Bobber build

RockStar

Rookie
24 jan 2014
23
0
Limburg
Beste Bikkers.

Ik ga me zelf even netjes voorstellen ik ben Rocky 32 jaar jonge LIMBURGER en een fervent Chopper Lover van kinds af aan , maar nooit gelukt om er een aan te schaffen.
Dus de tijd van aankopen is gekomen.
Ik ben van plan om een Bobber te bouwen van een basis chopper, en nu wil ik jullie raad hierin .
Het project heeft een paar vereisten ook, en natuurlijk vele vragen.

Vereisten/€

Liefst een minimum 650cc
Max € bouw+aankoop 3000€
Bouwjaar na 1990

Vraag 1: wat is het het beste model om een bobber van te maken ikzelf dacht aan een HONDA SHADOW of YAMAHA DRAGSTAR.

Vraag 2: Waar moet ik op letten bij de aankoop

Vraag 3: Welke shop is aan te raden regio LIMBURG (bobber parts)

Vraag 4: Zijn er technisch dingen verplicht aan een Chopper bv ; achter en voorspatbord nrplaat verlichting enz....

Vraag 5: Bestaat er een motorkerkhof voor eventueel stukken.

Alvast bedankt voor de vele komende reacties :+:+:+:+:+
 
Alles wat jij wilt gaan aanpassen, hoort verplicht op een motor te blijven zitten :)

Onderdelen zat, kwestie van even zelf rondzoeken.

Voor aanschaf moet je letten op dat het ding technisch ok is, anders moet je ook gaan repareren naast het opbouwen.

Een dragstar is een cruisers, en ivm de lengte gaat dat nooit een leuke bobber worden. Shadow ace dito. Andere shadows (standaard model) zou nog wel kunnen.

Als je wilt, heb ik een leuke Shadow staan, 600 euro zo meenemen, heeft 4 jaar stil gestaan.
Daar zal je dus echt zelf ook nog wat aan moeten doen, mocht je daar trek in hebben.

Houdt er verder wel rekening mee dat de aanschaf van een leuke chopper, met 700cc of meer, een tikje hoger ligt dan een toer motor, of sporttoer, uit hetzelfde bouwjaar.
 
Oh ja:

1- kan
2- koop een motor die het doet, is makkelijker en behoedt je voor onvoorziene dure reparatie's.
3- geen idee, ik woon in twente (short cut choppers heeft volgens mij ook een webshop)
4- zie hierboven.
5- ja
 
Mag het ietsje meer cc's zijn?
VN800, ruim binnen je budget.


A versie
img03601o.jpg


B versie
0Sl0aMdqKAa-_-vn-800-chopper-old-school-vulcan-800.png
 
Rockstar, doe eens een foto van wat je wilt bouwen.
Tegenwoordig weet ik echt niet meer wat iemand bedoelt met "bobber".
 
Hallo Rocky,

Ik kom zelf ook uit omgeving Limburg (Beek).
Zelf ben ik bezig om m'n Kawasaki VN800 classic om te bouwen naar een oldskool bobber-achtig iets!
Qua onderdelen etc. is zat verkrijgbaar via het internet.
Belangrijk is dat je eerst voor jezelf een plan maakt van wat je graag als eindresultaat wilt hebben. Van uit dat plan kun je gaan kopen/verbouwen etc.
Wat betreft de kosten kun je met €3000,- al een heel eind komen.
Ikzelf ben geïnspireerd door de ombouwkits van "bluecollarbobbers.com" gezien de kosten van deze kits ben ikzelf onderdelen gaan zoeken via internet, dat scheelt een hoop centen!!

Tevens ben ik samen met een goede vriend bezig zijn Suzuki intruder om te bouwen tot bobber.

Misschien heb je interesse om eens een kijkje te komen nemen om te zien wat er allemaal mogelijk is met een niet te uitgebreid budget.

Er zijn tal van mogelijkheden maar je moet in hoofdlijnen weten wat je als eindresultaat zou willen.

Groetjes Bjorn.
 
Bedankt voor de vele reacties . Als ik weet hoe ik foto's kan posten zal ik laten zien wat ik van plan ben . @Bjorn ik wil graag wel eens langskomen om te komen kijken @deanevo die VN 800 ziet er inderdaad ook wel vet uit.
@ Johan bedankt voor de info hier ben ik wel wat mee
@ Martel ik heb je een privé gestuurd .

Ik zal later nog wat foto's sturen van wat ik mooi vind als ik er uit ben Hoe het moet .
 
Bedankt voor de vele reacties . Als ik weet hoe ik foto's kan posten zal ik laten zien wat ik van plan ben . @Bjorn ik wil graag wel eens langskomen om te komen kijken @deanevo die VN 800 ziet er inderdaad ook wel vet uit.
@ Johan bedankt voor de info hier ben ik wel wat mee
@ Martel ik heb je een privé gestuurd .

Ik zal later nog wat foto's sturen van wat ik mooi vind als ik er uit ben Hoe het moet .


[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Op zich is dat beide wel te doen met een shadow of dragstar. Kan je zelf metaal bewerken ? slijpen, lassen, buigen, rollen etc etc ? Custom is een ander woord voor het past niet. Je zal dus zelf alle onderdelen moeten vermaken of passend maken.
Een VT600 shadow heeft overigens al de lijn in het frame om een hardtail van te maken, een 700+ shadow of dragstar heeft een swing arm, dus daar moet je nog een hele achterbrug voor maken.

qua kosten moet je er niet op verkijken hoor, boutje hier, lampje daar, tankje hier en wat extra slangen, hupsakeej en je kan toch duurder uit zijn dan je dacht.

Er is genoeg te vinden aan onderdelen, schroot als woesthof en boonstra. Shops als short cut en wheely care. En online zoals Mook in Ell.

Succes.
p.s. je eerste foto is overigens een harley. Als je budget het toelaat zou ik dat als uitgangspunt nemen ;)
 
Mvd bikes in Lommel heeft ook wel wat bobber spul.
en verder, de xvs heeft cardan, als je niks aan de wielen gaat doen zou ik die nemen.
Ik zag gisteren nog een v rod voor €3500 ;)
 
Ik ga de discussie niet weer met jou aan martell, maar hier:
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
Vind je alles wat je wel of niet aan de motorfiets moet hebben, ongeacht hoe hij ooit op de weg is gekomen.

Als je enigszins een idee wil hebben wat je kan maken van de motor van jouw keuze, moet je gewoon even googlen op het type motor in combinatie met bobber.
Ik moet je gelijk geven :Y (want je hebt gewoon gelijk)

Ik was én te voorbarig, én te overdreven, én onjuist in mijn post. :)

Excuus.
 
Op zich is dat beide wel te doen met een shadow of dragstar. Kan je zelf metaal bewerken ? slijpen, lassen, buigen, rollen etc etc ? Custom is een ander woord voor het past niet. Je zal dus zelf alle onderdelen moeten vermaken of passend maken.
Een VT600 shadow heeft overigens al de lijn in het frame om een hardtail van te maken, een 700+ shadow of dragstar heeft een swing arm, dus daar moet je nog een hele achterbrug voor maken.

qua kosten moet je er niet op verkijken hoor, boutje hier, lampje daar, tankje hier en wat extra slangen, hupsakeej en je kan toch duurder uit zijn dan je dacht.

Er is genoeg te vinden aan onderdelen, schroot als woesthof en boonstra. Shops als short cut en wheely care. En online zoals Mook in Ell.

Succes.
p.s. je eerste foto is overigens een harley. Als je budget het toelaat zou ik dat als uitgangspunt nemen ;)

Eerste foto is geen harley volgens mij.
Eerder een revtech ding of zo.
 
Van een dragstar valt ook wel heel iets leuk te maken,zonder al teveel zagen en slijpen...

306268_10150875928029652_755964651_9958236_536657721_n.jpg


Maar een dragstar aanschaffen en verbouwen voor €3000 gaat je niet lukken...

Ik zou gewoon voor een vt600 gaan...
Relatief goedkoop als je Marktplaats goed in de gaten houd en onderdelen valt ook wel mee
Ik heb samen met mn zwager een VT600 omgebouwd naar bobber en inc. aanschaf en verbouwen waren we +/- 2500 kwijt...

Zo was die
11453212966_8056c23a1e_z.jpg


en zo is die nu...
9693615954_a644717d96_z.jpg
 
De laatste is waar ik voor zou gaan . Super mooi gemaakt . Wat heeft het je in totaal gekost inclusief aanschaf
 
Op zich is dat beide wel te doen met een shadow of dragstar. Kan je zelf metaal bewerken ? slijpen, lassen, buigen, rollen etc etc ? Custom is een ander woord voor het past niet. Je zal dus zelf alle onderdelen moeten vermaken of passend maken.
Een VT600 shadow heeft overigens al de lijn in het frame om een hardtail van te maken, een 700+ shadow of dragstar heeft een swing arm, dus daar moet je nog een hele achterbrug voor maken.

qua kosten moet je er niet op verkijken hoor, boutje hier, lampje daar, tankje hier en wat extra slangen, hupsakeej en je kan toch duurder uit zijn dan je dacht.

Er is genoeg te vinden aan onderdelen, schroot als woesthof en boonstra. Shops als short cut en wheely care. En online zoals Mook in Ell.

Succes.
p.s. je eerste foto is overigens een harley. Als je budget het toelaat zou ik dat als uitgangspunt nemen ;)

Uhm...is nagenoeg hetzelfde als een VT600 hoor
 
De laatste is waar ik voor zou gaan . Super mooi gemaakt . Wat heeft het je in totaal gekost inclusief aanschaf

Of op basis van een honda rebel 450??. Door het "choppen" van onderdelen :) een stuk lichter. En toch nog voldoende power. Eenvoudig in techniek. (oefenproject??) Volledig project ruim onder de 1000euro(zie foto). Verder is marktplaats een handige plaats voor onderdelen. Niet alleen voor de spullen die er opstaan, maar vaak hebben verkopers ook nog een eigen webshop of onderdelen die ze (nog) niet op MP hebben staan. Vragen staat vrij.

Groeten ook uit limburg (sjengcity)



 
Laatst bewerkt:
De laatste is waar ik voor zou gaan . Super mooi gemaakt . Wat heeft het je in totaal gekost inclusief aanschaf


Zoals ik al schreef,in totaal dus inc. aanschaf +/- €2500
Maar daarbij was de aanschaf van de VT600 al €1500...
Als je Marktplaats goed in de gaten houd dan kom je ze al voor minder als €1000 tegen :Y
 
Zoals Marco het zegt! Helemaal waar (ik heb met hem samen het project van de groene VT600 gedaan, ik mocht het gereedschap aangeven ), die VT600 is een geweldige basis. Marco en ik zijn er nu weer 1 aan het verbouwen. Deze gaat ietsje extremer verbouwd worden. Het is allemaal te doen en inderdaad hou marktplaats in de gaten; voor niet te veel kun je leuke spullen scoren en naar je eigen zin maken. Als je basis technisch goed is hoeft het de wereld niet te kosten.
 
Suzuki savage niks voor je ik zit nu op 1500 wel alles zelf gedaan dus spuitwerk hardtail bouwen.zal nog wel iets oplopen maar staat voor 2000 klaar motor voor 600 gekocht.
kom zelf ook uit limburg in sittard .

Foto550-TJ6RBTGE.jpg


Foto550-B7DELR7T.jpg


Foto550-DKLJPSK8.jpg
 
Dus ik ga waarschijnlijk gaan voor een vl600 honda shadow als uitgangspunt . Nu nog een paar vragen

Ik wil graag een stuur als op de blauwzwarte wat zou dat kosten en waar kan ik deze krijgen wat kosten White walls en waar kan ik deze krijgen . Uit wat kan ik van basis uitgaan voor het achterspatbord . Moet de nrplaat verlicht zijn of niet.

Als hij klaar is zou ik graag een bobber crew willen starten mss zijn er mensen die daarin geïnteresseerd zijn.
Maar laat ons eerst de bobber bouwen.

Mvg Rocky
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan