Ik weet het ff niet meer...
Ben sinds Zaterdag middag al bezig om me voorste uitlaat pijpen van de XTZ750 te vervangen door RVS exemplaren. Eerst al een 1/2 dag bezig geweest om de 'klemmen' los te krijgen. (alu. ringen die de uitlaat tegen het blok klemmen)
Uiteindelijk heb ik die alu. ringen kapot geslepen omdat de bouten te vast in de ringen zaten. Maar nu ben ik Zondag ook al 1/2 dag bezig geweest om de oude bouten uit het blok te krijgen. Vanaf vrijdag avond +/- 20:00 heb ik de bouten ingespoten met WD40. Zaterdag om 13:00 begonnen met de uitlaat te verwijderen en div malen ingespoten met WD40 + kruipolie. Zondag div malen met een brander bezig geweest maar ze willen gewoon niet los. Nog geen mm spelling er in gekregen. 1 is er bij het blok afgebroken zo als te zien is op de foto. Deze heb ik uitgeboord het is een M8 schroef draad. Ik heb hem uitgeboord (tot einde bout +/- 1,5 cm) tot 6,5 mm en daarna een Torx dop er in geslagen. Na voor zichtig wrikken en op en neer proberen te draaien is me Torx dop afgebroken Deze heb ik met een doorslag verder kunnen tikken en heb hem vervolgens uitgeboord tot 7mm maar zelf dan kan ik de bout nog niet los pellen!!!! Dit moet vast gezet zijn met Locktite. Iemand nog een idee om die andere 3 los te krijgen zonder al te veel schade aan me blok te maken
PS warm stoken tot de bout rood gloeiend is heeft niet geholpen
Uit geboorde bout:
Zo als het er nu uitziet:
Gelukkig wel een goede takkel ter beschikking
Ben sinds Zaterdag middag al bezig om me voorste uitlaat pijpen van de XTZ750 te vervangen door RVS exemplaren. Eerst al een 1/2 dag bezig geweest om de 'klemmen' los te krijgen. (alu. ringen die de uitlaat tegen het blok klemmen)
Uiteindelijk heb ik die alu. ringen kapot geslepen omdat de bouten te vast in de ringen zaten. Maar nu ben ik Zondag ook al 1/2 dag bezig geweest om de oude bouten uit het blok te krijgen. Vanaf vrijdag avond +/- 20:00 heb ik de bouten ingespoten met WD40. Zaterdag om 13:00 begonnen met de uitlaat te verwijderen en div malen ingespoten met WD40 + kruipolie. Zondag div malen met een brander bezig geweest maar ze willen gewoon niet los. Nog geen mm spelling er in gekregen. 1 is er bij het blok afgebroken zo als te zien is op de foto. Deze heb ik uitgeboord het is een M8 schroef draad. Ik heb hem uitgeboord (tot einde bout +/- 1,5 cm) tot 6,5 mm en daarna een Torx dop er in geslagen. Na voor zichtig wrikken en op en neer proberen te draaien is me Torx dop afgebroken Deze heb ik met een doorslag verder kunnen tikken en heb hem vervolgens uitgeboord tot 7mm maar zelf dan kan ik de bout nog niet los pellen!!!! Dit moet vast gezet zijn met Locktite. Iemand nog een idee om die andere 3 los te krijgen zonder al te veel schade aan me blok te maken
PS warm stoken tot de bout rood gloeiend is heeft niet geholpen
Uit geboorde bout:
Zo als het er nu uitziet:
Gelukkig wel een goede takkel ter beschikking