ruudbrouw
MF'er
Een bout van de kettingspanner van onze crosser zit muurvast, hij gaat slechts een slag los/vast. Wie weet raad, kruipolie en WD40 werkt helaas niet.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een bout van de kettingspanner van onze crosser zit muurvast, hij gaat slechts een slag los/vast. Wie weet raad, kruipolie en WD40 werkt helaas niet.
Pas wel op met warm stoken; je alu-achterbrug/kettingspanner, etc. vinden dit misschien niet zo fijn.
Daarom ook die inductieheater
ik neem voor het gemak even aan dat de achterbrug hol is[profiel], misschien is het mogelijk wat kruipolie aan de binnenzijde bij dat schroefdraad te krijgen.
Zot, ik twijfel niet aan je expertise, maar de meeste otr motoren zijn toch voorzien van gaatjes die het water laten wegvloeien? Maar je hebt wel gelijk dat deze vaak niet voldoende helpen. Ik smeer altijd wat vet aan deze bouten, net om dit te voorkomen. sindsdien nooit meer een vaste bout gehad
Heb 't zelfde probleem nu bij allebei m'n crossers gehad, aan beide kanten.
Eerste keer heb ik 'm helemaal uitgeboord, alleen brak toen de tap af. Daarna maar iets er onder een nieuw gat geboord en draad getapt.
Bij de tweede heb ik gelijk een nieuw gat geboord 1cm lager en draad getapt.
Heb trouwens die bouten beide keren flink heet gestookt en gesmeerd, maar je voelde 'm alleen maar vaster vreten. Heb zelf niet zo'n mooie inductieheater, maar een verfbrander, wie weet had zo'n mooi heater kunnen helpen....
Kom je bij rood gloeiend staal niet toevallig erg dicht in de buurt van het smeltpunt van gelegeerd aluminium???Proest
Een verfbrander gaat je echt niet helpen nee, hoogstens om je vet lekker dun te maken.
Verroeste bouten/moeren moet je rood gloeiend stoken. Het probleem is in dit geval dat het deel wat rood gloeiend moet worden in de achterbrug zit. Of een inductie heater dat haalt? In ieder geval zorgen dat je hem zo heet mogelijk stookt en dan met beleid los draaien. Vreet hij vast ga je opnieuw stoken..
Leuk bedacht. Misschien dat bij sommige motoren de achtervork aan de niet- zichtbare kant ook gewoon open is?Wil en kan het boutje wel naar binnen? Sorry ik ken het type niet.
Als deze naar binnen kan, haal je het achterwiel eruit.
Dan pak je de dremel en snij je het boutje af terwijl je er het moertje op laat zitten Dus +- 0,5cm voor het moertje.
Dan zet je de dremel dwars op je boutje en maak je er een snede in waar je schroevendraaier in past.
Dan heb je het moertje om de draad schoon te draaien als je het er af draait.
Dus heb je schone draad buiten die je inspuit met wd40.
Dan draai je het kale boutje je achterbrug in en heb je weer een passend schroefgat voor een nieuw boutje en moer!
Succes kerel...