Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff me vraagje stellen

vandaag ook me sticker uit canada gehad

zelfde als naam artikel 5 blz 89 van deel hier voor
nu zit er om het zwarte een witte kleur
wie kan mijn vertellen wat voor code kleur dat is want ik zou dat mooi vinden die kleur aan te houden

en wie kan al de plaatsen van al die stickers
helm houder,voor de ketting is duidelijk
maar de rest
 
Als je die stickers nou eens scant :), kunnen we onze eigen stickers laten afdrukken :).


Haha! Suc7! Die stickers dacht ik ook even te laten drukken maar helaas, was niet te doen.

@ gsxf750 Weet geen code daarvan, die parelkleur is op het oog gemengd bij mijn tank, en is naar mijn smaak net iets romiger geworden dan origineel in de schaduw.
 
Haha! Suc7! Die stickers dacht ik ook even te laten drukken maar helaas, was niet te doen.

@ gsxf750 Weet geen code daarvan, die parelkleur is op het oog gemengd bij mijn tank, en is naar mijn smaak net iets romiger geworden dan origineel in de schaduw.
Waarom ging dat niet?. PS ik heb zelf geen stickers nodig, maar heb eens gezien hoe duur die dingen zijn ...
 
metalganz komt uit de schuur...:

Hier nog een bol liefhebber, ik heb een poosje geleden deze bol uit een schuur gehaald waar hij al 12 jaar stond.
De eigenaar had geen tijd om er op te rijden,en ik ben er per toeval aangekomen mazzel dus.

...ha !...

...daar zit een Marshall Endurance (doe het even uit mijn hoofd) uitlaat onder...!

...met geëmailleerd pijpwerk...
...en dat zie je eigenlijk nergens meer...

...nadeel van dat spul was dat door steenslag de bochten er niet mooier op werden...

...je kon er ook nog een demper bij kopen met een groter gat achter in... ;)
...en een verstelbaar schotje, voor NOG meer geluid...

...u begrijpt ; begin jaren 80 had ik 'm onder de GS750E, en midden jaren tachtig nog eentje gekocht voor de nieuwe GSX750ES...

...en uiteraard beide keren met de demper erbij, met het grotere gat... :Y




...die uitlaten zie je eigenlijk nergens meer...
...mooi spul...



...kostte destijds rond de 500 gulden ; helemaal compleet, van voor naar achteren...


...kom daar nu maar eens om ; een 'systeem' (want zo moet dat tegenwoordig heten...) voor dat geld... :/
 
Onder het motto van het nieuwe topic...

Heeft iemand al eens gereden met Tomasselli clipons? Ik heb ze deze week gemonteerd en moet zeggen dat de zitpositie wel behoorlijk racey is in vergelijking met de standaard clipons.

Wat zijn de ervaringen met langere afstanden rijden, ben er erg benieuwd naar! Op het moment zit het in mijn rollend frame zonder blok, dus heuvel af kan ik wel een idee krijgen. Maar helaas geen heuvels in de buurt. -O-
 
Ik heb ze en geeft wel meer druk op de polsen. Het is minder comfortabel maar ja...alles went en je gaat wel sneller! :P
 
Hier nog een bol liefhebber,ik heb een poosje geleden deze bol uit een schuur gehaald waar hij al 12 jaar stond.De eigenaar had geen tijd om er op te rijden,en ik ben er per toeval aangekomen mazzel dus.
Ik heb het plan om deze bol wel zoveel mogelijk orgineel te laten maar wel met race uitstraling,de onderkuip heb ik erbij weet niet of dit een orginele kuip is of iets anders.
Ben nu nog bezig met bolfighter en die moet wel eerst helemaal klaar zijn voordat ik met deze bike aanvang,maar als ik wat te melden heb doe ik dat. :W [afbeelding]

Zijn er nog meer van die schuurtjes???? Doe er mij ook 1 svp.
 
Ik zocht je net al _O- Mijn rotor is dus kapot terwijl de volt meter wel 13-14 Volt aangaf
Je zat toch met hetzelfde probleem?
FF de twee banen doormeten op weerstand. :Y
Heb me net laten vertellen dat bij laadproblemen in 90% van de gevallen de rotor kaduk is.

Thnx for the tip :Y Ga daar komend weekend eens mee aan de slag. En als het echt de rotor is hoop ik maar dat die op donorblok nog wel goed is. (En dan ook nog eens uitvogelen hoe ik ze moet vervangen. Zal wel niet zoveel bijzonders zijn maar heb het gewoonweg nog nooit hoeven doen bij welke motor dan ook :+ )

Heb begin van de week ook nog e.e.a. nagemeten aan de Bol en heb niets kunnen ontdekken dus dan vestig ik voor nu maar even de hoop op een kapotte rotor. Mede omdat de symptomen precies hetzelfde zijn. Ergens hoop ik nu ook gewoon dat die rotor kapot is dan heb ik het tenminste eindelijk gevonden. Electrisch geneuzel kan soms leuk zijn maar moet niet te lang duren en moet geen ghost-chase worden :')
 
Wie weet wat voor draad er op de rotor bout of moer zit, linkse of rechtse draad?
Heb al even geprobeerd te draaien maar het ding zit muurvast in welke draairichting dan ook.
Als ik weet wat voor draad het is ga ik het met een luchtsleutel proberen. })
 
Haha! Suc7! Die stickers dacht ik ook even te laten drukken maar helaas, was niet te doen.

@ gsxf750 Weet geen code daarvan, die parelkleur is op het oog gemengd bij mijn tank, en is naar mijn smaak net iets romiger geworden dan origineel in de schaduw.
ben ff bij een spuiter geweest en heb de kleur

en stickers scannen nee je ziet naast niks

en ze zijn prijzig ja
 
Wie weet wat voor draad er op de rotor bout of moer zit, linkse of rechtse draad?
Heb al even geprobeerd te draaien maar het ding zit muurvast in welke draairichting dan ook.
Als ik weet wat voor draad het is ga ik het met een luchtsleutel proberen. })


Volgens mij zelfde draad als van je achteras, rechtse draad dus.
 
Ja...hij is al los nu nog ff wachten op de goeie van wout. :) En m'n vader gaat nog even een rotor-trekker maken, doen hoef ik de achteras er tenminste ook niet uit te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Op marktplaats staan weer 2 bollen te koop, ff naar motoren Honda en op bol zoeken, 3 stuks in 1 koop, opknappertjes? En nee, ik heb er geen aandelen in, zou zelf die blauwe wel willen hebben. Alleen al voor z'n uitlaten.....
 
...nou ja zeg ; dat is de 2e keer in 2 dagen dat ik een bol voorbij zie komen met zo'n Marshall Endurance demper eronder...

...daarzo, op die rode fiets, die op het Marktplaats linkje voorkomt...



...maar eh..., toch altijd wel jammer dat zulk soort motoren gewoon staat te verguppen in iemand zijn achtertuintje...









...ik begrijp zulke dingen ook nooit helemaal...
 
Ze zien er inderdaad niet al te mooi uit, maar veel geld vraagt ie ook niet.
Mijn bol 900 is ook niet zo heel mooi, maar zolang hij van mij is, is ie niet lelijker geworden.
 
Ik heb een vraagje voor CBRenee (of iedereen die een hydr. kopp. heeft gemaakt).
Renee, als ik een VF1000 hydr kopp. op m'n CB900 wil monteren; is dat een kwestie van gat boren, pakking ertussen en vastbouten? Of komt er meer bij kijken? Stevigheid, afstand zuiger tot de kopp. platen misschien?
 
Ik heb een vraagje voor CBRenee (of iedereen die een hydr. kopp. heeft gemaakt).
Renee, als ik een VF1000 hydr kopp. op m'n CB900 wil monteren; is dat een kwestie van gat boren, pakking ertussen en vastbouten? Of komt er meer bij kijken? Stevigheid, afstand zuiger tot de kopp. platen misschien?

Er komt idd meer bij kijken, om te beginnen de afdichting en de stevigheid. Het koppelingsdeksel, dat loopt rond en je zult dit moeten vlakken. Dit brengt gelijk het volgende punt boven water, de stevigheid. Ik heb m'n eerste deksel ook zo gemaakt en dat werkte wel maar ik ontdekte dat er toch beweging in zat wanneer ik m'n koppeling bediende. Daar was ik niet kapot van en heb dus toen een nieuw deksel gemaakt waarbij er een stevige plaat van 10 mm langs de binnen zijde in is gelast door m'n maatje. Deze plaat is vlak en de afdichting dmv een pakking is nu ook geen probleem meer. Ik heb de gaten voor de cilinder er gewoon in geboord en een beetje siliconen pakking op het laatste stukhe draad van de boutje gedaan zodat er geen olie kan lekken langs de draad van de boutjes waar de cilinder mee vast zit op het deksel. Dit doe je pas als laatste.
Het gat, dat teken je af door het dekseltje te verwijderen wat bij midden in je deksel zit. Nu zie je de paddestoel vormige drukstift. Nu teken je 2 haakse op elkaar staande lijnen op je deksel die elkaar kruisen exact in het middelpunt van de paddestoeldrukstift. Laat lijnen zo door lopen dat je dus een kruis krijgt van 10 x 10 cm. Als je nu een mal maakt van karton met ook zo'n kruis erop en dit iets kleiner uitknipt dan het " vlakke" deel van je deksel en deze mal over het deksel heen legt waarbij de lijnen van het deksel doorlopen op de kartonnen mal. Vervolgens breng je de diameter van de cilinder over op het deksel. Ik plak eerst wat breed schilders tape op het deksel, daar kun je gewoon op tekenen. Nu heb je dus het gat afgetekent exact gecentreerd boven het middelpunt van de paddestoeldrukstift. Nu kun je meten wat de aftstand is van de drukstift tot de rand het deksel. Nu is het afhankelijk van de cilinder die je gebruikt hoe lang je drukstift wordt die weer tegen de paddestoelstift drukt. Misschien moet je de stift nog wel iets inkorten of juist niet maar als je goed meet is het niet nodig. als je maar je zuiger van de cil vergenoeg terug drukt voordat je de lengte gaat bepalen. Dit is het eigenlijk. Zorg dat het einde van de drukstift, de kant die dus op de paddestoel gaat drukken, goed vlak is en haaks. Anders heeft ie de neiging om scheef te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er inderdaad niet al te mooi uit, maar veel geld vraagt ie ook niet.
Mijn bol 900 is ook niet zo heel mooi, maar zolang hij van mij is, is ie niet lelijker geworden.

Tja, die van mij is cosmetisch ook niet top, geen stickers, geen plaatjes, simpelweg overgespoten, roestige bochten met gaatjes in de uitlaat. :o .....maar ik hou hem netjes in de stal waar tie droog staat, geef hem goed te eten, af en toe ff borstelen, en aaien dan blijft tie voor me lopen :] , en ik hoop niet dattie lelijker wordt met de jaren. En rimpels krijgen we toch allemaal als we ouder worden....... :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan