Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik laat mijn boxers altijd bij thuiskomst even op de zijstandaard staan. Na een paar minute, of wat langer als ik het vergeet, gaan ze de schuur in op de middenbok. Oliepeil is eigenlijk altijd reproduceerbaar en toont geen schommelingen. Ik rijd ook wel altijd redelijke stukken. de kortste rit is gemiddeld een km. of 60. 120 komt meer voor dus de thermostaat zal wel open zijn.
groet,
Benno
hier ook zo,Ik heb een temperatuurvoeler in de oliekoeler zitten, Bij raggen blijft hij net een beetje koel, ca. 70 graden bij 140 km. Hij wordt pas echt warm daar tijdens file rjiden. daar gaat hij vaak tegen de 90-100 graden aan lopen.
Ik laat hem nooit lopen op de zijstandaard, ik zet hem weg op de zijstandaard voor een paar minuten en dan pas op de midden bok. Gewoon omdat dit gemakkelijker is. doe ik trouwens met alle brommers, als ik thuis kom staan ze eerst een tijdje buiten (af te koelen, uit te druipen) voor ze de garage in gaan
Even een vraagje, er zit speling tussen de cardan en de cardan klok. Ik verwacht dat net zoals vorige keer de lagers in dat draaipunt zitten versleten zijn.
Deze zitten opgesloten in de cardan, maar blijkbaar kan er toch spray van het achterwiel bij. Rij het hele jaar door, dus ook in de pekel komt daar wellicht bij.
Heb deze lagers al eens eerder vervangen en dat is een klus wat goed te doen is.
Heeft iemand nog tips om te zorgen dat deze lagers wat langer mee gaan?
Tips om ze goed spelingsvrij af te stellen? Moeten ze nog nagesteld worden, kan dat want volgens mij moet de stelschoef geborgt worden met locktite?
Heb al een topic gevonden.... http://motor-forum.mobi/forum/list_messages/413076
Het was idd aan de koude kant, en het zal rond de 5 graden geschommeld hebben.... Glaasje bevat nu geen olie meer...
Maar van de 24 km die ik gereden heb, zal het wel niet zo zijn dat er geen olie meer inzit. Olie stond voor vertrek mooi in het midden.
Moet wel zeggen dat er een licht verbruik van olie waarneembaar is. En deze zomer op Mettet, 6 sessie van 20 min volle gas, deed geen deugd aan het olieverbruik!!!! Daar is zeker wat olie doorgeblazen
Ik had dit S-je gekocht als combi... zowel op de baan als op het circuit uit de voeten kunnen. bochtensnelheid is zeker goed, jammer dat er niet een beetje meer power inzit...
Maar een echte circuitmoto zonder kenteken of niet in te schrijven voor 5 trackdays is toch zonde...
Dilemma's.... ben er stiekem wel naar eentje al gaan kijken
Als je hem met regelmaat opengooit, gooi er voor de gein dan eens een echte volsyntheet in zoals putoline nano tech of motul 300v (wel met de juiste viscositeit > 15W-50). Moet je eens kijken hoe de binnenkant van je blok eruit ziet de volgende keer dat je een kleppendeksel eraf haalt.
Wat voor een vet? Kan in het officiële BMW handboek hier niets over vinden.Je moet alles op moment vastzetten mbv de special tool en het voorgeschreven vet gebruiken. Doe je dat niet dan gaat het niet zo lang mee. In principe moet je makkelijk een ton tot anderhalve ton kunnen rijden met die lagers.
Wat voor een vet? Kan in het officiële BMW handboek hier niets over vinden.
Over het vet, zeggen ze specifiek Staburgags, voor de roller braarings staat "apply grease" zonder specs.
Welke tool is daarvoor nodig, is dit te omzijlen. Ook de tool word niet genoemd in de reapair Manual.
Krijg bij navraag bij de dealer het antwoord dat de lagers voorzien zijn van vet:Wat voor een vet? Kan in het officiële BMW handboek hier niets over vinden.
hoezo geen Laser???Da's geen Laser-uitlaat..
Wat zou er te zien moeten zijn na raggen met motul 300?
nieuwsgierig
hoezo geen Laser???
je moet wel de laatste foto's kijken!
Tijd voor wat anders laten we maar zeggen.....Wat nu meneer Jacobs?
http://link.marktplaats.nl/m1106324683
Als je hem met regelmaat opengooit, gooi er voor de gein dan eens een echte volsyntheet in zoals putoline nano tech of motul 300v (wel met de juiste viscositeit > 15W-50). Moet je eens kijken hoe de binnenkant van je blok eruit ziet de volgende keer dat je een kleppendeksel eraf haalt.