand ervaring met rocket sprockets van Lenny?

zaten bij m,n laatse S en ben benieuwd wat ze in het echt doen voor ik ze inbouw 8-)
http://www.boxertrix.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13554&highlight=

Verhaal klinkt goed. Heb wel interesse. Lenny geeft leuke kortingen bij een groepsaankoop. Een idee om dit via dit forum te doen. Wellicht dan even een nieuw topic openen ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan